رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌ها/ کرمان از استان‌های سرآمد

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌ها گفت: این مسئله نشان می‌دهد تعاونی‌ها و اقتصاد خرد، در مشکلات کمتر دچار تلاطم شده و پایدارتر هستند. مهدی مسکنی صبح امروز ۱۰ مردادماه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: استان کرمان […]

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌ها گفت: این مسئله نشان می‌دهد تعاونی‌ها و اقتصاد خرد، در مشکلات کمتر دچار تلاطم شده و پایدارتر هستند.

مهدی مسکنی صبح امروز ۱۰ مردادماه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: استان کرمان با بهره‌گیری از ۵۴۰۰ تعاونی فعال، نقش جدی در کسب و کار تعاون محور ایفا می‌کند و از استان‌های برتر در صادرات تعاونی است.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح “کهکشان تعاون” در راستای ایجاد زنجیره ارزش در ظرفیت تولیدی تعاونی‌ها اقداماتی آغاز شده و مد نظر است چرخه تامین و نیاز لجستیکی تعاونی‌ها، منابع و خدمات موردنیاز، سرمایه‌گذاری، بازار فروش و … دنبال شود.

مسکنی بیان کرد: ۲۵ زنجیره در کهکشان تعاون هدف‌گذاری شده و شش استان را پایلوت کردیم و در استان کرمان که امروز تفاهم‌نامه آن امضاء می‌شود، در حوزه صنایع دستی کار دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم در اقتصاد افزود: این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده و  دنبال ارتقاء سهم تعاون هستیم.

مسکنی با بیان اینکه اولین تعاونی پلت‌فرمی را در کشور ثبت کرده‌ایم، گفت: در این تعاونی با حضور افراد زیادی تقسیم کار شده و پروژه‌های بزرگ در کشور را کدنویسی می‌کنند.

وی تصری کرد: مجوز تشکیل تعاونی‌های دانش آموزی از سوی قوه قضائیه صادر شده که می‌توانند تمرین کسب و کار تعاون محور داشته باشند. ضمن اینکه تعاونی دانشجویی را در کرمانشاه پایلوت کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: نرخ تسهیلات توسعه تعاون را دو درصد کاهش دادیم و خودمان خطوط اعتباری جدید تعریف و سال قبل ۲۰۰۰ میلیارد تومان از این طریق به تعاونی‌ها تزریق کردیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده تعاونی‌ها از بازار سرمایه تصریح کرد: برای حفظ تعاونی‌های بزرگ و حفظ جی دی پی تلاش می‌کنیم.

مسکنی با اشاره به اینکه اتاق تعاون کشور فعال و چابک است، گفت: بعد از ۱۳۰ سال اتاق تعاون کشور در آی سی ای عضو شده و شهریور امسال نشست جهانی آی سی ای در تهران برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه سیاست‌گذاران به حوزه تعاون افزود: کرمان از استان‌های سرآمد در تعاون است و هر چه استان از نظر اعتباری و رفع موانع سر راه تعاونی‌ها کمک کند، به همان میزان همکاری خواهیم داشت.

در دولت سیزدهم حوزه تعاون با رویکرد ۱۰۰ درصد مردمی کار می‌کند

به گزارش نذیر کرمان، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در این دیدار اظهار کرد: در دولت سیزدهم حوزه تعاون با رویکرد ۱۰۰ درصد مردمی کار می‌کند و با رویکرد مثبت، تعاونی‌های کشور ذیل دولت همراه هستند و فرصت ارزشمندی است.

وی با اشاره به خام فروشی معادن در استان کرمان افزود: باید به صنایع پایین دستی در مس، فولاد و … توجه و زیر ساخت‌ها فراهم شود.

حسن پور با تاکید بر لزوم توجه به تعاونی‌های حوزه فرش بیان کرد: در حوزه مسکن، تعاونی‌های استان کرمان عملکرد خوبی داشته‌اند.

همچنین محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های تعاون در صنایع دستی، کشاورزی و صنایع پایین دستی، بیان کرد: در صورتی که برنامه ریزی و طرح نو ارائه شود، آماده همکاری هستیم.وی تصریح کرد: حوزه وزارت کار خیلی گسترده است و لازم است ظرفیت‌های استان و تعاونی به شکوفایی پتانسیل‌ها کمک کند.

انتهای پیام




رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌ها/ کرمان از استان‌های سرآمد

منبع: ایـسنا
? رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌ها/ کرمان از استان‌های سرآمد