راه رسیدن به شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: از شهدا بیاموزیم که راه رسیدن به فیض عظیم شهادت، گذشتن از نفس و خودخواهی است و تا گرفتار انانیت و نفس هستیم حتی لایق نام‌بردن از شهیدان نیستیم. به گزارش فت فتواز کرمان: سمنبر میرزایی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با همکاری […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: از شهدا بیاموزیم که راه رسیدن به فیض عظیم شهادت، گذشتن از نفس و خودخواهی است و تا گرفتار انانیت و نفس هستیم حتی لایق نام‌بردن از شهیدان نیستیم.

به گزارش فت فتواز کرمان: سمنبر میرزایی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با همکاری معاونت فرهنگیی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند و بسیج دانشجویی این شهرستان در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه فتح خرمشهر به‌عنوان نقطه‌ عطفی در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، گفت: در مراسم بزرگداشت سوم خرداد ایثارگری شهیدان را به یاد می‌آوریم و یاد آنان را گرامی می‌داریم و در تداوم راهشان پیمان می‌بندیم؛ چراکه می‌دانیم مکتب تشیع و شجره طیبه انقلاب اسلامی که برآمده از نهضت عاشوراست با خون پاک شهیدان عزیز تازه و زنده می‌ماند و تداوم می‌یابد.

وی اضافه کرد: ترورهای مذبوحانه و جنایتکارانه دشمنان قسم خورده انقلاب مانند ترور و شهادت مدافع حرم صیاد خدایی و نیز محمدباقروف رهبر شیعیان تاجیکستان که روزهای اخیر با نهایت خباثت مزدوران رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان حیات انقلاب اسلامی و ملت وفادار به آرمان‌های امام و انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند مطرح کرد: این نکته مهم را هم از شهدا بیاموزیم که راه رسیدن به فوز عظیم شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است و تا گرفتار انانیت و نفس هستیم حتی لایق نام بردن از شهیدان عزیز هم نیستیم.

محمود زارعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هم به روایتگری پرداخت و با اشاره به عملیات بیت المقدس و حضور خود در کنار سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و پیروزی در این عملیات بیان کرد: مقاومت مردم خرمشهر در ۳۴ روز سبب شد پیروزی رزمندگان به ثمر بنشیند و با اینکه شهدای زیادی را در این عملیات دادیم، اما در نهایت به لطف و عنایت پروردگار پیروز شدیم.

وی با اشاره به دو تن از شهدای کم سن این شهرستان در عملیات بیت‌المقدس (شهید رحمانی و شهید مسلم‌زاده)آنان را الگوی بزرگی از مقاومت و ایستادگی برشمرد.

در ادامه امیر سلطانی‌نژاد از استادان برجسته حوزه جامعه‌شناسی و فرهنگ به‌عنوان سخنران این جلسه گفت: در حمله عراق به ایران در هشت سال دفاع‌مقدس، در روزهای نخست جنگ دولت بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور وقت مدیریت کشور را عهده‌دار بود، پندار و فکر او این بود که در برابر ماشین جنگی صدام دوام نمی‌آوریم؛ چون ارتش محکمی نداریم، بنابراین با عده‌ای از فرماندهان ارتش خدمت حضرت امام رسیدند و از معظم‌له راهنمایی خواستند، حضرت امام رحمةالله ‌علیه فرمودند که در نیروهای بسیجی آدم‌هایی داریم بروید آنها را پیدا کنید که تغییر حاصل شود.

سلطانی نژاد گفت: ارتش‌سازی امروز دست جبهه مقاومت حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران است و امروز ایران نه تنها در منطقه که در کل دنیا می‌تواند تعیین تکلیف کند، چون جبهه مقاومت نفود فرهنگی و ابزار الکترونیکی دارد و بسیار قوی عمل می‌کند.

وی در ادامه با این پرسش که چرا ایران بعد از پیروزی در فتح خرمشهر باز به جنگ ادامه داد، افزود: چندین کیلومتر از جبهه غرب در دست عراقی‌ها بود و صدام شخصیت ثابتی نداشت و نمی‌شد به او اعتماد کرد؛ چراکه پس از پذیرش قعطنامه باز گروه منافقین به سرکردگی صدام دوباره به ایران حمله کردند.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: اگر بحث شهید و شهادت نبود دست دین هم به جایی نمی‌رسید و ما انقلاب کردیم که به دولت کمک کنیم؛ بنابراین در شرایط حاضر خرمشهرها در پیش داریم.




راه رسیدن به شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است

منبع: خــبرگزاری بســیج
? راه رسیدن به شهادت گذشتن از نفس و خودخواهی است