راه‌اندازی کاروان شادی نوروزی در کرمان + تصاویر

– اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، استان کرمان پهناورترین استان کشور است و ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مسئولان تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر وارد کرمان شده است. کرمان یکی از […]

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، استان کرمان پهناورترین استان کشور است و ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مسئولان تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر وارد کرمان شده است.

کرمان یکی از هفت شهر بزرگ ایران در جنوب شرقی کشور پهناورمان با مردمی مهمان نواز و خونگرم است که طی سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری پربازدید ایران تبدیل شده است.

این شهر تاریخی آنقدر جاذبه گردشگری و دیدنی در دل خود جای داده که با پا گذاشتن به این خطه سفری به دلپذیری گرمای دوست‌داشتنی کویر و رایحه و طعم به یادماندنی زیره کرمان را تجربه خواهید کرد.

تعدادی از اماکن تاریخی و باستانی شهر کرمان که این روزها بیشتر مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است مجموعه تاریخی گنجعلیخان شامل بازار و حمام و میدان گنجعلیخان و همچنین گنبد جبلیه در محدوده گلزار شهدای کرمان است.

مجموعه تاریخی گنجعلیخان دارای آثار باستانی بسیار زیادی چون بازار، حمام، مدرسه، کاروانسرا، مسجد، ضرابخانه و میدان است که به همت گنجعلیخان که یکی از حاکمان دوره صفویه در کرمان ساخته شده است و موزه مردم‌شناسی و موزه سکه کرمان که قبلاً ضرابخانه بوده، از جمله آثار باستانی این مجموعه است که امروزه به عنوان موزه فعالیت می‌کنند.

گردشگران و مسافران نوروزی در شهر کرمان همچنین می‌توانند از موزه آثار موسیقی در باغ موزه هرندی، موزه سیم و زر در حمام ابراهیم خان، موزه دیرینه شناسی و موزه هوا و فضا در بوستان شهید مطهری، موزه ساعت در خیابان شهدا، موزه اسلحه در خیابان معلم و موزه دفاع مقدس در بلوار پاسداران بازدید داشته باشند.

قلعه دختر و قلعه اردشیر که قدمتی مربوط به دوران اشکانیان دارد و گنبد جبلیه یا گنبد گبری نیز مربوط به دوران ساسانیان است از قدیمی‌ترین آثار تاریخی کرمان هستند.

به گزارش تسنیم گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به کرمان پایتخت مقاومت اسلامی حتماً به گلزار شهدای کرمان برای زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین بیت الزهرای حاج قاسم در خیابان شهید رجایی نیز می‌روند و گلزار شهدای کرمان روزانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و زائران شهید سلیمانی از اقصی نقاط جهان است.

راه‌اندازی کاروان شادی توسط شهرداری کرمان به مناسبت فرارسیدن بهار و برای استقبال از مسافران نوروزی از جمله این اقدامات است که در راستای افزایش شادی و نشاط در سطح شهر کرمان به راه افتاده است.

استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان ,

انتهای پیام/۵۱۱/




راه‌اندازی کاروان شادی نوروزی در کرمان + تصاویر

منبع: تسنــیم
? راه‌اندازی کاروان شادی نوروزی در کرمان + تصاویر