ردپای سرعت غیرمجاز در تصادفات استان کرمان مشهود است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی پزشکی قانونی، استان کرمان سومین استان در بیشترین تصادفات جاده‌ای طی ایام نوروز امسال است و پس از استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس با ۸۹ کشته بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای طرح نوروزی را به خود اختصاص داده است. همه این حوادث […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی پزشکی قانونی، استان کرمان سومین استان در بیشترین تصادفات جاده‌ای طی ایام نوروز امسال است و پس از استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس با ۸۹ کشته بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای طرح نوروزی را به خود اختصاص داده است.

همه این حوادث در شرایطی است که مسئولان استان کرمان از ماه‌ها قبل تمام تلاش خود بر کاهش تصادفات و تلفات در محورهای استان به ویژه در ایام نوروز گذاشته‌اند با این وجود طول زیاد راه‌ها باعث خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان از سویی و سرعت زیاد و سبقت غیرمجاز باعث شده که برخی رانندگان هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر بیندازند.

فداکار استاندار کرمان نیز در آخرین روز سال گذشته با پیوستن به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) جمعیت هلال‌احمر با تاکید به توقف به موقع در مجتمع‌های بین راهی و استراحت در این مکان‌ها، گفت: درخواست عاجزانه داریم هموطنان در هنگام رانندگی مراعات لازم را داشته باشند و عجله نکنند تا خدای نکرده با یک اشتباه کوچک و خستگی یک فاجعه به بار نیاید و حادثه تلخی اتفاق نیفتد و خانواده‌ای عزادار و داغدار نشود.

مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران، اظهار داشت: جنوب استان کرمان امسال به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی شاهد حضور مهمانان نوروزی بیشتری است.

وی با بیان اینکه افزایش ایمنی سفرها را از چند ماه پیش در دستور کار قرار دادیم، افزود: خطکشی جاده‌ها و نصب علائم به میزان قابل توجهی در سطح جاده‌های جنوب استان کرمان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت محورهای جنوب استان، بیان کرد: در حال حاضر تمام راه‌های مواصلاتی جنوب استان کرمان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار حدود ۶۰ درصد تصادفات در حدود ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: بر همین اساس پویش «چشم به راهیم» توسط سازمان راهداری کشور راه‌اندازی شده است که هدف اصلی این پویش کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

محمودی با اشاره به اینکه ایستگاه‌هایی در چند کیلومتری شهرها راه‌اندازی شده تا به این بهانه رانندگان چند دقیقه‌ای استراحت کوتاهی داشته باشند و رفع خستگی کنند، گفت: همه مسافران و رانندگان باید بدانند که مهم این است که ما سالم به مقصد برسیم و غیر از این هیچ ارزشی ندارد چرا که عده‌ای از خانواده‌ها چشم به راه هستند و انسان نباید به هر قیمتی جان خود را به مخاطره بیندازد.

سرهنگ امیر معین‌الدینی فرمانده پلیس‌راه جنوب استان کرمان نیز در گفت‌وگو با تسنیم با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳، اظهار داشت: پلیس در تمام ساعات شبانه روز در محورهای مواصلاتی حضور دارد و تمام هم و غم خود را برای پیشگیری از تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای در نوروز گذاشته‌ایم و از مردم درخواست همکاری داریم.

وی با بیان اینکه سازمان‌های امداد و نجات، هلال‌احمر، راهداری و اورژانس نیز در کنار ما هستند، ادامه داد: همه به نوعی تلاش می‌کنند تا حوادث ترافیکی کمتری را شاهد باشیم و مسافران نوروزی سفر ایمنی را داشته باشند.

فرمانده پلیس‌راه جنوب استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه برخی رانندگان می‌خواهند زمان کم سفر خود را در رانندگی و با سرعت زیاد جبران کنند و همین امر باعث بروز حادثه در جاده‌ها می‌شود، گفت: با توجه به حجم زیاد تردد در جاده‌ها، رانندگی با سرعت زیاد امکان‌پذیر نیست و باعث بروز تصادفات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوادث زیادی را داریم که رانندگان با رفتار مخاطره‌آمیز به‌ویژه سرعت زیاد و سبقت غیرمجاز به‌دنبال آن هستند تا خود را سریع‌تر به مقصد برسانند، افزود: این موضوع باعث می‌شود که هم جان خود و هم جان سایر سرنشینان را به خطر انداخته و هم جان سایر مسافرانی را که در خودروهای دیگر در جاده‌ها در حال تردد هستند در معرض خطر و آسیب دیدگی قرار بگیرد.

معین‌الدینی با بیان اینکه تفاوت رسیدن به مقصد با سرعت غیرمجاز و سرعت استاندارد به چند دقیقه هم نمی‌رسد، ادامه داد: از همه رانندگان عاجزانه درخواست داریم که با جان خود و دیگران در مسافرت‌ها بازی نکنند و شادی نوروز را به کام همه تلخ نکنند.

وی با اشاره به اینکه در سرعت زیاد امکان تصمیم‌گیری راننده در صورت مشاهده یک مانع وجود ندارد و قطعاً باعث تصادف خواهد شد، گفت: از رانندگان درخواست می‌شود حتماً قبل از سفر از سیستم فنی خودرو خود به‌ویژه ترمزها اطمینان حاصل کنند.

فرمانده پلیس‌راه جنوب استان کرمان با بیان اینکه کرمان یک استان پهناور است و طول زیاد راه‌ها باعث خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و حتی سرنشینان می‌شود، افزود: همین امر باعث تصادفات زیادی در طول راه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه رانندگی با سرعت مطمئنه و بستن کمربند ایمنی تنها راه ایمن ماندن و یا کمتر آسیب دیدن در هنگام تصادفات است، بیان کرد: در بسیاری از موارد دیده شده که اگر راننده و سرنشینان کمربند ایمنی بسته بودند قطعاً زنده می‌ماندند اما کوتاهی از سوی خودشان بوده است و امروز خانواده آنها داغدار شده‌اند.

معین‌الدینی با بیان اینکه به سلامت رسیدن مسافران نوروزی به مقصد آرزوی پلیس است، ادامه داد: تحلیل تصادفات و آمار تصادفات نشان می‌دهد که بیشترین دلیل و عامل تصادفات عامل انسانی است و اگر به توصیه‌های پلیس توجه شود و قوانین راهنمایی و رانندگی جدی گرفته شود شاهد تصادفات نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه رد پای سرعت زیاد و غیرمجاز تقریباً در تمام تصادفات رخ داده مشهود است و از این بابت نگرانی زیادی وجود دارد، گفت: باز هم از مردم درخواست داریم در شرایطی که تردد در جاده‌ها زیاد است حتی از سرعت مجاز تعیین شده هم پایین‌تر رانندگی کنند و از زیبایی‌های کنار جاده و محیط اطراف لذت ببرند تا اینکه جان خود را به خطر بیندازند.

به گزارش تسنیم براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان طی سال ۱۴۰۲ حدود هزار و ۴۰۰ نفر در حوادث ترافیکی استان کرمان جان خود را از دست دادند و بیشترین عامل این تصادفات عامل انسانی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




ردپای سرعت غیرمجاز در تصادفات استان کرمان مشهود است

منبع: تسنــیم
? ردپای سرعت غیرمجاز در تصادفات استان کرمان مشهود است