دیوار جهادکشاورزی قلعه‌گنج فروریخت اما دیگر بنا نشد

جیرفت- فت فتو- ۶ ماه می‌شود که بخشی از دیوار مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان قلعه‌گنج کرمان به‌علت گودبرداری فروریخته اما گویا این اداره حس و حال سرپا کردن دوباره آن را ندارد؛ جالب اینکه مدیر آن می‌گوید بخش خصوصی و یکی از مالکان که گودبرداری کرده باید این دیوار را بنا کند. به گزارش […]

جیرفت- فت فتو- ۶ ماه می‌شود که بخشی از دیوار مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان قلعه‌گنج کرمان به‌علت گودبرداری فروریخته اما گویا این اداره حس و حال سرپا کردن دوباره آن را ندارد؛ جالب اینکه مدیر آن می‌گوید بخش خصوصی و یکی از مالکان که گودبرداری کرده باید این دیوار را بنا کند.

به گزارش فت فتو شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع شده و ۶ ماه پیش همزمان با باران های سیل آسا در این منطقه این دیوار فروریخت؛ البته علت اصلی ریزش بخشی از این دیوار که در حاشیه خیابان اصلی قرار دارد و منظره نازیبایی را ایجاد کرده، گودبرداری مالکان واحدهای کناری مدیریت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

حالا و با گذشت بیش از ۶ ماه از همین وضعیت، با آنکه به جای دیوار ریخته شده، خار یا شاخه و برگ درختان گذاشته شده اما گلایه ها از وضعیت نامناسب منظر شهری این بخش از شهر و نیز مشکلات دیگری که ممکن است ایجاد کند، خبرساز شده است.

متولیان جهاد کشاورزی در چندماه گذشته به جای احداث دوباره این بنا و با هدف جلوگیری از تردد غیرمجاز افراد به محوطه این اداره، با استفاده از شاخه های خاردار درختان، آنجا را پوشانده اند.

اما محل این دیوار در مجاورت بلوار پرتردد مرکز شهر قلعه گنج واقع در بلوار شهید سلیمانی موجب ایجاد چشم انداز نازیبای شهری نیز شده است؛ حال آنکه در دیگر مناطق معمولا از دیوارهای عریض و طویل برای غنای بیشتر منظر شهری با نقاشی یا خط نوشته نیز اقدام می کنند.

تداوم این وضعیت درحالی است که هفته گذشته سرپرست سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز به شهرستان سفر کرد اما گویا این مساله چندان اهمیت نداشت تا برای آن تصمیم گیری شود؛ هرچند برخی در شهرستان می گویند این موضوع صرفنظر از منظر شهری، از حیث پدافند غیرعامل نیز دارای اهمیت خاصی است.

برخی اهالی می گویند یا جهاد کشاورزی نباید اجازه خاکبرداری همسایه اش را بدون درنظرگرفتن اصول شهری و نظارت متولیان مثل شهرداری یا دیگر نهادها می داده یا بلافاصله پس از ریزش دیوار، نسبت به ترمیم آن اقدام می شد.

عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی قلعه گنج در این باره به خبرنگار فت فتو گفت: در کنار حوادث غیرمترقبه سیل زمستان سال گذشته یکی دیگر از علل ریزش دیوار محوطه جهاد کشاورزی گودبرداری غیراصولی مالکان اراضی تجاری در مجاورت دیوار بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مالکان متعهد شده است دیوار محوطه جهاد کشاورزی قلعه گنج را مرمت و بهسازی کند.




دیوار جهادکشاورزی قلعه‌گنج فروریخت اما دیگر بنا نشد

منبع: ایرنـا
? دیوار جهادکشاورزی قلعه‌گنج فروریخت اما دیگر بنا نشد