رمضان امسال را به‌یاد مردم غزه روزه‌داری کنید

خطیب موقت جمعه کرمان گفت: با روزه گرفتن انسان یاد محرومان و گرسنگان عالم می‌افتد پس امسال را به نیت مردم غزه که در یوغ دشمنان گرسنه مانده‌اند، روزه بگیرید. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام مهدی‌عرب‌پور در خطبه‌های جمعه این هفته شهرستان کرمان عنوان کرد: در روزهای پایانی ماه شریف […]

خطیب موقت جمعه کرمان گفت: با روزه گرفتن انسان یاد محرومان و گرسنگان عالم می‌افتد پس امسال را به نیت مردم غزه که در یوغ دشمنان گرسنه مانده‌اند، روزه بگیرید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام مهدی‌عرب‌پور در خطبه‌های جمعه این هفته شهرستان کرمان عنوان کرد: در روزهای پایانی ماه شریف شعبان، و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم.

وی ادامه داد: در این خطبه‌ها به دو مسئله اساسی اشاره می‌کنم که اولی ذات وجودی ماه مبارک رمضان است و دومی هم مسئله امر واجبی است که در این ماه برای ما مشخص و معین شده است.

خطیب جمعه کرمان افزود: ماه رمضان در بین ماه‌های سال ماهی با عظمت و بزرگی است و از این ماه برتر نیست زیرا قرآن در این ماه نازل شده است و یکی از مهمترین اعمال این ماه که از واجبات محسوب می‌شود، گرفتن روزه است، پس سعی کنید عظمت و فضلیت این ماه را از دست ندهید.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه ماه رمضان از افضل‌ترین ماه‌هاست، اظهار کرد:  رمضان به خاطر دو مورد مهم است اول نزول قرآن به صورت دفعی و تدریجی و قرار گرفتن شب قدر در ماه بسیار مورد توجه قرار گرفته است که همین شب خودش از هزار شب ارزشش برتر و بالاتر است.

وی افزود: دیگر مسئله مهم در این ماه، روزه گرفتن است یکی از دستورات و واجبات دین اسلام،همین امر است
روزه برای ما واجب شده درحالی‌که اثرات و فوائد زیادی هم معنوی و هم مادی دارد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از فواید روزه نزدیک‌شدن  انسان به خداوند متعال است، تأکید کرد: روزه جزو عبادات پنهانی و سبب تثبیت اخلاص است،موجب تقویت ایمان، تقویت اراده انسان و صفای باطن می‌شود و اثرات معنوی روزه صبر و تحمل انسان را بالا می‌برد و یک نورانیت خاص ایجاد می‌کند.

عرب‌پور مدعی شد: اثرات مادی روزه ثابت کرده است که انسان به واسطه کم خوردن معده را از امراض دور می‌کند و دیگر بعد آن یاد گرسنگان و نیازمندان کردن است به‌خصوص مردم غزه بود و انسان با روزه یادی هم از سختی‌های روز قیامت می‌کند.

وی اذعان کرد: دو‌نوع روزه داریم اول روزه عام و دوم روزه خاص است، که انسان در روزه عام نمی‌خورد و گشنگی و تشنگی را دارد ولی روزه خاص روزه‌ای است که در طول روز چشم و گوش کنترل می‌کند و سخن بی‌جا نمی‌گوید که هدف اصلی اسلام از روزه همین بعد دومش است.

درحال تکمیل..

انتهای خبر/ طهماسبی




رمضان امسال را به‌یاد مردم غزه روزه‌داری کنید

منبع:آرمـان
? رمضان امسال را به‌یاد مردم غزه روزه‌داری کنید