رمضان ماه تقویت اراده‌هاست

امام جمعه کهنوج گفت: خدا را شاکریم که توفیق درک ماه رمضان دیگری را به ما داده است رمضان ماه تقویت اراده هاست. به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) و نیمه ماه رمضان شب گذشته مراسم جشنی با حضور امام جمعه، مسئولین رئیس و اعضای شورای اسلامی مسئولین و […]

امام جمعه کهنوج گفت: خدا را شاکریم که توفیق درک ماه رمضان دیگری را به ما داده است رمضان ماه تقویت اراده هاست.

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) و نیمه ماه رمضان شب گذشته مراسم جشنی با حضور امام جمعه، مسئولین رئیس و اعضای شورای اسلامی مسئولین و مردم خونگرم شهرستان فاریاب شب  در سالن اجتماعات  شهید سلیمانی فاریاب برگزار شد.

 
احمد نجنو امام جمعه کهنوج گفت: خدا را شاکریم که توفیق درک ماه رمضان دیگری را به ما عنایت نمود. امید است ان شاء الله این ماه رمضان، ماه سلامت، امنیت، آرامش، آمرزش وماه پیوند با ولایت باشد. و ان شاءالله خداوند همۀ ما را در این ضیافت، و ماه عمل صالح میهمان خویش گرداند.
 
 
 
نجنو عنوان کرد:  ماه رمضان، آغاز سال تربیتی است. ما سال های مختلفی داریم: سال شمسی، سال قمری وسال خُمسی.سال شمسی با بهار و طبیعت آغاز می شود؛ سال قمری با محرم آغاز می شود؛ سال میلادی در ایام ویژۀ خودش در زمستان – برای مسیحی ها وکسانی که این سال را قائلند – آغاز می شود و سال خمسی هر کس سال درآمدش است.
 
امام جمعه کهنوج افزود: اینکه براساس روایات داریم ماه رمضان آغاز سال است و به عبارتی «أوَّلُ سَنَةٍ»شاید منظور این است که اول سال تربیتی است، اول سال خودسازی است، اول سال اصلاح و اول سال ترقی است.
 
نجنو گفت  : همان گونه که طبیعت در بهار تازه می شود، همان گونه که دارایی انسان در آغاز سال خمسی پاک و تطهیر می شود، اینکه ماه رمضان را اول سال گفته اند، اول سال روح است، نه سال طبیعت و نه سال مال. چون روح انسان پاک می شود، لذا اول سنه گفته اند.
 
احمد نجنو ابراز کرد : رمضان دانشگاه خودسازی است در این دانشگاه که همه دانشجویش هستند، حالا یکی واحد بیشتری می گیرد، واحد خودسازی، اصلاح و آمرزش، و یکی واحد کمتری می گیرد، یکی در این دانشگاه به مراتب عالی ارتقاء پیدا می کند. بالاخره باز شدن یک دانشگاه گستردۀ تربیتی است. ماه مبارک رمضان، ماه گسترش سفره است؛ آن هم چه سفره ای! رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «تاکنون این سفره را نه کسی دیده، و نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است».
 
 
نجنو افزود: گاهی که در میهمانی غذا کم است، خودی ها نمی خورند، ممکن است بچه ها را کمتر بدهند، ممکن است غذا را کم بکشند. گاهی هم زمان کم است و دیر می رسی. سفره ای با این گستردگی اگر آدم سر سفره نباشد و نتواند چیزی از آن تناول کند خیلی محروم است، خیلی غافل و مغبون است. سفره ای که یک ماه گسترده و همه چیز فراوان است، اگر انسان نتواند از این سفره بهره ببرد، ضعف است!!
 
احمدنجنو عنوان کرد: ماه رمضان، ماه فرصت است ماه رمضان، ماه فرصت یابی است. فرصت آشتی با خدا است، هر کس قهر بوده به فکر آشتی با خدا باشد. فرصت نظم و برنامه ریزی است، هر کس بی نظم بوده این جا باید منظم شود.
به موقع بیدار شویم، به موقع بخوریم و به موقع بیاشامیم؟ ماه فرصت ازدیاد تقوا و ماه فرصت تقویت اراده است. آن هایی که می گویند: نمی توانیم اراده مان را تقویت کنیم، تصمیم می گیریم اما دوباره ترک می کنیم، پی در پی زمین می خوریم، به خدا قول می دهیم اما زیرش می زنیم.
 
وی افزود: رمضان ماه تقویت اراده است. شما که روز ماه رمضان از همسر حلالت اجتناب می کنی، پس می توانی از زن حرام در غیر ماه رمضان هم اجتناب کنی. تو که اراده ات، اراده است به خصوص هنگام غروب که چشمت سیاهی می رود، نزدیک آب نمی روی! اراده ات می گوید نرو؛ پس می توانی دنبال مواد مخدر نروی، می توانی دنبال لقمۀ حرام نروی، می توانی دنبال شراب نروی.
 
احمد نجنو گفت: حدیث از پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم است که می فرماید: هرگاه «صائم» و روزه دار در جواب کسی که به او فحاشی می کند، بگوید: «إنّی صَائِمٌ، سَلامٌ عَلیک» ببخشید من جوابت را نمی دهم، فرمود: این در واقع حجابی از نور است که به شکل مانع و سدّی از رحمت خدا می آید و او را از آتش باز می دارد.خدامی گوید: او خودش را کنترل کرد. تویی که خودت را از فحش و نگاه به نامحرم باز می داری، ماه رمضان فرصت تقویت اراده، فرصت حسن خلق و حسن برخورد است. آقا این سفره خیلی گسترده است.
انتهای خبر/




رمضان ماه تقویت اراده‌هاست

منبع:آرمـان
? رمضان ماه تقویت اراده‌هاست