رفسنجان نیاز مبرم به پارک علم و فناوری دارد

فت فتو/کرمان رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه در استان کرمان در حوزه پارک ضعیف عمل شده و فقط یک پارک در استان کرمان داریم که متعلق به دانشگاه تحصیلات تکمیلی است، گفت: در رفسنجان با توجه به خیزی که به سمت فناوری برداشته شده ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند کمک کند که […]

فت فتو/کرمان رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه در استان کرمان در حوزه پارک ضعیف عمل شده و فقط یک پارک در استان کرمان داریم که متعلق به دانشگاه تحصیلات تکمیلی است، گفت: در رفسنجان با توجه به خیزی که به سمت فناوری برداشته شده ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند کمک کند که شرکت‌های فناور بتوانند به مرحله تجاری‌سازی و صادرات برساند.

دکتر رضا رنجبرکریمی صبح امروز ۴ شهریورماه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان، اظهار کرد: سال ۹۱ بحث ایجاد مرکز رشد در رفسنجان کلید خورد و اولین مرکز رشد دانشگاهی شهرستان در دانشگاه ولی‌عصر(عج) افتتاح شد.

وی افزود: نزدیک به ۱۳۵ واحد فناوری در ۵ مرکز رشد شهرستان فعال هستند که ۷۵ شرکت مروبط به دانشگاه ولی‌عصر و مابقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد موسسه تحقیقات پسته و دانشگاه پیام نور متمرکز هستند و حاصل دستاوردهای چندین ساله خود را امروز در معرض نمایش گذاشتند.

وی عنوان کرد: بالغ بر ۳۵ درصد شرکت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در رفسنجان است و از سه مرکز شتاب‌دهنده استان دو مرکز در رفسنجان فعال است و این زیرساخت فراهم است و ما در تلاشیم پیرو منویات مقام معظم رهبری حداقل شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان تصریح کرد: چند مشکل اساسی وجود دارد. اول اینکه شرکت‌های ما با مشکل فضای کارگاهی و آزمایشگاهی به‌شدت مواجه هستند اگر بتوانیم ۵ هزار متر فضای کارگاهی با سوله‌های ۵۰ و ۱۰۰ متری ایجاد کنیم کمک بزرگی در ارتقای شرکت‌ها می‌کند. دوم مشکل نقدینگی است و شرکت‌ها به مرحله‌ای رسیدند که باید وارد تولید انبوه شوند اما وام‌ها شرایط خیلی سختی دارند که موجب بی انگیزه‌شدن افراد می‌شود.

رنجبرکریمی با بیان اینکه در استان کرمان در حوزه پارک ضعیف عمل شده و فقط یک پارک در استان کرمان داریم که متعلق به دانشگاه تحصیلات تکمیلی است، گفت: در رفسنجان با توجه به خیزی که به سمت فناوری برداشته شده ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند کمک کند که شرکت‌های فناور بتوانند به مرحله تجاری‌سازی و صادرات برساند.

به گفته وی، در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان، ۳۰ غرفه از شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان محصولات فناوری و دانش‌بنیان خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.




رفسنجان نیاز مبرم به پارک علم و فناوری دارد

منبع: ایـسنا
? رفسنجان نیاز مبرم به پارک علم و فناوری دارد