راهروها و زیرزمین بیمارستان افضلی پور کرمان مملو از بیمار است

کرمان- استاندار کرمان گفت: تمام راهروها، نمازخانه و زیرزمین بیمارستان افضلی پور مملو از بیمار است. به گزارش فت فتو، علی زینی وند ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای تأمین کرمان گفت: تمام راهروها، نمازخانه و زیرزمین بیمارستان افضلی پور مملو از بیمار است […]

کرمان- استاندار کرمان گفت: تمام راهروها، نمازخانه و زیرزمین بیمارستان افضلی پور مملو از بیمار است.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای تأمین کرمان گفت: تمام راهروها، نمازخانه و زیرزمین بیمارستان افضلی پور مملو از بیمار است و با توجه به روند افزایشی بیماران سرپایی ممکن است مانند مشهد و دیگر استان‌ها مجبور به بستری افراد در راهروها شویم.

زینی وند با بیان اینکه وضعیت بسیار نگران کننده است، اظهار کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در استان کرمان ممکن است نهایتاً بتوانیم ۱۰۰ الی ۱۵۰ بیمار دیگر را بستری کنیم.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی از دوشنبه ۲۵ مرداد الی پایان وقت شنبه یا اول وقت یکشنبه (که مجدد ستاد ملی اعلام می‌کند) کل کشور در همه ادارات و صنوف تعطیل مطلق می‌باشد و فقط گروه یک با میزان یک سوم نیرو فعالیت می‌کنند و در این ایام محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.

استاندار ادامه داد: در ایام تعطیلی با کمک نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه محدودیت‌ها سختگیرانه تر اجرا می‌شود و بر این محدودیت‌ها نظارت کافی را خواهیم داشت ضمن اینکه تاکید می‌کنم که در این ایام هیچ‌گونه مجوز ترددی صادر نخواهد شد.

هیچ خودرویی حق ورود و خروج از کرمان را ندارد

زینی وند به فرماندار شهرستان‌ها تاکید کرد: اگر در جایی مشاهده شود که قوانین اجرا نمی‌شود نماینده تام الاختیار به شهرستان‌ها می‌فرستم تا همه چیز را بررسی کند و باید تاکید کنم که از فردا همه محدودیت‌های تردد را در سطح استان کرمان اعمال خواهیم کرد و به هیچ عنوان هیچ خودرویی حق ورود و خروج از استان را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید در مقابل این اوضاع که پزشکان از قبل هشدار داده بودند آرایش جنگی بگیریم و خوب است که ستاد ملی اختیاراتی را به ستادهای استانی داده است و دستمان برای تصمیم گیری باز است.

استاندار کرمان اظهار کرد: تجربه نشان داده است که تعطیلی وسیع و گسترده می‌تواند جلوی شیوع را بگیرد ولی به شرط آنکه فرمانداران راه‌ها و تردد خودروها را محدود کنند و مناطق ییلاقی و تفرجگاه‌ها را با مانع مسدود کنند.

زینی وند همچنین در رابطه با مراسم‌های دهه اول ماه محرم گفت: باید تصمیمات مهمی را بگیریم چون با این شیوه‌ای که برنامه‌های ماه محرم در کرمان برگزار می‌شود کار ما سخت‌تر می‌شود و نمی‌توانیم جلوی شیوع کرونا را بگیریم و استان با پیک جدیدی ناشی از برگزاری این مراسم‌ها مواجه خواهد شد.

وی برای ممنوعیت تردد شبانه شهری اظهار کرد: به علت اینکه هیئت‌های مجاز از ساعت ۹ الی ۱۰و نیم شب در فضای باز اجازه عزاداری دارند ممنوعیت ترددها از ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه شب (فقط تا پایان تاسوعا و عاشوا) اعمال خواهد شد.

وی همچنین گفت: طرح شهید سلیمانی باید همچنان ادامه یابد و نیروهای بازرسی و نظارت هر هیئت عزاداری که در فضای بسته هستند و یا در خیابان دسته روی داشته باشد، روئیت کنند باید با آنها برخورد و به دستگاه قضائی معرفی و محل را پلمب کنند.

کد خبر ۵۲۸۱۱۵۴



منبع:مــهر
? راهروها و زیرزمین بیمارستان افضلی پور کرمان مملو از بیمار است