راهبرد بی‌اعتبارسازی انتخابات کلیدی‌ترین حیله دشمن

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: یکی از کلیدی‌ترین راهبردهای دشمن در این برهه کنونی بی‌اعتبارسازی انتخابات است. حسین عرب‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص اهمیت انتخابات ابراز کرد:  یکی از مهم‌ترین ابعاد انتخابات، تقویت وحدت و انسجام ملی است. انتخابات آن‌جایی است که همه ملت […]

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: یکی از کلیدی‌ترین راهبردهای دشمن در این برهه کنونی بی‌اعتبارسازی انتخابات است.

حسین عرب‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص اهمیت انتخابات ابراز کرد:  یکی از مهم‌ترین ابعاد انتخابات، تقویت وحدت و انسجام ملی است. انتخابات آن‌جایی است که همه ملت در فعالیتی فراگیر و مبتنی‌بر قانون تصمیم به نقش‌آفرینی گرفته و در عین حال که ممکن است انتخاب‌هایی متفاوت داشته‌باشند، اما همدلانه بر امری قانون تاکید می‌کنند و همگی نتايج رقابت را پذیرفته و پیروز انتخابات به رسمیت می‌شناسند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان راهبرد بی‌اعتبارسازی انتخابات در کشور را از جمله راهبردهای کلیدی دشمن در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: دشمنان چند دهه است که تلاش دارند مردم سالاری دینی را به دیکتاتوری متهم کند که در این مسیر زیر سؤال بردن اعتبار انتخابات یکی از مهم‌ترین ترفندهای آنان است. 
 
وی در خصوص سیاست.های دشمن در راستا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دشمن در این راستا زیر سؤال بردن سلامت انتخابات است. ادعای تقلب در انتخابات، ادعای مهندسی انتخابات، زیر سؤال بردن پاکدستی مجریان و ناظران انتخابات، هم‌سویی و تبانی مجریان و ناظران انتخابات، متهم کردن برگزارکنندگان و ناظران به جانحی بودن، اتخاذ سیاست خالص‌سازی و انحصارگرایی نظام در مواجهه با انتخابات، ردصلاحیت منقدان از جمله شگردهای رسانه‌ای دشمن برای بی‌اعتبار کردن انتخابات آتی است.

وی ادامه داد: تلاش برای غیر اخلاقی کردن رقابت‌های انتخاباتی نیز حربه دیگری است که دشمن در مواجهه با انتخابات در کشور دنبال می‌کند.

وی افزود: اگر رقابت‌ها سالم نباشد و بر اخلاق قانون استوار نشود، اگر منازعات سیاسی به تنش و درگیری بدل شود، اگر اتهام و دروغ‌گویی سکه رایج بازار شود، اگر نامزدها با وعده‌های دورغین به دنبال سنگین کردن سبد رأی خود باشند، اگر رأی‌ها خریداری شدت و رانت فضای انتخاباتی را آلوده کند.

عرب‌نژاد راهبرد ناکارآمدسازی را دیگر حربه دشمن در زمان انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: راهبرد دیگر دشمن در مواجهه با انتخابات، ناکارآمد کردن آن است. انتخابات در کشور خود هدف نیست، بلکه ابزاری برای کارآمدسازی، امنیت‌آفرینی و ایجاد ثبات و تقویت هم‌بستگی اجتماعی است.

وی ادامه داد: اولین اقدام ایجاد اختلال شناختی اذهان عمومی در تشخیص اصلح اشت. انتخابات برگزار می‌شود تا شایستگان و کارآمدن بر مسند قدرت بنشینند و با تدبیر خود حل مشکلات کشور را تسهیل کنند. حال اگر بتوان کاری کرد که شایستگان وارد میدان نشوند اصلی‌ترین کارد انتخابات تحقق نخواهد یافت.

این عضو هیئت علنی ناامن‌سازی را نیز حربه دیگر دشمن دانست و بیان کرد: دشمن تمایل دارد که از هر طریقی هزینه‌های دست‌اندرکاران انتخابات را زیاد کند و پیش از آن آزاده‌بخشی از جامعه را نسبت‌به حضور در پای صندوق‌های رأی دچار تردید کند.

انتهای خبر/ تاج‌الدینی 

منبع: بوتیانیوز 




راهبرد بی‌اعتبارسازی انتخابات کلیدی‌ترین حیله دشمن

منبع:آرمـان
? راهبرد بی‌اعتبارسازی انتخابات کلیدی‌ترین حیله دشمن