رشد ۶۶ برابری زکات در استان کرمان

شورای زکات استان امروز با حضور اعضای شورای زکات و استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد به گزارش فت فتو، مدیر کل کمیته امداد استان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۰ میلیارد تومان زکات واجب در استان کرمان جمع آوری شده است صادقی گفت: آمار زکات جمع آوری شده در ۹ ماهه […]

شورای زکات استان امروز با حضور اعضای شورای زکات و استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد

به گزارش فت فتو، مدیر کل کمیته امداد استان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۰ میلیارد تومان زکات واجب در استان کرمان جمع آوری شده است صادقی گفت: آمار زکات جمع آوری شده در ۹ ماهه سال گذشته ۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: طی ۹ ماهه سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان زکات مستحبی در استان جمع آوری شده است که این آمار در سال جاری به ۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداداستان تصریح کرد: ۶۰ درصد درآمد‌های زکات باید برای نیازمندان و ۴۰ درصد صرف امور عام المنفعه شود، اما با توجه به فقر و محرمیت ۷۰ درصد معمولاً به حوزه محرومان اختصاص داده شده است.

وی گفت: هم چنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کفاره عمد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کفاره غیر عمد در قالب آرد و ماکارونی بین نیازمندان توزیع شد.
وی تصریح کرد: ۳۰۰ میلیون تومان از درآمد فطریه هم صرف ساخت سرویس بهداشتی برای نیازمندان و محرومان شده است.

حجت الاسلام‌اژدری دبیر شورای زکات استان هم با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا نسبت به سال‌های گذشته گفت:شورای زکات استان از رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌های زکات و هدفمند شدن این برنامه‌ها و فرهنگ سازی آن استقبال خواهند کرد.




رشد ۶۶ برابری زکات در استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? رشد ۶۶ برابری زکات در استان کرمان