راه‌اندازی ۴۹ صندوق قرض‌الحسنه در ریگان طی بکسال

فرمانده سپاه ریگان گفت: راه‌اندازی ۴۹ صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد اشتغال در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه از خدمات بسیج سازندگی ناحیه ریگان است. سرهنگ مصطفی دهقانیان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن روز بسیج سازندگی، اظهار کرد: جریان لیبرال تلاش کرد جهاد سازندگی را تخریب کند اما فرمان […]

فرمانده سپاه ریگان گفت: راه‌اندازی ۴۹ صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد اشتغال در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه از خدمات بسیج سازندگی ناحیه ریگان است.

سرهنگ مصطفی دهقانیان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن روز بسیج سازندگی، اظهار کرد: جریان لیبرال تلاش کرد جهاد سازندگی را تخریب کند اما فرمان تشکیل بسیج سازندگی در سال ۷۹ از سوی رهبر معظم انقلاب، جهاد را زنده کرد.

 
فرمانده سپاه ریگان عنوان کرد: بسیج سازندگی با الگوبرداری از روحیه جهاد، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام اکنون به‌‌عنوان منادی گفتمان انقلاب و مدافع آرمان بلند محرومیت‌زدایی در نقاط محروم کشور ازجمله شهرستان ریگان خدمت‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: گروه‌های‌جهادی بسیج سازندگی ناحیه ریگان با توجه به نقش خود، در تمامی عرصه‌ها حضور مؤثر و فعال داشتند و در سال‌های گذشته علاوه‌بر وظیفه اصلی خود در حوزه محرومیت‌زدایی، در حوادث مختلفی همچون سیلاب حضور داشتند و دوشادوش دیگر نهادهای اجرایی برای بازسازی نقاط آسیب‌دیده تلاش کردند.
 
فرمانده سپاه ریگان با بیان اینکه در یک سال گذشته بسیج سازندگی این ناحیه خدمات ماندگاری انجام داده است، تصریح کرد: راه اندازی ۵ کارگاه تولیدی و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر، برگزاری ۳ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی ۴۹ صندوق قرض‌الحسنه، راه‌اندازی ۲ تعاونی، ایجاد اشتغال در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه برای ۴۲ نفر با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان، ایجاد اشتغال با اجرای طرح مراکز کارآفرینی حوزه خواهران در ۴ مکان مختلف در سطح شهرستان و ۲۵ نفر در این مراکز به کارگیری‌شدند، ایجاد اشتغال با طرح صنایع تبدیلی برای ۳۰ نفر و دادن تسهیلات به مبلغ ۵۰۰میلیون تومان، توزیع ۲۰ راس گوسفند برای ایجاد اشتغال خرد خانگی، این موارد گوشه ای از خدمات سپاه ریگان در بحث اقتصاد مقاومتی و سازندگی است.
 
دهقانیان اشاره داشت به خدمات سپاه ریگان در بحث محرومیت‌زدایی، افزود: در بحث آبرسانی، لوله‌گذاری بیش از ۳۶ هزار متر در مجتمع کهورخشک و همچنین گودبرداری و شفته ریزی سه مخزن ۵۰۰،۲۰۰ و ۱۰۰۰ متری، حفاری و پمپاژ سه چاه عمیق در روستاهای دهنو، مهدی آباد و شلتو آباد، پمپاژ دو چاه درمنطقه آب‌باریک و با تکمیل چاه شلتوک آباد بیش از ۵هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
 
وی در ادامه اشاره داشت به اقدامات در حال انجام بسیج سازندگی در سال جاری و عنوان کرد: تجهیز و تکمیل دو چاه آب‌باریک، حفاری و پمپاژ دو چاه سنگ آباد و ده‌شهدوست، گودبرداری و شفته‌ریزی سه مخزن ۲۰۰، ۳۰۰، و ۵۰۰ متری در مجتمع‌آبرسانی سنگ‌آباد و همچنین لوله‌گذاری خط انتقال در روستاهای ده‌نظر و ده‌شهدوست به همراه اجرای شبکه داخلی این دو روستا در حال انجام است.
 
فرمانده سپاه ریگان تصریح کرد: بسیج سازندگی این ناحیه در یکسال گذشته ۳۰ واحد مسکن محرومین را ساخته و تحویل صاحبین آنها داده و همچنین ۹۰ مسکن محرومین را نیز تعمیر و بازسازی کرده است.
 
دهقانیان تصریح کرد: ۲۳۲ چشمه بهداشتی و حمام نیز توسط گروه های جهادی این ناحیه ساخته شده و همچنین ۱۴۰ تانکر آب در بین خانواده‌های محروم شهرستان توزیع گردیده است.
 
وی اشاره داشت به توزیع کمک های‌مومنانه و جهیزیه رایگان در بین نیازمندان و خاطرنشان کرد: در سال گذشه بسیج سازندگی ناحیه ریگان ۴۱۰۰ بسته کمک معیشتی، بیش از ۲۰۰۰ هزار کیسه آرد، ۱۲ سری جهیزیه رایگان و ۴۰ عدد کولر آبی توزیع کرده است.
 
فرمانده سپاه ریگان ادامه داد: ۴۰ گروه جهادی در بحث عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ویزیت رایگان به همراه توزیع داروی رایگان با همکاری خیرین در ۴۰ روستای ریگان خدمات‌رسانی کردند.
 
دهقانیان در خاتمه عنوان کرد: تیم پزشکی بیمارستان حضرت فاطمه الزهر(س) سپاه استان در ماه‌های پایانی سال گذشته در سفر به ریگان بیش از ۱۵۰۰ نفر را رایگان ویزیت کردند.
 
انتهای خبر/د




راه‌اندازی ۴۹ صندوق قرض‌الحسنه در ریگان طی بکسال

منبع:آرمـان
? راه‌اندازی ۴۹ صندوق قرض‌الحسنه در ریگان طی بکسال