دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با سردار مدرسه‌سازی کرمانی

فت فتو/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در روزهای آغازین بهار طبیعت و نوروز با پهلوان “عطا احمدی” سردار مدرسه‌سازی کرمانی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش فت فتو به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه این دیدار گفت: خیران […]

فت فتو/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در روزهای آغازین بهار طبیعت و نوروز با پهلوان “عطا احمدی” سردار مدرسه‌سازی کرمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فت فتو به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه این دیدار گفت: خیران مدرسه ساز گنجینه های ارزشمندی برای آموزش و پرورش هستند که همواره یاریگر ما در راستای رفع کمبود فضای آموزشی و بهسازی و تجهیز مدارس بوده و هستند.

رضا رضایی از عطا احمدی با عنوان “سردار مدرسه‌سازی” یاد کرد و افزود: خیران به ویژه خیرانی که در زمینه مدرسه سازی فعالیت می کنند انسان های وارسته و بافضیلتی هستند که نامشان تا همیشه بر تارک تاریخ می درخشد.

وی تصریح کرد: پهلوان عطا احمدی اسوه ساده زیستی و الگوی انسانیت و مردم داری همچنین نمونه بارز عشق به معلمی و دانش آموزان و مدرسه است، وی انسانی بی آلایش و مورد اعتماد مردم و مسئولان است که سال های عمرش را صرف خدمت به جامعه کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز امیدواری کرد افراد بیشتری با تاسی به عطا احمدی از وی درس احسان، عشق، انفاق، مدرسه سازی و مدرسه یاری، درس بی توجهی به تعلقات دنیوی و توجه و تمرکز به موضوع با اهمیت ایجاد فضای آموزشی مناسب بیاموزند.

گفتنی است عطا احمدی، معلم پیشکسوت ۸۵ ساله کرمانی و آیینه تمام‌نمای جوانمردی است؛ او خودش هیچ خانه، خودرو و حتی تلفن همراهی ندارد و همه زندگی‌اش را  وقف مدرسه سازی کرده است.

در پرونده درخشان عطا احمدی، ساخت حدود ۲۵۰ باب مدرسه با هزاران مترمربع فضای آموزشی، تأسیس مجموعه پیشرفته سرای سالمندان کرمان با گنجایش ۱۶۰۰ سالمند، ساخت جاده کوهستانی به طول ۱۲کیلومتر و آبرسانی و برق‌رسانی به روستاهای «کوهپایه» کرمان با همکاری جهادسازندگی استان، ساخت بیش از ۱۳۶۰ واحد مسکونی، ساخت چندین مدرسه شبانه‌روزی، ساخت اردوگاه‌های شهید باهنر و شهید رجایی و هفت‌باغ «هینمان» در کوهپایه و ده‌ها کار عام‌المنفعه دیگر به چشم می‌خورد.

‌او معلمی است که با عشق، سال‌ها در تعلیم و تربیت فعالیت کرد و حتی مرگ فرزندانش نیز باعث نشد یک روز در کلاس درس غایب باشد. خدمات او در سال‌های اولیه انقلاب از چشمان شهید رجایی دور نماند تا جایی که شهید رجایی در زمان نخست‌وزیری، پس از اطلاع از اقدامات عطا احمدی در زمینه مدرسه‌سازی گفته بود: «اگر در هر یک از استان‌ها یک نفر مثل عطا احمدی داشتیم، وضع‌مان از این بهتر بود و مشکل فضای آموزشی در کشور نداشتیم».

انتهای پیام




دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با سردار مدرسه‌سازی کرمانی

منبع: ایـسنا
? دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با سردار مدرسه‌سازی کرمانی