راه مقابله با دروغ‌پردازی‌های دشمنان، تقویت سوادرسانه‌ای است

امام جمعه موقت شهرستان فهرج گفت: تقویت سطح سوادرسانه‌ای آحاد جامعه یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مبارزه با دروغ پردازی‌های دشمنان است. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام ابوالقاسم عباس‌زاده، گفت: رسانه‌ها، یکی از مهمترین ابزارهای انتقال اخبار صادق ‌و کاذب به مردم هستند.   وی افزود: در اغتشاشات سال گذشته، یکی از عواملی […]

امام جمعه موقت شهرستان فهرج گفت: تقویت سطح سوادرسانه‌ای آحاد جامعه یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مبارزه با دروغ پردازی‌های دشمنان است.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام ابوالقاسم عباس‌زاده، گفت: رسانه‌ها، یکی از مهمترین ابزارهای انتقال اخبار صادق ‌و کاذب به مردم هستند.

 
وی افزود: در اغتشاشات سال گذشته، یکی از عواملی که دست روی احساسات و هیجانات مردم می‌گذاشت، همین رسانه بود و بعضا آتش اغتشاشات را شعله‌ور‌تر می‌کرد.
 
عباس‌زاده با اشاره به انتشار اخبار کذب از اغتشاشات سال قبل در رسانه‌های معاند و به فاصله زمانی هر دو دقیقه یکبار، بیان کرد: این تعداد نشر اخبار بالا، تأثیر به‌سزایی در تحریک عوام مردمی بود.
 
کارشناس مسائل سیاسی کشور، تقویت سطح سوادرسانه آحاد جامعه را به‌عنوان یکی از مهمترین راهکارها جهت مبارزه با این نوع دروغ‌پردازی‌ها دانست و اظهار کرد: افزایش سطح سواد رسانه‌ای عموم مردم در مواقع خاص سبب می‌شود به‌راحتی خام دروغ‌های رسانه‌های معاند نشوند.
 
امام جمعه موقت فهرج‌ تصریح کرد: در اغتشاشات سال گذشته، اخباری از جمله مرگ مهسا امینی و اتفاقات حوادث کشته‌سازی اغتشاشات، سقوط اشنویه، شایعه فرار مسئولان از ایران و بسیاری از اخبار دیگر، خوراک رسانه‌های بیگانه قرار گرفت، تا جایی که امکان داشت روی این اخبار مانور دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی داشتند.
 
وی‌ گفت: یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های جنگ نرم علیه کشورمان در فضای سایبری و رسانه‌ای دنبال می‌شود، که از جمله این سیاست‌ها، راهبرد فتح کشورها بدون خون‌ریزی است که محوریت این راهبرد با رسانه و دروغ‌پراکنی در آن است.
 
عباس‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با تقویت و افزایش سطح سواد رسانه افراد، دشمنان نظام و انقلاب به اهداف خود در عملیات‌های روانی و رسانه‌‌ای دست پیدا نمی‌کنند و متحمل‌ شکست می‌شوند.

انتهای خبر/فهرج




راه مقابله با دروغ‌پردازی‌های دشمنان، تقویت سوادرسانه‌ای است

منبع:آرمـان
? راه مقابله با دروغ‌پردازی‌های دشمنان، تقویت سوادرسانه‌ای است