رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: جهت‌گیری دولت در کاهش تورم مثبت است

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس و با همراهی دولت روی عوامل کاهش تورم دست گذاشته و در حال پیگیری هستیم گفت: جهت‌گیری دولت مثبت است اما اثرات آن را در معیشت مردم طی یکی دو سال آینده می […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس و با همراهی دولت روی عوامل کاهش تورم دست گذاشته و در حال پیگیری هستیم گفت: جهت‌گیری دولت مثبت است اما اثرات آن را در معیشت مردم طی یکی دو سال آینده می بینیم.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بازدید از کتابخانه شهید مفتح کرمان در جمع کتابداران و مسئولان کتابخانه های شهر کرمان اظهار داشت: تلاش ما در مجلس نیز این است که به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و این از طریق کاهش تورم امکانپذیر است زیرا بالا رفتن قدرت خرید مردم موجب رضایتمندی می شود.

وی اظهار داشت: مهمترین اولویت این است دور موتور تورم را کند کنیم زیرا اکنون شتاب زیادی دارد و به ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و آسیب می زند.

پورابراهیمی افزود: یکی از دلایلی که به افزایش قیمت ها دامن می زند، خود تورم است؛ هرچند تحریم، مسائل نفتی، رد و بدل کردن پول و در تورم تاثیر دارند اما تورم خودش تبدیل به تهدید می شود و در زمان تورم، ارزش پول ما در مقابل دلار و ارزهای دیگر کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه های تورم، وضعیت درآمدهای پایدار بودجه است و باید درآمد پایدار ایجاد کنیم اظهارداشت: سال های گذشته دولت ها به جای تلاش و کار، استقراض کردند و اثر آن تورم و ناترازی شده که تمامی تلاش ما و دولت فعلی این است که این مساله را به حداقل برسانیم و در برخی موارد توانسته ایم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ارزیابی بنده از تیم اقتصادی دولت سیزدهم متوسط است و حرکت دولت در بخش اقتصادی رو به رشد است؛ این اقدامات نشان می دهد می توانیم ناترازی ها را در بخش هایی کاهش بدهیم.

وی افزود: در عین حال بشدت نگران خروج پزشکان از کشور هستیم زیرا پرداخت ها به این قشر در خارج از کشور زیاد است و باید قدرت خرید جامعه را با رویکرد کاهش تورم انجام دهیم.

پورابراهیمی گفت: بخش عمده ای از مشکلات جامعه ناشی از نداشتن اشراف اطلاعاتی و اطلاع از مبانی علمی است که اگر شما (مسئولان فرهنگی و کتابداران) حتی یک نفر را با این عرصه آشنا کنید، اقدام ارزنده ای انجام داده اید.

وی افزود: یکی از نگرانی های جدی ما، کودکان بازمانده از تحصیل هستند و اداره کل کتابخانه ها نیز باید در این زمینه اقدامی را که می تواند، انجام بدهد و افراد بازمانده از تحصیل شناسایی شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: هر کودکی که در این سرزمین نتواند درس بخواند، تبدیل به یک بمب ساعتی برای جامعه می شود و کسی که از دانش دور باشد، به بلاهای مختلف دچار و بقیه را گرفتار می کند.

وی بیان داشت: عرصه علم، دانش و کتاب برای جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند ضروری است و باید به این عرصه کمک کنیم و نباید حتی یک نفر بیسواد داشته باشیم.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش حقوق برای کارکنان دولت نیز بیان کرد: افزایش حقوق در بودجه امسال به صورت پلکانی است و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد برای حقوق های پائین و کمتر از ۱۰ درصد برای حقوق های بالا اجرایی شد که مصوبه اخیر نیز به تایید شورای نگهبان رسید و مابه التفات آن از مهرماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش فت فتو در این نشست مسائل و مشکلات کتابخانه های شهرستان های کرمان و راور مطرح و راهکارهای رفع مشکلات ارائه و جمع بندی شد؛ پورابراهیمی نیز در این زمینه بیان کرد: در زمینه تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها آماده همکاری هستیم.




رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: جهت‌گیری دولت در کاهش تورم مثبت است

منبع: ایرنـا
? رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: جهت‌گیری دولت در کاهش تورم مثبت است