رییس سازمان بسیج تجار: رسالت ما اجرای مکتب شهید سلیمانی در اقتصاد است

کرمان – فت فتو – رییس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: مکتب سپهبد شهید سلیمانی شامل تمام شئون زندگی این شهید بزرگوار می‌شود که حتما باید در اقتصاد آن را دنبال کنیم و ایجاد و اجرای مکتب حاج قاسم در اقتصاد رسالت ما است. به گزارش خبرنگار فت فتو، غلامرضا حسن‌پور روز […]

کرمان – فت فتو – رییس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: مکتب سپهبد شهید سلیمانی شامل تمام شئون زندگی این شهید بزرگوار می‌شود که حتما باید در اقتصاد آن را دنبال کنیم و ایجاد و اجرای مکتب حاج قاسم در اقتصاد رسالت ما است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، غلامرضا حسن‌پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر بسیج اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: دست‌هایی پشت پرده است تا اقتصاد ایران را خراب و بر ضد سرمایه‌داران توطئه کند، اما بسیج قصد دارد تا از میدان اقتصاد کشور مین زدایی نماید.

وی با بیان اینکه ما رقیب اتاق بازرگانی نیستیم تصریح کرد: بسیج در مسائل اقتصادی هدایت و نظارت را دنبال می کند و در کنار اتاق بازرگانی قرار دارد.

رییس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه اجرای مکتب اقتصادی شهید سلیمانی می تواند از استان کرمان آغاز شود، تاکید کرد: حاج قاسم در هر موضوعی ورود پیدا کرد، موفق بود و باید مولفه های اقتصادی را با روحیه جهانشمول سردار سلیمانی نگاه و جمع بندی کنیم زیرا حاج قاسم به ظواهر و شکل افراد نگاه نمی کرد و همه را به وسط میدان می آورد.  

حسن پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای نامگذاری ۱۰ سال شعار اقتصادی را انتخاب کردند گفت: در این مدت کاری انجام نداده ایم و اقتصاددانان ما اگر از فرامین رهبری انقلاب پیروی می کردند، امروز شاهد مشکلات اقتصادی در کشور نبودیم.

وی افزود: هم اکنون بسیج تجار و فعالان اقتصادی به موضوعات بین‌المللی ورود کرده و تیم ما همراه اتاق بازرگانی در روسیه مستقر است و برای ساخت‌و ساز در سوریه هم ورود کرده‌ایم.

رییس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: در بحث شرکت های دانش بنیان، صادارت تکنولوژی و سایر موارد آماده همکاری با اتاق بازرگانی هستیم و ظرفیت های بسیج را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهیم.

وی با اشاره به وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان تصریح کرد: این ظرفیت می تواند گردشگری تعالی بخش را در کشور رقم بزند و برای استان کرمان آثار و برکات داشته باشد.

وی گفت: بسیج در فعالیت‌های اقتصادی درصدد تصدی‌گری و منافع نیست، بلکه می‌خواهد، زمینه امنیت اقتصادی را فراهم و از فعالان اقتصادی محافظت کند.

اتاق بازرگانی کرمان پشتوانه علمی خوبی برای حل مسائل این استان دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مجموعه بسیج و سپاه در راستای اجرای اوامر مقام معظم رهبری سعی کردند به فعالان اقتصادی و سربازان جبهه اقتصادی، کمک کنند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: با توجه به اهمیتی که مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد می دهند، به نظر می رسد، بسیج و سپاه با عزم جدی وارد کار شده اند که امیدواریم منشا اثر بشوند همانطور که تاکنون بوده اند.

وی بیان کرد: سعی کردیم در راستای تحقق اهداف، شعارهای سال به صورت عمیق و کارشناسی عمل کنیم و با توجه به توان و حضور گسترده بسیج می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: این اتاق پشتوانه فکری و علمی خوبی با استفاده از ظرفیت هایی همچون اندیشکده های تخصصی برای احصا مسائل و مشکلات استان و اعلام آن به مراکز تصمیم ساز دارد تا با کمک بسیج و سپاه برای حل آنها در مراجع عالی به مرحله تصمیم گیری و اجرا برسد.

سید مهدی طبیب زاده تصریح کرد: آینده کرمان به منابع محلی متکی و وابسته است و کشاورزی این استان به سمتی می رود که توان پاسخگویی به نیازهای توسعه کرمان را ندارد و همچنین با توجه به تمام شدن منابع، آینده وضعیت کارخانه ها در استان کرمان مشخص نیست به کدام سمت برود.

وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی استان کرمان آب است افزود: سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص بسیار کم است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی همچنین در این نشست خواستار استفاده شرکت های پیمانکاری و وابسته به مجموعه سپاه از کالاها و تجهیزات داخل استان کرمان برای تامین نیازهای خود شد.

کمک به فعالان اقتصادی نگاه کلان سپاه است

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بسیج مجموعه ای خیررسان و کمک کننده است که در هر جا مردم نیاز داشتند حضور پیدا کرده و می کند.

سرهنگ ناصر بهروز افزود: امروز بخش بزرگی از خدمات بسیج به سمت تخصصی شدن رفته که بر اساس نیازهای انقلاب و کشور انجام می شود.

وی تاکید کرد: اقتصاد یکی از پاشنه های آشیل نظام محسوب می شود و به عنوان دغدغه های مسئولان و مردم است و در دنیای امروز روابط صاحبان قدرت و مردم بر همین مبنا تعریف می شود و جنگ ها از حوزه سخت افزاری به سمت نیمه سخت و نرم افزاری و حوزه هایی مانند اقتصادی می رود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: یکی از راهکارهای مقابله با تحریم ها و جنگ های اقتصادی موضوع اقتصاد مقاومتی است و بسیج در حوزه اقتصاد ظرفیت های زیادی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی استان کرمان تصریح کرد: فرصت ها در استان کرمان به حد اعلی نرسیده و مباحثی همچون خشک شدن چاه های کشاورزی و خام فروشی معادن از مضوعاتی است که باید برای حل آن فکر کنیم.

سرهنگ بهروز اظهار داشت: باید مسیرهای سرمایه گذاری اصلاح شود و محرومیت ها در شان مردم استان کرمان نیست و برای حل آسیب های اجتماعی موجود در کرمان اندیشه و راهکار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بسیج تجار و فعالان اقتصادی با اتاق بازرگانی و اصناف رقیب نیست و باید با تسهیلگری در رفع موانع تولید با یکدیگر همکاری کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: کمک به فعالان اقتصادی نگاه کلان سپاه است و در بسیج نگاه سیاسی نداریم و همراه و همدل در کنار فعالان اقتصادی استان هستیم.

بسیج مظهر استفاده از ظرفیت های مردمی است

معاون امروز هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: بسیج مظهر استفاده از ظرفیت های مردمی است و در این استان نیز از این ظرفیت در حوزه هایی مانند سازندگی و تنظیم بازار و بحث حذف ارز ترجیحی بهره مند شدیم.

حسین مهرابی افزود: اتاق بازرگانی کرمان نیز فراتر از ظرفیت و توان خود، فداکارانه در اقتصاد این استان و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی فعالیت و همکاری می کند.

در این نشست جمعی از اعضا اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان کرمان به بیان نظارت و پیشنهادهای خود پرداختند و دفتر بسیج اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افتتاح شد.




رییس سازمان بسیج تجار: رسالت ما اجرای مکتب شهید سلیمانی در اقتصاد است

منبع: ایرنـا
? رییس سازمان بسیج تجار: رسالت ما اجرای مکتب شهید سلیمانی در اقتصاد است