رئیس کل دادگستری: خرید و فروش آرا، بیشترین تخلف انتخاباتی در استان کرمان است

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهم‌ترین تخلفات ثبت شده امروز براساس فراوانی، خرید و فروش آرا بوده که متخلفین شناسائی و دستگیر شدند. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه ۱۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که از ابتدای صبح در نقاط مختلف استان همراه و همپای مردم در […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهم‌ترین تخلفات ثبت شده امروز براساس فراوانی، خرید و فروش آرا بوده که متخلفین شناسائی و دستگیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه ۱۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که از ابتدای صبح در نقاط مختلف استان همراه و همپای مردم در این حماسه بزرگ حضور یافتند، اظهار کرد: رسانه‌ها اخبار و گزارشات خوبی از حضور مردم مستندسازی و این حضور ارزشمند مردم را ثبت کردند.

وی افزود: از مردم استان کرمان که انصافا امروز حماسه بزرگ آفریدند و علی‌رغم تبلیغات دشمنان قسم خورده انقلاب، نظام و سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مشکلات داشتند تا مردم را برای عدم حضور در پای صندوق‌های رای مایوس و ناامید کنند، همپای دیگر هموطنان در سراسر کشور حضور یافته و حماسه بزرگی آفریدند، تشکر می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اعداد و ارقام حاکی از این است میزان مشارکت مردم نسبت به دوره‌های مختلف مجلس نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش هم داشته است و علی‌رغم هوای سرد و یخبندان به ویژه در شمال استان کرمان، هنوز تصاویری که از شعب اخذ رای منتشر می‌شود نشان دهنده حضور جدی مردم در پای صندوق‌هاست و احتمال تمدید ساعت رای‌گیری نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: این جای قدردانی دارد که مردم مشکلات را می‌بینند و گلایه‌های به حقی دارند اما وقتی پای انقلاب، نظام و دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی و لبیک گفتن به ندای رهبری می‌شود، این گونه در صحنه حاضر شده و دین خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا می‌کنند.

حمیدی با اشاره به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای تصریح کرد: صدها هزار رای‌ایی که به صندوق‌های اخذ رای ریخته شده، حاکی از سلامت، آرامش و رعایت حداکثری قوانین و مقررات جاری بر انتخابات است.

وی عملکرد دست اندرکاران برگزاری انتخابات استان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: هم مجریان به خوبی انتخابات را مدیریت کردند و هم ناظران وظیفه خود را به‌صورت مطلوب انجام داده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر آن که کمترین گزارش تخلفات را از صبح امروز داریم، اظهار کرد: ۵۲ شعبه دادگاه در استان فعال است و قضات آماده دریافت گزارش تخلفات و جرائم انتخاباتی هستند و در صورت گزارش طبق قوانین برخورد خواهد شد.

وی افزود: کرمان استان بزرگی است و هر منطقه اقتضائات خاص خود را دارد و تعدادی از افراد در اطراف شعب اخذ رای مرتکب برخی جرائم شده که توسط ضابطان شناسایی و دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است و این پرونده‌ها با سرعت و دقت لازم رسیدگی و حکم قانونی آنها صادر خواهد شد.

حمیدی بیان کرد: مهم‌ترین تخلفات ثبت شده امروز براساس فراوانی، خرید و فروش آرا بوده که متخلفین شناسائی و دستگیر شدند. هم چنین جرم بعدی تبلیغ غیرمجاز است زیرا تبلیغات از روز گذشته ممنوع است و افرادی که مرتکب این تخلف شده‌اند نیز دستگیر شدند.

وی افزود: موارد محدودی از تهیه فیلم و گزارشات توسط افراد غیرمجاز از شعب اخذ رای بود که دستگیر شدند.

حمیدی عنوان کرد: در مجموع انتخابات امروز در استان کرمان بسیار باشکوه و باعظمت و در آرامش و امنیت کامل برگزار شد و ساعات پایانی به همین شکل ادامه خواهد داشت ان‌شاءالله نتایج فردا از طریق مراجع مربوطه اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر کسی قبل از اعلام نتایج رسمی انتخابات خود را برنده اعلام کند، جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است؛ بنابراین مسئله کامل رصد می‌شود و اگر فرد یا گروهی بخواهد نتیجه‌ای اعلام و خود را برنده یا رقیب را شکست خورده اعلام کند، جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام




رئیس کل دادگستری: خرید و فروش آرا، بیشترین تخلف انتخاباتی در استان کرمان است

منبع: ایـسنا
? رئیس کل دادگستری: خرید و فروش آرا، بیشترین تخلف انتخاباتی در استان کرمان است