روایتی ‌از حادثه خون‌بار ‌۲۴ آذر سال ۵۷ کرمان/ ناگفته‌هایی از یورش وحشیانه رژیم پهلوی ‌به مردم ‌+ فیلم

حادثه ۲۴ آذر سال ۱۳۵۷ در کرمان یکی از حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی است که به یک روز خونبار در تاریخ مبارزات مردم کرمان تبدیل شد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، تجمع مردم انقلابی کرمان و راهپیمایی آنها علیه رژیم طاغوت در ۲۴ آذر سال ۱۳۵۷ یکی از حوادث […]

حادثه ۲۴ آذر سال ۱۳۵۷ در کرمان یکی از حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی است که به یک روز خونبار در تاریخ مبارزات مردم کرمان تبدیل شد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، تجمع مردم انقلابی کرمان و راهپیمایی آنها علیه رژیم طاغوت در ۲۴ آذر سال ۱۳۵۷ یکی از حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی کرمان است که به یک روز خونبار در تاریخ مبارزات مردم کرمان تبدیل شد.

۲۴ آذر سال ۱۳۵۷ مقارن با ۱۴ محرم ۱۳۹۹ ه.ق بود وانقلاب اسلامی مردم ایران در آستانه پیروزی شکوهمند خود قرار داشت؛ مردم کرمان در این روز به مناسبت هفتمین روز شهادت شهید حسن توکلی از شهدای طلبه استان کرمان در مسجد امام خمینی(ره) اجتماع کرده بودند.

بعد از این تجمع مردم انقلابی کرمان راهپیمایی علیه رژیم طاغوت را به سمت مسجد صاحب‌الزمان ‌(عج) آغاز کردند که در چهارراه امام خمینی‌(ره) ماموران جلوی حرکت مردم را گرفتند.

رژیم که مثل همیشه خطر را احساس کرده بود با گاز اشک‌آور با استقبال مردم رفت که با مقاومت مردم روبه‌رو شد و درگیری بین مردم و نیروهای رژیم شروع و مقاومت آن روز مردم کرمان در برابر رژیم طاغوت در ۲۴ آذر به روزی خونبار در تاریخ پرافتخار مردم کرمان تبدیل شد.

نخستین یادواره شهدای قیام ۲۴ آذر کرمان برگزار شد + تصاویر
۲۴ آذر سال ۵۷ در کرمان چه گذشت؟ + فیلم

نیروهای رژیم پهلوی در این حادثه با یک یورش وحشیانه به مردم انقلابی و مسلمان حمله کرده و ۴ نفر از مجاهدان انقلابی کرمان به نام‌های شهید فرامرز دادبین، شهید سید حسین حسینی گوگی، شهید حمید نامجو باغینی و شهید غلامحسین مهدوی به شهادت رساندند و جمع زیادی را نیز مجروح کردند.

انتهای پیام/۵۱۱/

 




روایتی ‌از حادثه خون‌بار ‌۲۴ آذر سال ۵۷ کرمان/ ناگفته‌هایی از یورش وحشیانه رژیم پهلوی ‌به مردم ‌+ فیلم

منبع: تسنــیم
? روایتی ‌از حادثه خون‌بار ‌۲۴ آذر سال ۵۷ کرمان/ ناگفته‌هایی از یورش وحشیانه رژیم پهلوی ‌به مردم ‌+ فیلم