رونق تولید و پویایی اقتصاد به اصلاح قوانین نیاز دارد

کرمان – استاندار کرمان بر لزوم اصلاح قوانین برای رونق تولید و پویایی اقتصاد تاکید کرد. به گزارش فت فتو، علی زینی وند در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در جمع دانشجویان کرمان گفت: بخش خصوصی و دولتی در کنار هم با کمک به اصلاح قوانین و مانع زدایی ها، ارائه راهکارها و تدوین […]

کرمان – استاندار کرمان بر لزوم اصلاح قوانین برای رونق تولید و پویایی اقتصاد تاکید کرد.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در جمع دانشجویان کرمان گفت: بخش خصوصی و دولتی در کنار هم با کمک به اصلاح قوانین و مانع زدایی ها، ارائه راهکارها و تدوین مقررات کارگشا به پویایی اقتصاد کشور کمک کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی ما، قوانین متورم و غیرضرور هستند، حجم بالایی از قوانین و مقررات و آئین‌نامه داریم که هیچ پالایشی هم نمی‌شوند.

وی ادامه داد: با دستور رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی نظام جامع قانون‌گذاری در مجمع تشخیص مصلحت نوشته شد، اما چندان مورد توجه قرار نگرفتند در حالی که سیاست‌های راهبردی هستند.

استاندار کرمان گفت: در کنار حجم بالایی از قوانین و آئین‌نامه ها، دستگاه‌های نظارتی بسیار گسترده و مختلفی هم درست کرده‌ایم که روی قوانین و عملکرد مدیران نظارت دارند.

زینی‌وند تصریح کرد: این مسائل مدیران را محافظه‌کارتر از آنچه باید، کرده است. قوانین متعدد را داریم که دست و پا گیر هستند.

وی ابراز داشت: بخش خصوصی از دولت گلایه‌هایی دارد، اما چقدر در بودجه سنواتی و برنامه‌های پنج ساله احکام منسجم، هم نظر برای کارگشایی از تولید و قانونزدایی و مانع زدایی قانون ارائه دادید.

استاندار کرمان گفت: همه دولت‌ها اراده واگذاری اختیارات را دارند، اما بدنه کارشناسی وزارتخانه‌ها اجازه تفویض اختیار نمی‌دهد. زینی‌وند عنوان کرد: ما به عنوان استانداران حکومتداری می‌کنیم اما مطلقاً حکمران نیستیم.

استاندار کرمان گفت: شاخص‌های فضای کسب و کار در استان نیاز به اصلاح دارد و این مسئله را نیز به اتاق بازرگانی اعلام کردیم.

وی افزود: در استان‌های متعددی حضور داشتم و به لحاظ روان بودن مواجهه با سرمایه‌گذار، کرمان از دیگر مناطق بهتر است. زینی‌وند ادامه داد: با کمک کمیسیون اقتصادی مجلس، اتاق بازرگانی در برنامه هفتم می‌توان احکام جدی برای رفع موانع ارائه داد تا در قانون‌گذاری‌ها لحاظ شوند.

وی بیان کرد: اگر چند اختیار کارگشا در شورای معادن را به استانداران بدهند، گره‌های زیادی را از سرمایه‌گذار و تولیدکنندگان می‌توانیم برداریم.

استاندار کرمان گفت: بخش خصوصی باید خودنظارتی انجام دهد، چقدر در فضای احتکار و تحریم با خودنظارتی به کمک مردم آمده‌اید.

زینی‌وند ادامه داد: چرا وقتی کشورهای نیازمند کالاها در آسایی میانه تشنه کالای ایرانی بودند، با کالای غیرمرغوب بازار را از دست دادیم.

وی افزود: تولید روان شده و اقتصاد روی کار آمده است، اقتصاد ما آنقدر مقاوم و بزرگ بوده که با این تحریم‌ها توانست سر پا بایستد.

استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان ظرفیت‌ها و آمادگی خوبی دارد.

دشت‌های مرکبات و صیفی جنوب، باغ شهر بم و ارگ جدید و عظمت اقتصادی شرق استان، بیابان لوت، کلوته‌ای شهداد و کمپ‌های گردشگری، محیط زیست بی‌نظیر، مزارع پسته، فولاد و تحرک‌های اقتصادی، گردشگری مذهبی به برکت وجود سردار شهید قاسم سلیمانی که نویدبخش سرعت بخشی توسعه آن است.

کد خبر ۵۴۱۶۴۲۲




رونق تولید و پویایی اقتصاد به اصلاح قوانین نیاز دارد

منبع: مــهر
? رونق تولید و پویایی اقتصاد به اصلاح قوانین نیاز دارد