رتبه ایران در شاخص نوآوری دنیا، ۷ پله صعود کرد

فت فتو/کرمان مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ایران در شاخص نوآوری دنیا در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۵۳ رسیده که هفت پله صعود نسبت به سال قبل را نشان می دهد، گفت: این شاخص نوآوری از شاخص های جدی در دنیاست و ایران در […]

فت فتو/کرمان مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ایران در شاخص نوآوری دنیا در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۵۳ رسیده که هفت پله صعود نسبت به سال قبل را نشان می دهد، گفت: این شاخص نوآوری از شاخص های جدی در دنیاست و ایران در ۱۰ سال گذشته در رتبه ۱۲۰ قرار داشت.

امید رضایی فر امروز ۲۰ اسفندماه ادر ولین گردهمایی سراسری تخصصی روسای کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز وکلاء، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه در کرمان اظهار کرد: ۵۴ پارک علم و فناوری در مجموعه وزارت علوم و ۲۷۰ مرکز رشد و واحدهای فناور داریم که ۱۱۲ هزار شغل در این مجموعه ها ایجاد شده و ۷۸۰۰ شرکت دانش بنیان در اینجا فعال هستند.

وی افزود: مجموعه دانش بنیانی و فناوری جزو تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بوده و در شعار امسال نیز به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفت و امسال قانون جهش تولید دانش بنیان را به علاوه چندین آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان داشتیم.

رضایی فر با اشاره به اینکه ایران در شاخص نوآوری دنیا در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۵۳ رسیده که هفت پله صعود نسبت به سال قبل را نشان می دهد، تصریح کرد: این شاخص نوآوری از شاخص های جدی در دنیاست و ایران در ۱۰ سال گذشته در رتبه ۱۲۰ قرار داشت و بزرگ ترین مشکل در این زمینه، مجموعه قانونی و نهادی و زیرساخت های این حوزه بوده است.

مدیرکل سیاست گذاری فناوری وزارت علوم در ادامه بیان کرد: ما به ارزش گذاری مالکیت فکری، کارشناسی رسمی مالکیت فکری و مسائل مربوط به مالکیت معنوی نیاز داریم تا در کنار قوانین جدید در حوزه طرح ها و مالکیت صنعتی، به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه هدف این است مجموعه های دانش بنیان در حوزه داوری و کارشناسی را فعال کنیم، گفت: نیاز بازار در کنار تکنولوژی و فناوری به صورت متقابل باید رشد کند.

رضایی فر با اشاره به اینکه راهبردهای پنجگانه از جمله توسعه و تکمیل زیست بوم فناوری، تجاری سازی فناوری و اشتغال، تدوین نظام نوآوری کشور و … را تدوین کرده ایم، افزود: طرح ملی ترویج کارآفرینی را در دانشگاه ها پیاده کردیم و می تواند به عنوان سامانه خاص، مجموعه مختلفی از نیازهای آموزشی مراکز به پارک های علم و فناوری سپرده شود و همچنین طرح دستیار فناوری برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: مجوزهای کارگزاری در حوزه های حقوقی برای ارائه خدمات کارشناسی رسمی، همکاری مجموعه کارشناسی رسمی در حوزه مالکیت فکری و … از محورهای همکاری ما با مرکز کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه است.

انتهای پیام




رتبه ایران در شاخص نوآوری دنیا، ۷ پله صعود کرد

منبع: ایـسنا
? رتبه ایران در شاخص نوآوری دنیا، ۷ پله صعود کرد