رشته شنا به شایستگی مورد توجه نیست

«سیدیوسف مهدی» نام دارد و درسال۱۳۸۵ متولد شده است. وی سال آخر ریاضی دبیرستان ولیعصر ناحیه ۲ کرمان و از قهرمانان و آینده داران رشته پرمدال شنا می‌باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با وی گفت و گویی انجام داده ایم: چطور سر از رشته شنا درآورديد؟ از سن ۶ سالگی با پیگیری والدین و […]


«سیدیوسف مهدی» نام دارد و درسال۱۳۸۵ متولد شده است. وی سال آخر ریاضی دبیرستان ولیعصر ناحیه ۲ کرمان و از قهرمانان و آینده داران رشته پرمدال شنا می‌باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با وی گفت و گویی انجام داده ایم:

چطور سر از رشته شنا درآورديد؟
از سن ۶ سالگی با پیگیری والدین و با شرکت در جشنواره و مسابقات شنا که توسط هیات شنای شهرستان و استان کرمان برگزار می‌شد به شنا بسیار علاقه‌مند شدم و این ورزش را پس از گذراندن آموزش‌ها و مسابقات سطح مبتدی در سطح حرفه‌ای با هدف حضور در تیم ملی و شرکت در مسابقات بین المللی ادامه دادم.
چه مقام‌ها و افتخاراتي تاکنون کسب کرده‌ايد؟
۸ مدال طلا، ۱۰ مدال نقره، ۵ مدال برنز در مسابقات مختلف شنای کشوری و بیش از ۳۰ مدال در مسابقات استانی کسب کردم، که کسب مدال طلا در مسابقات شنای کشور جام آزادی اسفند ۱۴۰۲ در ماده ۵۰ متر پروانه و مدال برنز در ماده ۱۰۰ متر پروانه در رده سنی ۱۷-۱۵ سال جزء آخرین افتخاراتم تاکنون به عنوان یک شناگر از کرمان بوده و امیدوارم با تلاش‌هایی که انجام می‌دهم، مورد انتخاب کادر فنی تیم ملی شنا قرار بگیرم و در این بخش نیز برای استان و کشور افتخار آفرینی کنم.
مشوق شما چه کساني بودند؟
پدر و مادر عزیزم، مربی محترم و دلسوز جناب آقای محمدحسن آقایی و کمک وی آقای سینا حدادیان و جناب آقای کاوه کریمی‌ریاست وقت هیات شنای استان، استاد جواد پذیرفته پیشکسوت شنا و ریاست هیات نجات غریق استان، جناب آقای مسعود رحیم پور سرپرست محترم هیات و جناب آقای علی پذیرفته دبیر محترم هیات که بطور ویژه بنده را مورد تشویق، لطف و حمایت خود قرار داده اند، که قدردان زحمات و تلاش‌های همه این بزرگواران هستم.


چه انتظاري از مسئولين داريد؟
از مسئولین و متولیان بخش ورزش استان تقاضا عاجزانه دارم نسبت به ایجاد و راه اندازی یک استخر ۵۰ متر استاندارد به منظور انجام تمرینات حرفه ای تیم‌های شنا و واترپلو و سایر ورزش‌های آبی همت ویژه ای داشته باشند، متاسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلاتمان در بخش ورزش‌های آبی نداشتن یک پایگاه قهرمانی با استانداردهای حرفه ای بین المللی در بزرگ‌ترین استان کشور می‌باشد و اکثر شناگران و ورزشکاران ورزش‌های آبی در شرایط نامساعد و غیر حرفه‌ای در استان در حال تمرین می‌باشند و همین موضوع بشدت انگیزه فعالیت حرفه‌ای را از ورزشکاران و مربیان ما در بخش شنا و واترپلو گرفته است. ضمنا هدایت، کمک و حمایت ویژه مسئولین ورزشی استان جهت رسیدن ورزشکاران ورزش‌های آبی استان به ویژه شنا و واترپلو به جایگاه‌های قهرمانی و تیم ملی شدیدا مورد انتظار هست.
در زندگي شما رابطه درس و ورزش چگونه است؟
مجبور هستم جهت رقابت و حفظ خود در جایگاه حرفه ای شنای کشور در یک محیط استاندارد روزانه بین ۴ تا ۵ کیلومتر و حتی بیشتر شنا و تمرین کنم و همزمان باید به درس‌های خودم در رشته ریاضی فیزیک جهت کسب دیپلم و همچنین ورود به دانشگاه در یک رشته تحصیلی شایسته تلاش کنم، که این موضوع با یک برنامه ریزی دقیق و مناسب در حال انجام می‌باشد و امیدوارم با حمایت والدین عزیز و مربی گرامی‌خودم این بخش زندگی را نیز بخوبی سپری نمایم.
حرف آخر؟
حرف آخر اینکه شنا جزء ورزش‌های مادر، مدال آور و مورد تاکید در دین اسلام است اما به شایستگی مورد توجه در استان کرمان نیست، امیدوارم به زودی شاهد وضعیت بهتری در بخش شنا و ورزش‌های آبی در بزرگ‌ترین استان کشور باشیم.


رشته شنا به شایستگی مورد توجه نیست

منبع:یـزدان کـرمان
? رشته شنا به شایستگی مورد توجه نیست