رشد ۳۶ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید مهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران از رشد قابل توجه صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان خبر داد و اظهار داشت: صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه اجرا و عملیاتی کردن آیین‌نامه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی و جذب محکومین توسط […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید مهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران از رشد قابل توجه صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان خبر داد و اظهار داشت: صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه اجرا و عملیاتی کردن آیین‌نامه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی و جذب محکومین توسط نهادهای پذیرنده انجام شده است.

وی بیان کرد: اقدامات انجام شده در سال گذشته منجر به افزایش و رشد ۳۶٫۷۷ درصدی صدور آرای مجازات جایگزین حبس و رشد ۸۳٫۶۱ درصدی آمار صدور آرای انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین در نهادهای پذیرنده به تعداد ۲۲۴ رای نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: به منظور جذب محکوم و پیگیری از نهادهای پذیرنده جهت همکاری با مراجع قضایی در راستای اجرای آرا صادره مرتبط با انجام خدمات عمومی رایگان، نهادهای پذیرنده نیز شناسایی و ظرفیت سنجی شده‌اند.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۴ جلسه و نشست تخصصی و ۲۴ مکاتبه با معاون قضایی و سرپرست محاکم کیفری دو شهرستان کرمان و رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان با هدف ارتقای کمی و کیفی آرا صادره و ترویج اعمال تاسیسات حبس‌زدا، برگزار شده است.

قویدل با بیان به این منظور سال گذشته تعداد ۲۲۴ رای مجازات جایگزین حبس صادر شده است، گفت: برای اجرای مجازات جایگزین حبس به ویژه انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین؛ موانع و چالش‌های نهادهای پذیرنده شناسایی و به‌روزرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش و مانع در این حوزه عدم تعامل مناسب بین حوزه‌های قضایی و نهادهای پذیرنده است، ادامه داد: تاکنون  ۳ تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های قضایی با نهادهای پذیرنده، با شهرداری کرمان، منابع طبیعی استان وآبخیزداری جنوب کرمان منعقد شده و مذاکرات اولیه جهت انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج سازندگی، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ستاد دیه و هلال احمر نیز انجام شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته مجموع آرا صادر شده توسط قضات محاکم ۳۵۱ هزار و ۱۵۷ رأی بوده است، گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۷۶۲ رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده و تعداد کل آرا صادره در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۰ هزار و ۵۹ رأی بوده است که تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۶ رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




رشد ۳۶ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

منبع: تسنــیم
? رشد ۳۶ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان