رئیس سازمان مدیریت، وضعیت درآمد و تجهیز منابع استان کرمان را تشریح کرد

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تشریح عملکرد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۱۷ هزار میلیارد از منابع مختلف به این مصوبات اختصاص داده شده است.  محمدرضا وحیدی امروز، ۱۵ آذرماه در ششمین جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان کرمان با حضور رئیس امور […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تشریح عملکرد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۱۷ هزار میلیارد از منابع مختلف به این مصوبات اختصاص داده شده است. 

محمدرضا وحیدی امروز، ۱۵ آذرماه در ششمین جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان کرمان با حضور رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با ارائه گزارشی از شاخص‌های کلان، اظهار کرد: سهم استان کرمان از تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۴۰۱(به قیمت جاری ۱۴۰۱) چهار درصد بوده است.

وی با تشریح روند نرخ بیکاری استان کرمان از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ بیان کرد: کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در هشت سال گذشته مربوط به تابستان امسال است که کرمان رتبه ۱۴از نظر نرخ بیکاری بین استان‌های کشور کسب کرده است.

وحیدی افزود: استان کرمان از نظر کاهش نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به فصل گذشته، جایگاه ششم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان همچنین از بهبود امتیاز و رتبه استان در پایش محیط کسب و کار در بهار ۱۴۰۲ و کسب رتبه برتر استان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۱  (افزایش ۱۴ برابری) خبر داد و اظهار کرد: در سالیان اخیر استان کرمان از نظر شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری همواره در جایگاه قابل قبولی قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه کرمان در بین استان‌های کشور بعد از تهران و اصفهان، بیشترین میزان درآمد عمومی را به خود اختصاص داده، اظهار امیدواری کرد در تخصیص مبلغ برگشت مازاد شش ماهه  به استان بر اساس مفاد ماده ۴ دستورالعمل بند ب تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (دستورالعمل نحوه اختصاص مازاد درآمد) تسریع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تشریح عملکرد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۱۷ هزار میلیارد از منابع مختلف به این مصوبات اختصاص داده شده است. 

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ پروژه یا افتتاح شده‌اند یا دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند که در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.

وحیدی آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تالار مرکزی استان، ساختمان مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان و خوابگاه دانشجویی رفسنجان، پروژه‌های بخش بهداشت و درمان و … را از مهمترین پروژه‌های افتتاح شده برشمرد.

 وی همچنین گفت: کل تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور برابر ۸۷۵۲ میلیارد تومان است که تعهد سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۱۴۶ و سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۱۴۱ و سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۴۶۵ میلیارد تومان است و از تعهد ۶۲۸۷ میلیارد تومانی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تاکنون ۴۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص معادل ۱۰۰ درصد تعهد سال اول، ۳۷ درصد تعهد هشت ماهه سال ۱۴۰۲ و در مجموع  ۶۸ درصد از تعهدات دو سال اول سفر پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: تعهد استان جهت تامین اعتبارات به میزان ۲۳۲۲ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۵۲۰ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد از این اعتبار مصوب شده و مابقی در سال ۱۴۰۳ تامین می‌شود.

انتهای پیام




رئیس سازمان مدیریت، وضعیت درآمد و تجهیز منابع استان کرمان را تشریح کرد

منبع: ایـسنا
? رئیس سازمان مدیریت، وضعیت درآمد و تجهیز منابع استان کرمان را تشریح کرد