روایت فرمانده سپاه جیرفت از اغتشاش اخیر این شهر و شایعه ناکام کشته‌سازی

جیرفت- فت فتو- فرمانده سپاه جیرفت در جنوب کرمان با اشاره به اغتشاش و تجمع عده‌ای در این شهر طی ۲ شب پیش و تلاش برخی برای دامن زدن به شایعه وقوع چندین کشته در جریان این رویداد توضیحاتی ارائه و بر نقش میدان داری رسانه ها در این مواقع تاکید کرد. به گزارش فت […]

جیرفت- فت فتو- فرمانده سپاه جیرفت در جنوب کرمان با اشاره به اغتشاش و تجمع عده‌ای در این شهر طی ۲ شب پیش و تلاش برخی برای دامن زدن به شایعه وقوع چندین کشته در جریان این رویداد توضیحاتی ارائه و بر نقش میدان داری رسانه ها در این مواقع تاکید کرد.

به گزارش فت فتو ۲ شب پیش شایعه ای شروع به پخش شدن در فضای مجازی بود مبنی بر اینکه چندین نفر با شلیک نیروهای امنیتی در تجمع جیرفت کشته شده اند؛ حال آنکه فرماندار شهرستان همان شب در خبری ضمن توضیح در باره کم و کیف و محل تجمع تاکید کرد که هیچ فردی در جریان این تجمع حتی آسیب و صدمه ندیده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

  • فرماندار جیرفت: ۳۷ نفر از اغتشاشگران دستگیر شدند/ هیچکس آسیب ندید

سرهنگ محسن نسب امیری فرمانده سپاه جیرفت روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ضمن تاکید بر نقش رسانه در روشنگری گفت: در بین دستگیرشدگان ۲ شب پیش عده ای بودند که قمه همراه داشتند و تلاش می کردند به نیروهای امنیتی صدمه بزنند.

وی توضیح داد: همچون دیگر نقاط کشور برخی دنبال سوریه سازی هستند و افرادی هم در تجمع پریشب آماده این کار در جیرفت بودند که حتی چند نفر از نیروهای پلیس و بسیج به دلیل برخورد قمه آسیب سطحی دیدند زیرا برخی از دستگیرشدگان قمه و چاقو داشتند.
سرهنگ نسب امیری افزود: اما با توجه به آمادگی نیروهای حافظ امنیت تجمع عده ای از افراد بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کنترل و افراد پراکنده شدند.

وی اظهارداشت: تجمعی در جیرفت رخ داد و برخی در فضای مجازی در حال پخش شایعات مرگ تعدادی از تجمع کنندگان بودند که مصاحبه‌هایی که از سوی مسئولان و با کمک اهالی رسانه شهر صورت گرفت و مانع افزایش این روایت شد که روشنگری جامعه را به دنبال داشت.

این مسئول از خانواده ها خواست که دقت بیشتری درزمینه حضور فرزندان نوجوان خود در این گونه تجمع مراقبت و حساسیت لازم را داشته باشند.

فرمانده سپاه جیرفت همچنین با بیان اینکه بسیار ضروری است که رسانه در این روزها با میدان داری، حملات سنگین و ناجوانمردانه دشمنان را خنثی کند اظهارداشت: هر چند اقدامات خوبی در زمینه رسانه در کشور شروع شده است اما دشمنان میدان را به دست گرفته‌اند و با توجه به اینکه فناوری بر فضای حقیقی می‌چربد بنابراین کار خوب اهالی رسانه می تواند زیرساخت بسیاری از امور دیگر جامعه باشد.

فرمانده سپاه جیرفت همچنین با اشاره به برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در این شهرستان در هفته بسیج گفت: ویزیت رایگان بیماران، برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، اعزام گروه های جهادی مهندسان کشاورزی به مناطق روستایی، آزادی زندانیان غیرعمد و مالی، افتتاح خانه های محرومان، افتتاح طرح های آبرسانی، اهدای ۳۷ مورد جهیزیه و همایش پیاده‌روی و دوچرخه سواری برخی از این برنامه هاست.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




روایت فرمانده سپاه جیرفت از اغتشاش اخیر این شهر و شایعه ناکام کشته‌سازی

منبع: ایرنـا
? روایت فرمانده سپاه جیرفت از اغتشاش اخیر این شهر و شایعه ناکام کشته‌سازی