رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دهستان گروه جزیی از شهرستان کرمان است

کرمان-فت فتو- نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: دهستان گروه و شهر راین با همه مناطق و روستاهای اطراف جزو حوزه انتخابیه شهرستان کرمان هستند و انتقال این بخش به هیچ استان دیگری مبنای اجرایی ندارد. به گزارش فت فتو از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده […]

کرمان-فت فتو- نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: دهستان گروه و شهر راین با همه مناطق و روستاهای اطراف جزو حوزه انتخابیه شهرستان کرمان هستند و انتقال این بخش به هیچ استان دیگری مبنای اجرایی ندارد.

به گزارش فت فتو از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمد رضا پورابراهیمی افزود: با اشاره به اقدام یکی از نمایندگان برای  الحاق دهستان گروه از توابع بخش راین به شهرستان همجوار گفت: دهستان گروه و بخش راین با همه مناطق و روستاهای اطراف جزو حوزه انتخابیه شهرستان کرمان هستند و یک متر از این فضا به شهرستان دیگر متعلق نخواهد بود و این موضوع اساسا هیچ مبنای اجرایی ندارد.

وی تاکید کرد: اخیرا در حوزه رسانه ای و فضای مجازی، خبرهایی مبنی بر پیگیری یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با جدا شدن بخشی از مناطق جنوبی شهر راین و الحاق آن به شهرستان مجاور مطرح شده که با توجه به اهمیت موضوع و حساسیتی که در مدیریت حوزه انتخابیه مطرح هست اینجانب به این موضوع ورود کردم.

نماینده مردم کرمان اظهار داشت: حوزه های انتخابیه و مناطق شهرستان کرمان کاملا مشخص  و راین یکی از بخش های بسیار مهم شهرستان کرمان است و مناطق شمالی و جنوبی آن مردمی مومن، متدین، فعال و موثر دارد و این بخش از ظرفیت های خوبی در توسعه های کشاورزی معدنی و گردشگری برخوردار است بنابراین این شهر و روستاها و مناطق مرتبط با این شهر همه یکپارچه و در محدوده مشخص جزو حوزه انتخابیه شهرستان کرمان است لذا طرح موضوع الحاق بخشی از راین به شهرستان دیگر مورد انتقاد جدی است.

پورابراهیمی ادامه داد: با پیگیری انجام شده متوجه شدیم اشتباهی از طرف یکی از نمایندگان صورت گرفته و وی نیز با توجه به نگاه منطقه ای خود به این موضوع ورود کرد که از نظر ما اصلا قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: جلسه ای که با نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گذاشته شد؛ وی مطرح کرد که از طرف ما هیچ پیگیری انجام نشده و اگر جلساتی هم گذاشته شده متنفی است لذا اساس این بحث از نظر ما منتفی است و منطقه گروه و شهر راین با همه مناطق و روستاهای اطراف جزو حوزه انتخابیه شهرستان کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: موضع صریح ما این است که یک متر از شهرستان کرمان و جنوب کرمان و دهستان گروه راین به جای دیگر واگذار نخواهد شد زیر تا زمانی بنده به عنوان نماینده مردم کردمان و راور در مجلس شورای اسلامی هستم اجازه این کار را نخواهم داد.

وی ادامه داد: با تمام وجود در کنار مردمی که بنده رای داده اند خواهم بود و حوزه های دیگر در صورت داشتن مشکل می توانند موانع را از طریق طریق حوزه خود بر طرف کنند و حل مشکلات مناطق دیگر ارتباطی به گروه و جنوب راین نخواهد داشت و این موضع صریح بنده است و هیچ اتفاقی در الحاق حتی یک متر از دهستان گروه و راین به حوزه دیگر نه وجود دارد نه امکان پذیر است و نه ما اجازه خواهیم داد و این موضوع از نظر ما کاملا منتفی است.




رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دهستان گروه جزیی از شهرستان کرمان است

منبع: ایرنـا
? رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دهستان گروه جزیی از شهرستان کرمان است