رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی جازموریان از مهمترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: رفع مشکلات مناطق کم برخوردار جنوب کرمان از اولویت‌های ما در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است که در این راستا از مدت‌ها قبل پیگیر رفع کمبودها در جازموریان هستیم. به گزارش خبرنگار سرویس سلامت راه آرمان، هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان ظهر امروز با حجت الاسلام صادقی […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: رفع مشکلات مناطق کم برخوردار جنوب کرمان از اولویت‌های ما در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است که در این راستا از مدت‌ها قبل پیگیر رفع کمبودها در جازموریان هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت راه آرمان، هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان ظهر امروز با حجت الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان و بخشدار جازموریان دیدار کردند.

 
 خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امروز در دیدار با مسئولان شهر جازموریان اظهار کرد: رفع مشکلات مناطق کم برخوردار جنوب کرمان از اولویت‌های ما در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است که در این راستا از مدت‌ها قبل پیگیر رفع کمبودها در جازموریان هستیم.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در این منطقه افزود: افزایش حضور پزشکان در زهکلوت از ضروریات منطقه است که مهمترین گام در این زمینه با احداث نه خانه پزشک با زیربنای ششصد متر مربع برداشته شده است تا معضل اسکان پزشکان برطرف شود.
 
خیرخواه با بیان اینکه برای ما بسیار مهم است، موسسات خیریه‌ای که در احداث پروژه مشارکت می‌کنند به تعهدات خود عمل کنند تا کار ناتمام رها نشود، چرا که طولانی شدن، احداث یک پروژه سرعت ارائه خدمات را کاهش می‌دهد و نارضایتی به دنبال دارد.
 
خیرخواه با اشاره بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه تغییر نگرش برای دریافت خدمات سلامت مادران باردار تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولد نوزاد سالم، مادران باردار باید به موقع به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا بر سلامت جنین در مراحل رشد نظارت شود، ما هم توسط گروه‌های آموزش سلامت تلاش بیشتری در این حوزه خواهیم داشت، اما موثرترین راهکار برای رفع مشکل گواهی ولادت مراجعه مادران به مراکز و خانه‌های بهداشت قبل از تولد نوزاد است که باید در این زمینه اقدامات فرهنگی لازم انجام شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات اولیه انجام شده، جهت راه اندازی مرکز بهداشت زهکلوت خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها در حال احداث است این نهالی است که شکوفا شدن، آن اقدامات حوزه سلامت در جازموریان را توسعه خواهد داد.
 
حجت الاسلام کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در این دیدار ضمن قدردانی از بازدید میدانی خیرخواه از مراکز بهداشتی و درمانی این منطقه اظهار کرد: نگاه ویژه رئیس دانشگاه به منطقه جازموریان قابل تقدیر است.
 
وی افزود: باید خدمات نظام برای مردم که صاحبان این انقلاب هستند، بیان شود، امروز شاهد هستیم در دورترین و صعب العبورترین روستاهای جازموریان خانه بهداشت فعال است و خدمات سلامت ارائه می‌شود، وظیفه است در کنار نقایص این خدمات هم بیان شود.
 
حجت الاسلام صادقی گفت: در پی سفر اخیر دخیرخواه به جازموریان با تجهیز درمانگاه زهکلوت اقدامات خوبی انجام شد، ضروری است، مرکز بهداشت زهکلوت جهت رسیدگی های بیشتر و رضایت‌مندی مردم راه اندازی شود.
 
وی ضمن تقدیر از پزشکانی که دلسوزانه به مردم منطقه خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بحث شبانه روزی شدن، درمانگاه تا زمان ساخت بیمارستان در اولویت قرار بگیرد.
 
انتهای خبر/پورحیدر




رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی جازموریان از مهمترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

منبع:آرمـان
? رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی جازموریان از مهمترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت