دیگر داروی آزاد نخرید

فت فتو/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در ماه های اخیر طرح دارویار در پی حذف ارز ترجیحی دارو اجرا و بعضا داروها تا پنج برابر افزایش قیمت داشت که مابه التفاوت قیمت ارز در تعهد بیمه قرار گرفته و برخی داروها تا ۹۸ درصد در تعهد بیمه قرار گرفته است و مردم نباید […]

فت فتو/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در ماه های اخیر طرح دارویار در پی حذف ارز ترجیحی دارو اجرا و بعضا داروها تا پنج برابر افزایش قیمت داشت که مابه التفاوت قیمت ارز در تعهد بیمه قرار گرفته و برخی داروها تا ۹۸ درصد در تعهد بیمه قرار گرفته است و مردم نباید دارو را آزاد بخرند.

دکترمحمد جعفری صبح امروز ۳۰ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت (۳۰ مهرماه تا ۶ آبان) اظهار کرد: بیمه سلامت با پوشش ۶۰ درصدی جمعیت استان، بزرگ ترین سازمان بیمه گر استان و کشور است و با اکثر مراکز درمانی استان طرف قرارداد همکاری هستیم.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت ماهیانه بالغ بر ۱۰۰ میلیار تومان تعهد مالی به موسسات تشخیصی، بهداشتی و درمانی سطح استان دارد و خوشبختانه پرداخت های ما به مراکز درمانی به روز است و همه مطالبات تا شهریورماه امسال پرداخت شده است.

پوشش کامل هزینه بستری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

جعفری در ادامه بیان کرد: در اصلاح نظام یارانه ها، برای دهک های پائین جامعه پوشش بیمه رایگان برای ۶ میلیون نفر ایرانی انجام شد و همه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در صورت بستری شدن در بیمارستان های دولتی، معاف از پرداخت هزینه هستند و در صورت مراجعه به مراکز سرپایی، تا سقف ۸۵ درصد از تعرفه های دولتی را بیمه سلامت تقبل می کند.

وی تصریح کرد: برای حمایت از فرزندآوری تعهدات خاصی را آغاز کرده ایم از جمله بیمه رایگان زوج ها، مادران باردار و کودکان تا پنج سالگی؛ تا بار مالی در این دوران از دوش خانواده تا حدی برداشته شود.

پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در مراکز دولتی و غیردولتی در تعهد بیمه قرار گرفته، گفت: تشخیص و درمان ناباروری جزو درمان های گران قیمت است لذا پوشش های بیمه ای می تواند در جهت فرزندآوری کمک کننده باشد و از نظر علمی قریب به ۴۰ درصد از زوج های نابارور در طول دوره درمان موفق به فرزندآوری می شوند.

وی اظهار کرد: در ماه های اخیر طرح دارویار در پی حذف ارز ترجیحی دارو اجرا و بعضا داروها تا پنج برابر افزایش قیمت داشت که تفاوت قیمت در سامانه های الکترونیک اعمال شد و بدون ایجاد اختلال در شبکه توزیع دارو مابه التفاوت قیمت ارز در تعهد بیمه قرار گرفت تا فشار مالی به خانواده ها وارد نشود و مطالبات داروخانه ها را به روز پرداخت می کنیم.

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت کرمان

برخی داروها تا ۹۸ درصد در تعهد بیمه قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر اینکه برخی داروها تا ۹۸ درصد در تعهد بیمه قرار گرفته است و مردم نباید دارو را آزاد بخرند تصریح کرد: براساس تفاهم بیمه سلامت و بهزیستی، هزینه توانبخشی معلولان از جمله گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و … تا سقف ۷۰ درصد در بخش خصوصی و دولتی در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی با اشاره به پوشش هزینه های ترک اعتیاد نیز بیان کرد: هر کس با هرنوع پوشش بیمه ای برای ترک اعتیاد مراجعه کند، هزینه های آن را بیمه سلامت پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طرح پزشک خانواده روستائی سال ها در روستاها، نقاط عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجراست و حدود ۵۰۰ نفر پزشک، ماما و دندانپزشک در روستاهای استان کرمان در این طرح حضور دارند.

وی اظهار کرد: برای جامعه شهری نیز کرمان یکی از استان های پایلوت استقرار پزشک خانواده شهری شد و در حال حاضر ۱۳۰ مطب پزشک خانواده عمومی در شهرها در حال ارائه خدمات پزشکی خانواده به بیمه شدگان رایگان هستند. 

نباید برای جامعه پزشکی سیاه نمایی کنیم

جعفری افزود: معتقدیم پزشک خانواده طرح مترقی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری ها، هدر رفت هزینه های خانوار، تشخیص به موقع و ارجاع صحیح بیمار به سطوح تخصصی است و امیدواریم تا سال آینده این طرح را به مابقی جمعیت تعمیم بدهیم.

وی در ادامه بیان کرد: طرح خانه به خانه را از برخی نقاط حاشیه شهر کرمان برای پوشش بیمه رایگان آغاز کردیم و این موضوع کشوری شد و کرمان دبیرخانه طرح برای پوشش بیمه نقاط کم برخوردار شد و با استفاده از طرح شهید سلیمانی و بسیجیان دخیل در این طرح کار انجام شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیا اینکه زیرمیزی پدیده نامیمونی برای حوزه سلامت است، گفت: تعرفه های پزشکی در هیئت وزیران هر ساله تصویب و ابلاغ می شود و ما مامور به اجرای آن هستیم و هرگونه دریافت وجه خارج از تعرفه های مصوب، کاملا غیرقانونی است و باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه هر بیماری در این زمینه شکایت کند، مورد رسیدگی قرار می گیرد و ضمن برگشت وجه اضافه، نام پزشک به مراکز تعزیراتی و نظارتی اعلام می شود تا رسیدگی شود تصریح کرد: تعداد افرادی که زیرمیزی می گیرند اندک است و نباید برای جامعه پزشکی سیاه نمایی کنیم چراکه استان کرمان دستاوردهای بزرگی در حوزه پزشکی دارد.

دارو و اقلام موردنیاز بیماران باید از داخل بیمارستان تامین شود

جعفری همچنین درباره تامین دارو و اقلام موردنیاز بیماران از داخل بیمارستان ها بیان کرد: شش ماه است در این زمینه داریم کار می کنیم و با توجه به برخی مسائل، با تعزیرات موضوع را پیش می بریم و امیدواریم جمع شود ضمن اینکه به نفع بیمارستان هم هست که خودش خرید کند.

انتهای پیام




دیگر داروی آزاد نخرید

منبع: ایـسنا
? دیگر داروی آزاد نخرید