رفسنجان نیازمند نگاه ویژه در حوزه راه‌ها

فت فتو/کرمان فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: رفسنجان، شهرستانی برخوردار تلقی شده و در اعتبارات استانی کمتر به آن نگاه و توجه می شود؛ ‌هار حالی که در حوزه راه‌های روستایی وضعیت بهتری نسبت به جنوب استان ندارد و خواهان تغییر نگرش در این حوزه هستیم. به گزارش فت فتو، رضا مُشکی شامگاه دوشنبه ۹ خرداد […]

فت فتو/کرمان فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: رفسنجان، شهرستانی برخوردار تلقی شده و در اعتبارات استانی کمتر به آن نگاه و توجه می شود؛ ‌هار حالی که در حوزه راه‌های روستایی وضعیت بهتری نسبت به جنوب استان ندارد و خواهان تغییر نگرش در این حوزه هستیم.

به گزارش فت فتو، رضا مُشکی شامگاه دوشنبه ۹ خرداد در نشست هم اندیشی راهداران شمال استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان ۱۵۴۳ کیلومتر راه وجود دارد که ۱۹۰ گیلومتر از آن بزرگراه، ۵۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۶۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۱۵ کیلومتر راههای آسفالته روستایی و ۷۴۰ کیلومتر راههای خاکی روستایی است.

وی راه را یکی از زیرساخت های مهم توسعه هر جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه محورهای مواصلاتی نقش مهمی در توسعه جامعه دارند باید به آنها توجه شود. تغییراتی در حوزه راهداری انجام شد و راههای روستایی به این حوزه اضافه شد، ضمن اینکه نگهداری راههای اصلی و بزرگراه ها در حوزه راهداری است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه وظیفه اداره راهداری با توجه به امکانات و ظرفیت های شهرستان پاسخگوی حجم مطالبات از آن نیست، افزود: درخواست ما این است که در شورای توسعه و برنامه ریزی استان اعتبار بیشتری به شهرستان رفسنجان اختصاص دهند.

وی بیان کرد: رفسنجان، شهرستانی برخوردار تلقی شده و در اعتبارات استانی کمتر به آن نگاه و توجه می شود. در حالی که در حوزه راههای روستایی وضعیت بهتری نسبت به جنوب استان ندارد و خواهان تغییر نگرش در این حوزه هستیم.

مُشکی ادامه داد: ماشین آلات این ادارات فرسوده است و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و در این حوزه باید به آنها کمک شود. در حوزه نیروی انسانی نیز محدودیت هایی دارند و با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: رفسنجان ورودی استان بوده و تردد از مرکز به سمت جنوبشرق از مسیر شهرستان عبور می کند، لذا بر این اساس، ایمنی و نگهداری راهها در این شهرستان بسیار حساس تر شده است، بویژه نقاط حادثه خیز شهرستان باید رفع شود از جمله ساماندهی ورودی روستای عبدالله آباد باید در دستور کار قرار بگیرد.

مُشکی با یادآوری جذب اعتبارات ملی در حوزه راهداری، گفت: با توجه به گستردگی کار حوزه راهداری رفسنجان باید توجه ویژه ای به این اداره صورت بگیرد.

انتهای پیام




رفسنجان نیازمند نگاه ویژه در حوزه راه‌ها

منبع: ایـسنا
? رفسنجان نیازمند نگاه ویژه در حوزه راه‌ها