ذرت جنوب از طریق سامانه بازارگاه خرید و فروش خواهد شد

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: قیمت پایه برای هر کیلو ذرت بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان در سامانه بازرگاه مشخص شده است. احمد احمدپور در گفتگو با  خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص آخرین وضعیت محصول ذرت در جنوب کرمان، گفت: وضعیت این محصول امسال اصلاًخوب نبوده است. وی […]

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: قیمت پایه برای هر کیلو ذرت بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان در سامانه بازرگاه مشخص شده است.

احمد احمدپور در گفتگو با  خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص آخرین وضعیت محصول ذرت در جنوب کرمان، گفت: وضعیت این محصول امسال اصلاًخوب نبوده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌ها در سه استان جنوبی که محصول ذرت را تولید می‌کنند، وضعیت مناسب نبوده و عملکرد در شاخص ۸ قرار داشته است و عملاً محصول ذرت رشد تولیدی خوبی را تجربه نکرده است.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان اذعان کرد: در دیداری که برای اعلام مشکلات این بخش با وزارت‌خانه داشتیم، مصوب شد تا از طریق سامانه بازارگاه که خرید برای مرغداری‌ها جهت خوراک دام و طور صورت می‌گیرد، این مشکل مرتفع شود.

احمدپور اذعان کرد: در سامانه بازارگاه قیمتی بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان در هر کیلو ذرت تعیین شده است و افرادی که به عنوان نماینده ذرت‌کاران هستند اما عمده فعالیت‌شان مقوله ذرت خشک‌کنی است در این سامانه حضور دارند زیرا اسامی و مشخصات آنان بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: وزارت‌خانه به شرکت پشتیبانی امور دام با شرکت‌های بزرگی که در مباحث محصول ذرت دست برتر را دارند، یک توافقی را انجام داده است تا ذرت را به صورت رسمی در سامانه خرید و فروش کنند، و عملاً تا پایان خرید و فروش‌ محصولات داخلی ذرتی برای وارادات ثبت سفارش نشود.

رئیس جهاد کشاورزی اذعان کرد: مکاتبات و کارهای اداری این مصوبه نیز به اتمام رسیده و به‌زودی شاهد خرید و فروش محصول ذرت از طریق سامانه بازرگاه هموار و آغاز خواهد شد.

احمدپور با بیان اینکه اگر قیمت بین ۱۰ هزار و پانصد تا ۱۱ هزار تومان در هر کیلو ذرت ثابت شود، کشاورز نیز متضرر نخواهد شد، گفت: سطح زیر کشت محصول ذرت در جنوب استان ۲۷ هزار هکتار است.

وی ادامه داد: از ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت تقریبا ۴ هزار هکتار آن به صورت علوفه‌ای برداشت می‌شود که در اصطلاح به آن چاپر می‌گویند یعنی اصلا به زمان دانه‌بندی محصول نمی‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان اذعان کرد: ۲۳ هزار هکتار از سطوح زیر کشت محصول ذرت به صورت دانه‌ای برداشت می‌شود، با توجه به عملکرد ۸/۵ در منطقه به صورت متوسط،  هشتاد هزار تن تولید محصول ذرت در جنوب استان کرمان است.

انتهای خبر/ طهماسبی 

 




ذرت جنوب از طریق سامانه بازارگاه خرید و فروش خواهد شد

منبع:آرمـان
? ذرت جنوب از طریق سامانه بازارگاه خرید و فروش خواهد شد