رفسنجان، بیشترین موقوفات در کشور را دارد

کاظمی پور گفت: با توجه به تعداد بیشتر موقوفات در رفسنجان، دفتر موقوفات آستان قدس رضوی مربوط به استان های یزد و کرمان در رفسنجان قرار دارد. فت فتو کرمان – سعید کاظمی پور در مراسم تودیع و معارفه رابط جدید کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رفسنجان هدف و رسالت اصلی خادمیاران رضوی را توسعه و ترویج […]

کاظمی پور گفت: با توجه به تعداد بیشتر موقوفات در رفسنجان، دفتر موقوفات آستان قدس رضوی مربوط به استان های یزد و کرمان در رفسنجان قرار دارد.

فت فتو کرمان – سعید کاظمی پور در مراسم تودیع و معارفه رابط جدید کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رفسنجان هدف و رسالت اصلی خادمیاران رضوی را توسعه و ترویج فرهنگ رضوی دانست و گفت: در سطح رفسنجان با توجه به حضور فعال و موثر خادمیاران و همکاری و همیاری آنان در برخی از عرصه ها، عملکرد آن ها بسیار خوب ارزیابی شده است.

او می گوید: در پایان سال در خصوص عملکرد‌های کانون‌های محلی و کانون‌های تخصصی جمع بندی و ارزیابی خواهیم داشت؛ اما در مجموع براساس گزارش ها فعالیت رفسنجان را خوب ارزیابی می‌کنیم.

به گفته  کاظمی پور با توجه به اینکه رفسنجان بیشترین موقوفات را در کشور دارد، به همین دلیل دفتر موقوفات آستان قدس رضوی مربوط به استان یزد و کرمان در رفسنجان قرار دارد و این به دلیل نیت خیر خیران و مردم رفسنجان است که بخشی از اموالشان را وقف کرده اند و بخشی از این موقوفات، مربوط به آستان قدس رضوی است. 

او گفت: توقع و انتظار ما این است که سنت وقف و نذربه همان روال قبل ادامه پیداکند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اعتماد عمومی نسبت به خادمان آستان قدس رضوی بیشتر شود و خیران اموال خود را در راه مجموعه‌ای که منتسب به علی ابن موسی الرضا (ع) است نیز وقف کنند. 

دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان کرمان می‌گوید: اگرماخادمیاران و خدمتگزاران خوبی در مجموعه‌ی آستان قدس رضوی باشیم، قطعا باعث می‌شویم مردم خیر به این سمت وسو بیایند و به این مجموعه اعتماد کنند و سنت وقف و نذر هم چشمگیرتر و پررنگ تر خواهد شد.

 در پایان این مراسم از خدمات محمود ترقیخواه قدردانی و رضا اسماعیلی به عنوان رابط جدید کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

انتهای پیام/ م 




رفسنجان، بیشترین موقوفات در کشور را دارد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? رفسنجان، بیشترین موقوفات در کشور را دارد