روشن شدن تنور انتخابات در فضای مجازی/کرمان هوای تازه می خواهد

کرمان- ورود جوانان انقلابی و چهره های جدید استانی و ملی به عرصه انتخابات در استان کرمان نشان از برگزاری انتخاباتی پر شور و مشارکت گسترده مردم دارد. نذیر کرمان- کرمان: ورود جوانان انقلابی و افراد جدید که بعضاً چهره‌های استانی و ملی هستند، در انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی در استان کرمان نشان […]

کرمان- ورود جوانان انقلابی و چهره های جدید استانی و ملی به عرصه انتخابات در استان کرمان نشان از برگزاری انتخاباتی پر شور و مشارکت گسترده مردم دارد.

نذیر کرمان- کرمان: ورود جوانان انقلابی و افراد جدید که بعضاً چهره‌های استانی و ملی هستند، در انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی در استان کرمان نشان از حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو دارد.

استان کرمان در اغلب ادوار انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و … به عنوان یکی از استان‌های بامشارکت بالا شناخته شده است. آمار و ارقام رسمی نیز حضور پرشور و گسترده کرمانی‌ها در انتخابات مختلف را تأیید می‌کند.

ثبت نام ۶۴۳ نفر در ۹ حوزه انتخابی

در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در کرمان، طبق آمار رسمی شاهد مشارکت بیش از ۵۰ درصدی کرمانی‌ها در انتخابات بودیم. همچنین در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته بیش از ۶۰ درصد مردم کرمان در انتخابات شرکت کردند که نشان دهنده جایگاه استان کرمان در بین استان‌های اول کشور به لحاظ مشارکت مردم است.

استان کرمان که دارای ۹ حوزه انتخابیه و ۱۰ نماینده در مجالس مختلف بوده است، در دوره دوازدهم نیز با همین تعداد نماینده شرکت خواهد کرد. طبق آمار رسمی اعلام شده، تعداد ۶۴۳ نفر در استان کرمان برای ثبت نام در انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۷ در حوزه انتخابیه کرمان و راور و مابقی در سایر حوزه‌های انتخابیه نام نویسی کرده‌اند.

کرمان با رشد ۳۲ درصدی در زمینه ثبت نام در مجلس روبرو شده است جزو ۳ استان اول کشور از نظر کثرت ثبت نام است.

با نام نویسی چندین چهره جوان برای نخستین بار در انتخابات استان کرمان و نیز تکاپوی نمایندگان فعلی و ادوار مجلس در حوزه‌های انتخابیه مختلف، شور و شوق انتخاباتی گسترده‌ای بر فضای استان کرمان حاکم شده است

اما با نام نویسی چندین چهره جوان برای نخستین بار در انتخابات استان کرمان و نیز تکاپوی نمایندگان فعلی و ادوار مجلس در حوزه‌های انتخابیه مختلف، شور و شوق انتخاباتی گسترده‌ای بر فضای استان کرمان حاکم شده است.

کرمانی‌ها با حضور در محافل مختلف سیاسی و جلسات معرفی کاندیداها از دغدغه‌های خود در حوزه فعالیت مجلس شورای اسلامی می‌گویند. آنها معتقدند که نمایندگان نباید شعارگرا بلکه عملگرا باشند. مردم با نگرش عمیق به سخنان کاندیداها گوش فرا می‌دهند و بعضاً وظایف نمایندگی را به آنها گوشزد می‌کنند.

نذیر کرمان در این رابطه و برای اطلاع از روند فعالیت تشکل‌های بزرگ سیاسی استان گفت و گویی را با دو تن از فعالان سیاسی استان انجام داد.

چند ماه مانده به انتخابات حالا تکاپوی افرادی که در این دوره از انتخابات شرکت کرده در فضای مجازی سعی در حضور بیشتر دارند، نمایندگان فعلی نیز با حضور در مراسم مختلف سعی در بروز و ظهور بیشتر در فضای جامعه دارند.

کرمانی‌ها همیشه در بزنگاه‌ها حضوری گسترده داشته‌اند

حجت الاسلام مهدی عرب پور، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کرمان در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به فضای مثبت انتخابات در استان کرمان گفت: برخی بر این باورند که به علت مشکلات اقتصادی ایجاد شده امکان حضور بالای مردم در انتخابات فراهم نیست! اما باید به این نکته توجه داشت که مردم شهیدپرور و موقعیت شناس استان کرمان با تبعیت از مقام معظم رهبری مشارکت بالایی در بزنگاه‌های همیشگی یار و یاور انقلاب بوده و قطعاً حضور پررنگی در عرصه انتخابات خواهند داشت.

عرب پور شرکت در انتخابات را تأییدی بر نظام و عملکرد مسئولین دانست و ادامه داد: مشارکت بالای مردم باعث ناامید کردن مغرضانی خواهد شد که در تلاش هستند در سایه مشارکت اندک، به کشور ضربه وارد کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کرمان مردم ایران را فداکار و بصیر دانست و گفت: با وجود همه فتنه‌ها، تحریم‌ها و مشکلات، مردم ایران باز هم از انقلاب خودشان دفاع می‌کنند.

وی ادای تکلیف مردم برای حضور در انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: قطعاً برخلاف نظر دشمنان، مردم ایران با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات، معادلات دشمن را بر هم می‌زنند.

باید به کسی رأی داد که بتواند گره‌های اجرایی را باز کرده و با تدوین قوانین مناسب، مشکلات مردم و مسئولان اجرایی را هموار کنند

عرب پور وحدت بین نیروهای انقلابی در استان کرمان را باعث پیروزی قطعی آنها دانست و گفت: باید تفرقه بین نیروهای انقلابی در استان به حداقل برسد چراکه عدم اتحاد بین گروه‌های اصولگرا باعث تقسیم آرا شده و طرف مقابل با رأی کمتر برنده انتخابات خواهد شد.

وی فعالیت فعلی نیروهای اصولگرا در استان را پراکنده دانست و گفت: باید به نتیجه‌ای برسیم که کاندیداهای استان، حکمیت شورای ائتلاف را پذیرفته و با وحدت به نتیجه مطلوب برسیم.

عرب پور در ادامه انتظارات مردم از نماینده‌های مجلس را بسیار مشخص دانست و گفت: انتظارات در قالب تدوین قوانین مفید در بهبود وضعیت اجرا و هموار کردن راه برای خدمت بیشتر مردم است و باید به کسی رأی داد که بتواند گره‌های اجرایی را باز کرده و با تدوین قوانین مناسب، مشکلات مردم و مسئولان اجرایی را هموار کنند.

وی همچنین سلامت اعتقادی، سیاسی و اقتصادی کاندیداهای انتخابات را مهم دانست و گفت: کاندیداهای محترم باید پایبندی به ولایت فقیه، صداقت و عمل به واجبات را مد نظر قرار داده و از باندبازی، فامیل بازی و رانت خواری پرهیز کنند.

کرمانی‌ها همیشه حضوری پر رنگ در انتخابات داشته‌اند

احمدعلی مقدم، دبیر حزب موتلفه استان کرمان و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه کشور نیز در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به دروغ پردازی رسانه‌های بیگانه درخصوص مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از کانال‌ها و سایت‌های بیگانه کاری جز دروغ پردازی و ناامید کردن مردم بر نمی‌آید.

وی ادامه داد: در واقعیت با توجه به حضور گسترده نامزدها برای پیش ثبت نام، قطعاً انتخابات پرشور و گسترده‌ای پیش رو خواهیم داشت.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان ضمن پیش بینی مشارکت بالای ۵۰ درصد در انتخابات مجلس افزود: قطعاً با حضور گسترده مرم در انتخابات، خواب‌های دشمنان تعبیر نخواهد شد.

مقدم با ارائه یک توصیه به فعالان فضای رسانه و نیز مسؤولان کشور گفت: ما باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کلیه خدمات، پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها را به نحو احسن برای مردم جامعه تبیین کنیم.

امید آفرینی در جامعه تکلیف امروز قبل از برگزاری انتخابات است

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: تکلیف تمام احزاب و گروه‌ها در شرایط فعلی، ایجاد امید واقعی در دل مردم، با تبیین پیشرفت‌ها و واقعیت‌های نظام است.

وی افزود: مردم مطالبات به حقی در حوزه مسائل اقتصادی دارند که برای این موضوع باید چاره اندیشی شود و دولت تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم به کار گیرد.

مقدم پیشرفت‌های نظام در حوزه‌های مختلف را بی شمار دانست و افزود: در حوزه جهاد تبیین باید زمینه معرفی فعالیت‌های انجام شده به مردم فراهم گردد.

یکی از وظایف مجلس دوازدهم به نتیجه رساندن کارهای نیمه تمام و بعضاً فراموش شده مجلس یازدهم است

دبیر حزب موتلفه استان کرمان در ادامه از عدم تحقق انتظارات از مجلس یازدهم خبر داد و گفت: مجلس یازدهم نتوانست شعارهایی داده شده را محقق کند و برخی از کارهای مهم به فراموشی سپرده شد.

کاندیداها از شعارزدگی خودداری کنند

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان در ادامه از توقع مردم استان کرمان از نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم گفت و افزود: مردم توقع دارند کاندیدای انتخابات از شعارگرایی بالاخص شعارهای غیر واقع خوددار کند.

وی ادامه داد: اشراف به جایگاه و وظایف اصلی نمایندگی توسط کاندیدای مجلس بسیار مهم است و بر همین اساس نبایستی مردم را به وعده‌هایی که عملیاتی نمی‌شوند دلخوش کرد.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان همچنین کارهای بر زمین مانده مجلس یازدهم را فراوان ارزیابی کرد و گفت: یکی از وظایف مجلس دوازدهم به نتیجه رساندن کارهای نیمه تمام و بعضاً فراموش شده مجلس یازدهم است.

به خصوص در فضای مجازی کرمان این روزها بحث انتخابات داغ شده و استان برای انتخاب افراد اصلح آماده می‌شود.

کد خبر ۵۹۲۰۷۶۰




روشن شدن تنور انتخابات در فضای مجازی/کرمان هوای تازه می خواهد

منبع: مــهر
? روشن شدن تنور انتخابات در فضای مجازی/کرمان هوای تازه می خواهد