رییس‌کل دادگستری کرمان: ۲۰ درصد زندانیان این استان را سارقان تشکیل می‌دهند

کرمان – فت فتو – رییس کل دادگستری کرمان ضمن تاکید بر اینکه ۲۰ درصد زندانیان این استان را سارقان تشکیل می دهند، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات و سرقت‌ها ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است و برای مقابله با سرقت باید تمام واقعیت های مربوطه را به صورت همه جانبه مد نظر قرار […]

کرمان – فت فتو – رییس کل دادگستری کرمان ضمن تاکید بر اینکه ۲۰ درصد زندانیان این استان را سارقان تشکیل می دهند، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات و سرقت‌ها ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است و برای مقابله با سرقت باید تمام واقعیت های مربوطه را به صورت همه جانبه مد نظر قرار داده و درباره آنها برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال ۱۴۰۱ بر پرهیز از بخشی نگری در مبارزه با سرقت تاکید کرد و افزود: در این رابطه باید به موضوعات فرهنگی، اجرایی، برخوردی، معیشتی و مسائل زمینه ای از جمله فقر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات کارگروه ها در حوزه های مختلف باید عملیاتی شده و منجر به کاهش ناهنجاری ها در جامعه شود، تاکید کرد: آمار جرائم نشان دهنده این است که وضعیت موجود باید ساماندهی شود و این اقدام باید بر مبنای تعاریف مشترک و تدوین و اجرای برنامه های پیشگیرانه صورت گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در کرمان با اشاره به اینکه آمارهای مربوط به جرائم باید براساس تعاریف مشترک و هماهنگی دستگاه ها جمع بندی شود، تاکید کرد: امروز یکی از مهمترین جرائم به لحاظ فراوانی، سرقت است و آمارها بیانگر آن است که بیشترین جرم در این استان مربوط به سرقت است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: باید مردم را به موضوع ایمن سازی به منظور پیشگیری از سرقت توصیه کرد و مردم بدانند که استفاده از تجهیزات روز برای پیشگیری از سرقت ضروری است.

وی توسعه پایش تصویری و افزایش روشنایی معابر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: توسعه پایش تصویری در مدیریت مسائل اجتماعی، مسائل امنیتی و پیشگیری از سرقت کمک بزرگی به نهادهای مربوطه می کند لذا از این رو باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر برخورد با مالخران اموال مسروقه نیز تاکید و عنوان کرد: ساماندهی کارگاه های ضایعاتی نیز موضوع مهمی است و این واحدها باید از سوی صنف مربوطه و پلیس اماکن مورد نظارت قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، ساماندهی معتادان متجاهر را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: کمک به ترک اعتیاد معتادان در کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش مشکلات خانوادگی و کاهش سرقت ها و جرائم را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دستگاه هایی که محوریت کارها در زمینه پیشگیری از وقوع بزه را بر عهده دارند باید اقدامات قانونی پیش بینی شده را پیگیری کرده و سایر نهادهای مربوطه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ساماندهی موضوع اتباع بیگانه نیز تاکید کرد و افزود: اتباعی که با سلامت در کشور ما زندگی می کنند یک فرصت هستند اما افرادی از این قشر که مرتکب جرم و تخلف می شوند باید با آنها برخورد شود و در این زمینه تاکید بر این است که اگر مهمانی به صاحبخانه ظلم و تعدی کند، تکلیف او مشخص است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان این مطلب که پرونده های قضایی سارقان حرفه ای باید با دقت نظر بیشتری مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: احکام این افراد باید به شکلی بازدارنده صادر و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم وضعیت کنونی را از نظر وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی نمی پسندند و همه ما به عنوان حاکمیت وظیفه داریم هماهنگی های لازم را انجام داده و امنیت مردم را تامین کنیم  و در این رابطه باید مشارکت خودمردم نیز محقق شود.




رییس‌کل دادگستری کرمان: ۲۰ درصد زندانیان این استان را سارقان تشکیل می‌دهند

منبع: ایرنـا
? رییس‌کل دادگستری کرمان: ۲۰ درصد زندانیان این استان را سارقان تشکیل می‌دهند