رنگ رخسار کرمان هر هفته قرمزتر می‌شود/تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و برگزاری مراسم در فضای باز

کرمان_فت فتو_ نشست ستاد استانی کرونا در کرمان درحالی روز شنبه برگزار شد که ۱۳ شهرستان این استان اینک از نظر وضعیت کرونایی قرمز شده‌اند و متولیان هم بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون و نیز برگزاری آیین‌ها و تجمع ها در فضای باز تاکید دارند. به گزارش فت فتو غیر از ۱۳ شهرستان قرمز، شهرستان های […]

کرمان_فت فتو_ نشست ستاد استانی کرونا در کرمان درحالی روز شنبه برگزار شد که ۱۳ شهرستان این استان اینک از نظر وضعیت کرونایی قرمز شده‌اند و متولیان هم بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون و نیز برگزاری آیین‌ها و تجمع ها در فضای باز تاکید دارند.

به گزارش فت فتو غیر از ۱۳ شهرستان قرمز، شهرستان های رودبارجنوب، اُرزوئیه، کهنوج، راور نارنجی و فهرج، ریگان، نرماشیر، فاریاب، رفسنجان و انار نیز زرند هستند و این درحالی است که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری که جانشین استاندار در ستاد استانی کروناست پیش بینی می کند که شمار شهرستان های قرمز استان بیشتر هم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، رحمان جلالی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد:براساس مصوبه ستاد ملی، دورکاری در ادارات شامل سه گروه افراد بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ای و مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال می‌شود.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه با توجه به روند هفته‌های اخیر پیش‌بینی ‌می‌شود نقشه کرونایی استان کرمان قرمزتر شود اظهار داشت: در حوزه شیوه‌نامه‌ها و مصوبات، تصمیم‌گیری‌های خوبی صورت گرفته و تجربه دوره‌های گذشته نیز هست اما باید بر نظارت و اجرا تاکید شود.
وی خاطرنشان کرد: مصوبات قبل در طرح مدیریت هوشمند ناظر بر اصناف، ادارات، ترددها، محیط‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در قرارگاه نظارتی، عملیاتی و اجرایی است و در هفته آینده نیز گزارش دستگاه‌ها را در خصوص اجرای طرح در سطح ستاد کرونا دریافت خواهیم کرد.

محدودیت های مراسم در فضای بسته

جلالی تصریح کرد: توصیه اکید ما بر برگزاری برنامه‌ها، تجمع ها و مناسبت‌ها در مکان‌های باز است و در محیط بسته تنها با رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و مدت زمان ۹۰ دقیقه با ظرفیت ۳۰ درصد مکان، برگزاری هر مراسمی امکان‌پذیر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در خصوص کلاس‌های اوقات فراغت، دستورالعمل توسط اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل جوانان آماده شده و از طریق قرارگاه استانی به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
جلالی ادامه داد: مهمترین اقدام در حوزه پیشگیری تکمیل واکسیناسیون است و لذا واکسیناسیون خانه به خانه طرح شهید سلیمانی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بسیج پیگیری می‌شود.
وی اظهار داشت: هم‌استانی‌ها حتما واکسن را تزریق کنند که مهمترین و موثرترین راه پیشگیری از کروناست.  
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی کرونا تاکید کرد شهروندان اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به حوزه پیشگیری و درمان مرتبط با کرونا را از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند و افزود: در حوزه مدیریت برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و در حوزه درمانی دکتر صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، پاسخگوی رسانه‌ها هستند.
افزایش بستری ها

براساس این گزارش مهدی احمدی‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به سرعت بالای انتشار سویه جدید کرونا اشاره کرد و گفت: تکمیل واکسیناسیون حتما باید صورت گیرد.
وی از روند مثبت شدن تست‌های سرپایی و بستری طی هفته‌های اخیر گفت: پوشش واکسیناسیون در استان کرمان برای نوبت اول ۹۱ درصد، نوبت دوم ۸۰ درصد و نوبت سوم ۵۴ درصد است.
احمدی‌نژاد افزود: ۲۷ هزار و ۴۴۶ نفر دُز چهارم و یادآور را تزریق کرده‌اند و پوشش واکسیناسیون در سربازخانه‌ها، خوابگاه‌ها، خانه سالمندان و زندان‌ها را افزایش می‌دهیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: ۲۰۱ مورد بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان داریم که ۷۱ مورد در شهر کرمان است.
احمدی‌نژاد بیان کرد: در مجموع از کل بستری‌های استان ۵۲ نفر در آی‌سی‌یو بستری و ۱۷ نفر تحت ونتیلاتور هستند.




رنگ رخسار کرمان هر هفته قرمزتر می‌شود/تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و برگزاری مراسم در فضای باز

منبع: ایرنـا
? رنگ رخسار کرمان هر هفته قرمزتر می‌شود/تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و برگزاری مراسم در فضای باز