رهایی ۲۹ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پارسال ۲۹ محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی کرمان به زندگی بازگشتند. یدالله موحد گفت: روحیه گذشت یکی از خصایص مهم و توصیه شده در قرآن کریم و ائمه اطهار است و در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم کرمان با تلاش‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت‌های […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پارسال ۲۹ محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی کرمان به زندگی بازگشتند.

یدالله موحد گفت: روحیه گذشت یکی از خصایص مهم و توصیه شده در قرآن کریم و ائمه اطهار است و در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم کرمان با تلاش‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت‌های سران طوایف و ریش سفیدان، پارسال  میزان صلح و سازش و رهایی از قصاص در استان کرمان مسرت بخش بود.

او  گفت: سال ۱۴۰۰ تلاش‌های بسیاری برای ایجاد صلح و سازش و بازگشت تعدادی از محکومان قصاص به آغوش خانواده صورت گرفت که منجر به تحقق ۲۹ فقره صلح و سازش در استان کرمان  شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین به تدوین و اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار اشاره  کرد و گفت: این عمل از ابتکارات دادگستری کل استان کرمان بوده و برای نخستین بار در سطح کشور در استان کرمان اجرایی شده است.

به گفته او مردم استان کرمان به کرامت و نجابت شهره هستند، از این رو است که تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان کرمان برای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و این استان جایگاه خوبی را در سطح کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.

موحد به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ارفاقات قانونی و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط اشاره کرد و گفت: با توجه به این تاکیدات و دغدغه‌های مسئولان قضایی استان و با بررسی‌های دقیق صورت گرفته  از سوی مسئولان مربوطه طی پارسال  تعدا ۸۱۹ زندانی مورد عفو واقع شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.

او می گوید: سال پیش رو نیز با کمک مسئولان قضایی و بررسی‌های کارشناسانه برنامه ریزی‌هایی  برای عفو خواهیم داشت.

فت فتو کرمان کرمان




رهایی ۲۹ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? رهایی ۲۹ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار