رییسی: وضعیت امروز کرمان زیبنده این استان نیست

کرمان- فت فتو- رییس جمهور با تاکید بر اینکه مشکلات کرمان با گام های آرام و آهسته حل نمی شود گفت: وضعیت امروز کرمان که امروز دیدم زیبنده استان نیست و حتما می تواند بهتر شود. به گزارش فت فتو آیت الله سیدابراهیم رییسی شامگاه جمعه در شورای اداری استان افزود: تنها با روحیه جهادی […]

کرمان- فت فتو- رییس جمهور با تاکید بر اینکه مشکلات کرمان با گام های آرام و آهسته حل نمی شود گفت: وضعیت امروز کرمان که امروز دیدم زیبنده استان نیست و حتما می تواند بهتر شود.

به گزارش فت فتو آیت الله سیدابراهیم رییسی شامگاه جمعه در شورای اداری استان افزود: تنها با روحیه جهادی و کار جهشی می توان مشکلات مردم کرمان را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید با تاسی از دلالت های مدیریتی عاشورا برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند اظهارداشت: ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان چرا باید وجود داشته باشد؟ خب معادن را بگیرید به اهل آن واگذار کنید.

رییسی افزود: به جنوب استان رفتیم؛ هرجا می رفتیم زندگی مردم را با مشکلات می دیدیم که بیشتر آنها در کنار معادن هم حضور داشتند.

وی بیان کرد: وضعیت خسارت های سیل نیز بازدید شد؛ هربار که باران می آید، تهدید است.

رییس جمهور افزود: باران که همه جا رحمت است به تهدید تبدیل می شود که از موارد با اولویت است و باید سیل بند جیرفت تکمیل و اجرایی شود.

وی اظهارداشت: اولویت های کرمان در این سفر مصوب می شود و اگر اولویتی هم باقی بماند اعلام شود تا مورد پیگیری قرار گیرد.

رییسی گفت: آب استان مساله مهمی است؛ تنش های آبی شهرهای استان مهم هستند؛ در پیگیری آنها تسریع شود.

وی خطاب به مدیران با بیان اینکه بدانید انجام اقدامات برای مردم به ماندگاری تاریخ است اظهارداشت: پروژه ها به نام هرکس و هر مسئولی که تمام شود، مهم باز شدن گرهی از زندگی مردم است.
رییس جمهوری با اشاره به دگرخواهی و مردم خواهی در مکتب عاشورا گفت: واقعه عاشورا تکلیف بود یا بصیرت؟ حضرت امام حسین(ع) حتی بیعت خود را از افرادش برداشت و تعدادی احساس کردند حتما باید بمانند، بینش عمیق عاشوریان بود که آنان را در میدان نگهداشت؛ پس باید بدانیم رضایت ولی فقیه از چیست؟
وی عنوان کرد: اکنون باید بدانیم مقام معظم رهبری از چه چیزی رضایت دارد و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری چه فرمودند و یا نفرموده به چه چیزی راضی هستند؟ که تفاوتی در این میان وجود دارد.
رییسی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از هر مشکلی که از کشاورز و سیل زده رفع شود، رضایت دارند؛ باید بدانیم چه چیزی خدا و ولایت فقیه را راضی می کند که این بصیرت است.
رفع مشکل ۲۰۰ معدن بلوکه شده کرمان
رییس جمهوری با بیان اینکه بخش خصوصی را باید تحویل گرفت و به آن میدان دهیم گفت: راه برای بخش خصوصی باز شود که این امر اقدام و عمل جدی می خواهد و در این زمینه جای جای استان کرمان زمینه توسعه را دارد.
وی با طرح این سوال که چرا معادن به بهره برداری نمی‌رسند افزود: برخی افراد که مجوز بهره برداری گرفتند، چرا کار نمی کنند؟ باید طی یک اقدام انقلابی کار را از آنان گرفت و به افراد توانمند واگذار کرد.
رفع مشکل معادن بلوکه شده یک روز هم به تاخیر نیفتد
رییسی اضافه کرد: رفع مشکل معادن بلوکه شده موجب اشتغالزایی، کار و فعالیت و تولید ثروت در استان ها می شود که نباید از آن ظرفیت بگذریم.
وی بیان کرد: شورای معادن در این خصوص به صورت انقلابی عمل کند زیرا این طرح یک روز هم نباید به تاخیر بیفتد.
رییسی گفت: ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان کرمان داریم که باید امتیازات آنها را از بهره برداران گرفت و مشکل این معدن ها را رفع کرد؛ جاهایی که ابهام در قانون وجود دارد نیز باید پیگیری شود.
رییس جمهور خطاب به مدیران استانی نیز اظهارداشت: مزیت سفرهای استانی این است تا حس بگیرید و یک کار متفاوت انجام شود. 
وی همچنین با اشاره به اینکه در این سفرها باید مشکلات گره گشایی شود تصریح کرد: سهم معادن در مسئولیت های اجتماعی مهم است و قانون ۱۵ درصد حقوق معادن نیز که براساس قانون مشخص شده باید به استان بازگردد.

ساماندهی اتباع بیگانه باید انجام شود

رییسی با بیان اینکه ساماندهی اتباع بیگانه باید انجام شود گفت: اتباع  مهمانان محترمی هستند و احترام آنان واجب است اما اینطور نیست که ما از مسائل آنان بی خبر باشیم؛ باید همه مشخصات اتباع در سامانه ای ثبت و ضبط شوند و شناسه ای برای آنان تعریف شود. سیستم کنترلی در شهرها باید از تردد آنان در هر شهر مطلع باشد. 
وی بیان داشت: بودجه حوادث غیرمترقبه نیز پیگیری می شود  تا خسارت حوادث غیرمترقبه استان از این بودجه تامین شود. 

توجه به گردشگری

رییسی گفت: استان کرمان یک شهر تمدنی، فرهنگی و هنر است و سابقه دیرینه ای دارد اما گردشگری در این منطقه در حال حاضر گردشگر مقاومت و مذهبی دارد و باید زیرساخت های زائران مزار حاج قاسم در استان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در بخش های مختلف شهرها وجود دارد گفت: امکانات بسیاری در روستاها وجود دارد که باید تسهیلات و خرید تضمینی محصولات روستاییان انجام شود تا مهاجرت معکوس در روستاها صورت نگیرد. 

به گزارش فت فتو دولت سیزدهم در دور نخست سفرهای استانی خود به دیار کریمان به عنوان مقصد نهایی این دور از سفرها رسید و همراه با آیت الله سیدابراهیم رییسی، وزیران و معاونان رییس جمهور نیز به نقاط مختلف این استان سفر کرده اند تا با بررسی میدانی، مشکلات و موانع پیش روی توسعه این دیار شناسایی و تلاش برای حل آنها تشدید شود. 

روز نخست سفر استانی دولت به پهناورترین استان کشور با حضور رییس جمهور در بین فعالان اقتصادی این استان و نیز ملاقات مردمی با اقشار مختلف مردم دیار کریمان همراه بود.

برای کسب اطلاع از جزییات نخستین روز سفر دولت به کرمان می توانید از طریق لینک زیر اخبار فت فتو را دنبال کنید:

رییس‌جمهور به مقام شامخ سپهبد شهید سلیمانی ادای احترام کرد




رییسی: وضعیت امروز کرمان زیبنده این استان نیست

منبع: ایرنـا
? رییسی: وضعیت امروز کرمان زیبنده این استان نیست