رتبه نخست ریگان در پرونده‌های صلح وسازش

رییس کل دادگستری استان گفت: شهرستان ریگان طی ۵ سال رتبه نخست را در صلح وسازش داردو این مسئله میسر نشده مگر با همکاری همه مردم و طوایفی که نقش مهمی در این زمینه در منطقه ایفا کردند. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در حاشیه تودیع و معارفه رئیس دادگستری ریگان […]

رییس کل دادگستری استان گفت: شهرستان ریگان طی ۵ سال رتبه نخست را در صلح وسازش داردو این مسئله میسر نشده مگر با همکاری همه مردم و طوایفی که نقش مهمی در این زمینه در منطقه ایفا کردند.


به گزارش فت فتو، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در حاشیه تودیع و معارفه رئیس دادگستری ریگان رتبه نخست ریگان در پرونده‌های صلح وسازش گفت: ۸۵ درصد پروندهای وارد به شوراهای حل اختلاف ریگان منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها در سایر نقاط استان که به صورت طوایف هستند نیز استفاده شود.

حمیدی افزود: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی عنوان کرد: سران طوایف، روحانیون شیعه وسنی نقش موثری در صلح و سازش در استان دارند که در ریگان این امر بیشتر از جاهای دیگر به چشم می‌خورد.

در این مراسم جواد دهقان به عنوان سرپرست دادگستری ریگان معرفی و از خدمات امین سلطانی رئیس سابق تجلیل شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین در فهرج مهمترین مشکل استان و شرق استان درحوزه قضایی را کمبود نیرو دانست وگفت این مشکل به زودی رفع می‌شود.

حجه الاسلام حمیدی در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف شرق استان در بم افزود: در شرق استان ۴۴ شعبه حل اختلاف داریم وحدود ۵۲ درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف شرق استان ارجاع شده که به صلح و سازش انجامیده و این از میانگین کشوری بالاتر است که در این میان ظرفیت طایفه‌ای و ریش سفیدی و سران طوایف بسیار با اهمیت و پر رنگ است.


انتهای پیام/




رتبه نخست ریگان در پرونده‌های صلح وسازش

منبع: ایـلنا
? رتبه نخست ریگان در پرونده‌های صلح وسازش