رفسنجان به آمبولانس هوایی مجهز می شود

کرمان – فت فتو – مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آمبولانس هوایی در سرچشمه خریداری و بزودی راه اندازی می شود تا در مواقع نیاز برای حمل بیماران از آن استفاده شود. به گزارش فت فتو، محمدرضا حسینی زینلی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز اورژانس افزود: […]

کرمان – فت فتو – مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آمبولانس هوایی در سرچشمه خریداری و بزودی راه اندازی می شود تا در مواقع نیاز برای حمل بیماران از آن استفاده شود.

به گزارش فت فتو، محمدرضا حسینی زینلی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز اورژانس افزود: یک اتوبوس آمبولانس مربوط به حوادث نادر در رفسنجان فعال است و آمبولانس هوایی برای سرچشمه به دلیل شرایط این منطقه و شهربابک مصوب شده که هزینه های آن هم از سوی مجتمع مس سرچشمه تأمین می شود.

حسینی زینلی خاطرنشان کرد: شهرستان های کرمان، سیرجان و جیرفت به آمبولانس هوایی مجهز هستند.

حسینی زینلی افزود: بین ۶ تا هشت دقیقه طول می کشد تا عوامل اورژانس در رفسنجان به صحنه حادثه برسند و همیشه زمان طلایی نجات مصدومین دست نیروهای اورژانس ۱۱۵ است و صدمه دیده ها را نجات می دهند.

وی با بیان اینکه مرکز اورژانس در رفسنجان سال ۶۳ تا ۸۰ وجود داشت و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیماران را از رفسنجان به کرمان اعزام می کرد اظهار داشت: سال ۸۰ تا ۸۲ ، سه پایگاه که یکی پایگاه اورژانس شهری و ۲ پایگاه جاده ای در احمدآباد و کبوترخان راه اندازی شد؛ و از ۸۲ تا ۸۸ نیز ۱۶ پایگاه ایجاد شد و با راه اندازی پایگاه های دیگر در رفسنجان آمار پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان به ۲۱ مورد افزایش یافت.

حسینی زینلی بیان کرد: پایگاه اورژانس غیرمصوب نداریم و پنج پایگاه مصوب در رفسنجان باید راه اندازی شوند که در این زمینه منتظر جذب نیرو و تخصیص آمبولانس هستیم و در حال حاضر ۲۱ پایگاه فعال در رفسنجان خدمات ارائه می دهند.

بیش از ۵۳ هزار تماس با ۱۱۵ رفسنجان برقرار شد

معاون مرکز فویت های پزشکی رفسنجان نیز در این نشست با گرامیداشت روز اورژانس بیان کرد: طی ۶ ماه اخیر بیش از ۵۳ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ را دریافت کردیم و.

سید حسن سیدمیرباقری افزود: اقدامات اورژانس ۱۱۵ رفسنجان به صورت الکترونیکی انجام و بر اساس پهنه اینترنت ثبت می شود.

وی اظهار داشت: نجات جان بیمار اقدامی مهم است لذا مردم کمک های اولیه را فرا بگیرند و با شماره گیری ۰۳۴۳۴۳۴۲۱۲۸ به صورت آنلاین در کلاس های کمک های  شرکت کنند.

وی اظهار داشت: دست اندازها در خیابان ها به سمت روستاها موجب آسیب رسیدن به بیماران می شود لذا دهیاران به صورت غیر اصولی سرعت گیر ایجاد نکنند و با همکاری راه و شهرسازی بر اساس علم و دانش سرعت گیرها ایجاد شود.

سیدباقری بیان کرد: یکهزار و ۳۵۷  تصادف ترافیکی در حوزه حمل و نقل شهرستان رفسنجان طی ۶ ماه اخیر اتفاق افتاد که بیش از ۸۰ درصد این تصادفات موتور سوارهایی هستند که رفتارهای مخاطره آمیز دارند.

وی تصریح کرد:  عابران پیاده از تردد در خیابان خودداری کنند زیرا بیشترین حوادث در شب آن هم با لباس های تیره مربوط به این قشر است.

سیدباقری تصریح کرد: بیشترین حوادث در محور سرچشمه ۲۵ کیلومتری شهرستان رفسنجان و جاده انار به این شهرستان رخ می دهد که بیشتر حوادث مربوط به خودروهای حامل اتباع بیگانه غیر مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۳ هزار و ۳۴۲ تماس و ۱۰ هزار و ۵۳۵ منجر به اعزام به آمبولانس طی ۶ ماه اخیر داشتیم؛ که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر تماس ها تفاوتی نیست امّا در خصوص اعزام با آمبولانس ها سال قبل ۹۵۶ مورد اعزام داشتیم.

سید باقری بیان کرد: در خدمات پیش بیمارستانی ها ۹۹ درصد از بیماران و مصدومین فوت می کنند. 

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتر شمال کرمان قرار دارد.




رفسنجان به آمبولانس هوایی مجهز می شود

منبع:ایرنـا
? رفسنجان به آمبولانس هوایی مجهز می شود