روحانی اهل‌سنت: مشکلات شیعه و سنی را باید خودمان حل کنیم

کرمان – فت فتو – امام‌جمعه اهل‌سنت شهر رَمِشک در شهرستان قلعه گنج کرمان تاکید کرد: مشکلات بین شیعه و سنی را باید خودمان حل کنیم و اجازه ندهیم شبکه های رسانه‌ای معاند ورود یا آنها را تجزیه و تحلیل کنند. مولوی یونس چاهانی روز پنجشنبه درحاشیه یازدهمین همایش گفتمان برادری اهل سنت و تشیع […]

کرمان – فت فتو – امام‌جمعه اهل‌سنت شهر رَمِشک در شهرستان قلعه گنج کرمان تاکید کرد: مشکلات بین شیعه و سنی را باید خودمان حل کنیم و اجازه ندهیم شبکه های رسانه‌ای معاند ورود یا آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

مولوی یونس چاهانی روز پنجشنبه درحاشیه یازدهمین همایش گفتمان برادری اهل سنت و تشیع در محل شهرستان قلعه گنج به خبرنگار فت فتو افزود: وجود اختلاف مساله ای طبیعی است زیرا اختلاف در اصول نیست بلکه در فروع است؛ این اختلافات نیز از زمان پیامبر اسلام (ص) وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در بین خود اهل بیت (ع) نیز اختلاف نظر در برخی مسائل عقیدتی وجود داشته است تصریح کرد: اصل اسلام بسیار مهم است و تاکید هر شیعه و سنی باید بر حفظ و تبلیغ اصل اسلام باشد.

امام جمعه اهل سنت شهر رمشک شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه حفظ اتحاد از اوجب واجبات است خاطرنشان کرد: جنوب استان کرمان یک نمونه و الگوی بسیار حسنه در زمینه وحدت اقوام و مذاهب و مظاهر و مشخصه های آن نیز در همه عرصه ها نمایان است.

امام جمعه اهل سنت شهر رمشک با بیان اینکه اتحادی که بین شیعه و سنی حکمفرماست باید حفظ شود گفت: تاکید هر شیعه و سنی باید بر اصل اسلام باشد. 

مولوی چاهانی در ادامه با اشاره به اینکه علما همواره به حفظ اتحاد، همدلی و برداری بین شیعه و سنی تاکید داشته اند افزود: روایات زیادی نسبت به این مساله وارد شده است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در نهج البلاغه گفت: حضرت علی نیز فرمودند که تفرقه اندازی را از میان بردارید، اگرچه در زیر عمامه من باشد.

امام جمعه اهل سنت رمشک همچنین با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش گفتمان برادری اهل سنت و تشیع در استان کرمان، این همایش را خوب و موثر توصیف و بیان کرد: همایش در پنج کارگروه تخصصی با موضوعات مختلفی از جمله فعالیت شبکه های رسانه ای افراطی و نیز راهکارهای دفع جوانان از آنها برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین در این کارگاه ها به مساله قدس، فلسطین و انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر سایر انقلاب ها پرداخته شد.

مولوی چاهانی برگزاری این نوع همایش ها را ضروری و مفید خواند.

به گزارش فت فتو یازدهمین همایش گفتمان برادری اهل سنت و تشیع کرمان که از صبح روز چهارشنبه با برگزاری کارگاه های تخصصی شروع شده بود امروز پنجشنبه پایان یافت.




روحانی اهل‌سنت: مشکلات شیعه و سنی را باید خودمان حل کنیم

منبع:ایرنـا
? روحانی اهل‌سنت: مشکلات شیعه و سنی را باید خودمان حل کنیم