«رفع مشکل تنش آبی»؛ اولویت اصلی استان کرمان از دیدگاه استاندار

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان، رفع مشکل تنش آبی را اولویت اصلی استان کرمان دانست. دکتر محمدمهدی فداکار امروز نهم تیرماه در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه و آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تصفیه‌خانه سیرجان و ۱۵ پروژه برق رسانی استان کرمان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو اظهار کرد: استان کرمان در برخی […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان، رفع مشکل تنش آبی را اولویت اصلی استان کرمان دانست.

دکتر محمدمهدی فداکار امروز نهم تیرماه در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه و آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تصفیه‌خانه سیرجان و ۱۵ پروژه برق رسانی استان کرمان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو اظهار کرد: استان کرمان در برخی نقاط با مشکل آب روبرو است.

وی به تنش آبی برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه همچنان شاهد هستیم در حاشیه بعضی از شهرهای استان، آبرسانی با تانکر صورت می گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به سفر سوم رئیس جمهور به استان کرمان در دو سال گذشته بیان کرد: بخشی از مشکلات آبی استان با افتتاح این پروژه ها حل خواهد شد، اما در برخی از نقاط استان همچنان در بحث تامین آب شرب با مشکل جدی روبرو هستیم.

مقام عالی اجرایی دولت در استان کرمان، پروژه آبرسانی به شهرهای رفسنجان و کرمان از خط انتقال آب خلیج فارس را مهمترین پروژه های آبرسانی استان کرمان برشمرد و اظهار کرد: انتقال آب به شهرهای سیرجان و انار نیز در دست اقدام است.

فداکار با اشاره به همدلی و همکاری مسئولین و نمایندگان استان کرمان؛ به سه پروژه مهم شهرستان سیرجان (پروژه های گهر پارک، فاضلاب و راه آهن سیرجان به کرمان) اشاره کرد و افزود: اولویت اصلی استان کرمان در حال حاضر رفع مشکل تنش آبی است.

به گزارش نذیر کرمان، ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز در این جلسه درباره طرح عظیم فاضلاب شهرستان سیرجان که در این مراسم به بهره برداری رسید، اظهار کرد: پروژه فاضلاب شهر سیرجان با ظرفیت تصفیه ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: افتتاح خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان نیز پس از سال ها به سرانجام رسید و در این سفر به بهره برداری خواهد رسید تا مردم و صنعت شهرستان از مزایای آن برخوردار شوند.

عتیقی با بیان اینکه این پروژه شامل ۳۷۳ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است، بیان کرد: افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت از جمله فواید و اثرات مثبت اجرای این پروژه بوده که  جمعیت هدف این پروژه در فاز اول برای پوشش دهی ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از رئیس جمهور درخواست کرد که از پیشران های اقتصادی حمایت شود.

انتهای پیام




«رفع مشکل تنش آبی»؛ اولویت اصلی استان کرمان از دیدگاه استاندار

منبع: ایـسنا
? «رفع مشکل تنش آبی»؛ اولویت اصلی استان کرمان از دیدگاه استاندار