رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: اصلاح قانون معادن هفته آینده به اتمام می‌رسد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون معادن کشور هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: حذف قوانین مزاحم و اضافی را با جدیت پیگیری می‌کنیم. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس امشب در نشست “بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های […]

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون معادن کشور هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: حذف قوانین مزاحم و اضافی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس امشب در نشست “بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های صنعت و معدن استان کرمان” که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد با تبریک هفته دولت اظهار داشت: اولویت ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، سند توسعه صنعتی کشور است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر این سند تاکید دارند، افزود: حذف قوانین مزاحم و اضافی را با جدیت پیگیری می‌کنیم؛ مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی بلاتکلیف هستند و هر وزارتخانه چندین سامانه دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اصلاح قانون معادن کشور هفته آینده به اتمام می‌رسد و جلسه نهایی روز شنبه بیست و سوم مهر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مورد تولید هفت قانون فوق‌العاده داریم که اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود، گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات در این سال‌ها ۶۵ درصد این قوانین اجرا شده و مابقی آن ترک فعل دولت بوده است.

طاهری با بیان اینکه درگاه ملی هوشمند خدمات دولت در کشور باید اجرایی شود، ادامه داد: تمام خدمات باید از این درگاه پیگیری شده و نظارت‌ها نیز اینگونه انجام شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در تجارت خارجی ۸۷ درصد حمل و نقل ما به صورت دریایی انجام می‌شود، گفت: متاسفانه آنچنان که باید این موضوع پیگیری نشده و از آن غفلت هم شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت‌های دستوری مشکل‌آفرین است
جزئیات کمیسیون‌ها|از بررسی افزایش حقوق کارکنان دولت تا آخرین وضعیت قطعی برق صنایع

وی با بیان اینکه آنقدر وقتی که برای خودروسازی گذاشتیم اگر برای حمل و نقل ریلی و دریایی گذاشته بودیم حتماً موفقیت‌های بیشتری برای کشور داشتیم، افزود: از آنجا که مردم نسبت به خودرو حساس هستند، همیشه در مورد خودروسازی بحث می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری ابلاغ شده که باید به آن توجه شود و حتماً راهگشا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ هزار واحد صنعتی در کشور داریم که عدم قطعی برق در آنها را پیگیری کردیم، گفت: تاکید مجلس است که قطعی برق اگر قرار است انجام شود، منجر به کاهش تولید در کشور نشود.

انتهای پیام/۵۱۱/




رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: اصلاح قانون معادن هفته آینده به اتمام می‌رسد

منبع: تسنــیم
? رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: اصلاح قانون معادن هفته آینده به اتمام می‌رسد