روند نزولی و شکننده کرونا در بزرگترین استان کشور؛ دلتا ویروس جان ۱۷ کرمانی دیگر را گرفت

گروه استان‌ها – پس از عبور از چند هفته سخت و سیاه، چند روزی است که آمار کرونا در استان کرمان روند نزولی در پیش گرفته و روندی نزولی، آرام و شکننده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، پس از پشت سر گذاشتن ۱۴ هفته سخت و نفس‌گیر کرونایی در […]

گروه استان‌ها – پس از عبور از چند هفته سخت و سیاه، چند روزی است که آمار کرونا در استان کرمان روند نزولی در پیش گرفته و روندی نزولی، آرام و شکننده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، پس از پشت سر گذاشتن ۱۴ هفته سخت و نفس‌گیر کرونایی در بزرگ‌ترین استان کشور در موج پنجم کرونا چند روزی است که روند نزولی آمارها نویدبخش عبور از پیک پنجم کرونا در استان کرمان است با این وجود به گفته کارشناسان انتشار اخبار نزولی کرونا در کنار ایجاد امیدواری، نگران‌کننده است؛ نگرانی از ساده انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه.

هر چند که آمار کرونا در استان کرمان پس از هفته‌هایی سخت و سیاه، چند روزی است که آمار نزولی شده با این وجود هنوز بستری‌های قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بالغ بر هزار نفر است و با ثبت ۱۷۲ بیمار جدید در استان مجموع بستری‌های کرونا در بزرگترین استان کشور به ۳۶ هزار و ۲۷۹ رسیده است.

در روزهای سیاه کرونایی که در استان کرمان پشت سر گذاشتیم، کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی مشکلات زیادی در استان ایجاد کرد و حالا فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی ارتش برای ساخت بیمارستان حاد تنفسی با همه امکانات در استان کرمان ظرف یک هفته خبر داد.

بستری ۱۷۲ بیمار جدید کرونایی در استان کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۲۲ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۰۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۵۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۷۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۲۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۷۲ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۶ هزار و ۲۷۹ مورد رسیده است.

روند سینوسی کرونا در استان کرمان/ تعداد فوتی‌ها تک رقمی شد
رئیس اتاق بازرگانی کرمان: فعالان اقتصادی استان آمادگی واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا را دارند
افت و خیز کرونا در روزهای سیاه کرونایی بزرگ‌ترین استان کشور؛ دلتا ویروس جان ۲۶ کرمانی دیگر را گرفت

وی به فوت ۱۷ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۲۸۸ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۷۰۸ هزار و ۷۷۷ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۳۴۷ هزار و ۴۵۳ مورد است.

آمادگی ارتش برای ساخت بیمارستان حاد تنفسی در کرمان

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی ارتش برای ساخت بیمارستان حاد تنفسی با همه امکانات خبر داد و افزود: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی زمین در اختیار ما قرار بدهد این بیمارستان را به ظرفیت ۶۰ تخت بیمارستانی و قابلیت افزایش آن به یکصد تخت طی مدت یک هفته خواهیم ساخت و به شهر کرمان اهدا می کنیم.

امیر غلامعلیان با اعلام آمادگی ارتش برای ساخت چنین بیمارستانی در شهرهای دیگر استان؛ اظهار کرد: در زاهدان و خاش این اقدام را کردیم و قصد ساخت بیمارستان در زابل را داشتیم که چون کرونا در آنجا فروکش کرد، اکنون این آمادگی برای استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




روند نزولی و شکننده کرونا در بزرگترین استان کشور؛ دلتا ویروس جان ۱۷ کرمانی دیگر را گرفت

منبع:تسنــیم
? روند نزولی و شکننده کرونا در بزرگترین استان کشور؛ دلتا ویروس جان ۱۷ کرمانی دیگر را گرفت