دکل مخابراتی در بیمارستان زرند خدمت‌رسانی اورژانس هوایی را غیرممکن کرد

گروه استان‌ها – احداث دکل مخابرات در حریم پد بالگرد بیمارستان امام علی (ع)، تنها پد استاندارد زرند را غیرفعال کرده و به گفته کارشناسان راهی جز جابه‌جایی دکل وجود ندارد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، دکل مخابراتی مجاور بیمارستان امام علی (ع) شهرستان زرند این روزها به یکی […]

گروه استان‌ها – احداث دکل مخابرات در حریم پد بالگرد بیمارستان امام علی (ع)، تنها پد استاندارد زرند را غیرفعال کرده و به گفته کارشناسان راهی جز جابه‌جایی دکل وجود ندارد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، دکل مخابراتی مجاور بیمارستان امام علی (ع) شهرستان زرند این روزها به یکی از مهمترین اخبار حوادث استان کرمان تبدیل شده است؛ دکلی احداث آن در حریم پروازی پد بالگرد مانع فرود آن به بیمارستان زرند شد.

به گفته مسئولان وجود این دکل در حریم پروازی پد فرود بالگرد این بیمارستان، عملاً  تنها پد فرود بالگرد استاندارد زرند را غیر فعال و امکان خدمات‌رسانی اورژانس هوایی به بیماران در شهرستان زرند را با مشکل مواجه کرده است.

۲۵ آذر ماه امسال بود که خانم بارداری با حال عمومی نامساعد به اورژانس بیمارستان زرند مراجعه کرد و پس از انجام مراقبت‌های پزشکی و درمانی به خاطر وخامت حال بیمار و شرایط پرخطر بارداری بیمارستان درخواست اعزام وی را با بالگرد داشت که به دلیل وجود همین دکل مخابراتی امکان استفاده از پد فرود بالگرد فراهم نشده و این بیمار با آمبولانس و به صورت زمینی به مرکز استان اعزام شد.

به گفته سید محمد صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان این مادر باردار پس از دو روز در بیمارستان کرمان فوت می‌کند و هنوز به طور دقیق علت مرگ مادر مشخص نشده و معلوم نیست که اگر این مادر با بالگرد به کرمان اعزام می‌شد، الان زنده بود یا نه!

با این وجود این از اصل مسئله چیزی کم نمی‌کند و این مادر و بچه‌اش به هر دلیلی فوت کرده باشند پد پروازی بیمارستان امام علی (ع) زرند غیرفعال است و به گفته کارشناسان راهی جز جابه‌جا کردن این دکل وجود ندارد.

سید محمد صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) زرند متعلق به سازمان تامین اجتماعی بوده و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیست اظهار داشت: ما نظارت دقیق و مداومی روی این بیمارستان نداریم.

وی با بیان اینکه پد پروازی این بیمارستان چند سال پیش برای فرود بالگرد و انتقال بیماران و مصدومین به مرکز استان احداث شد و سال‌ها مورد استفاده بود گفت: دکل ارتباطی سیاری در این بیمارستان وجود داشت که مانعی برای فرود بالگرد بود که با هماهنگی‌های انجام شده این دکل جمع‌آوری شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این مسئله ارتباط سیار بیمارستان را با مشکل مواجه کرد افزود: برای رفع این مشکل شرکت مخابرات استان کرمان اقدام به احداث دکلی در فاصله‌ای بیرون از بیمارستان کرد که متاسفانه این دکل در موقع فرود بالگرد مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بالگردها برای فرود از مسیر خاصی فرود خود را انجام می‌دهند و این گونه نیست که از هر جهتی که بخواهند این امکان فراهم باشد که بتوانند فرود بیایند تصریح کرد: متاسفانه ارتفاع این دکل مخابراتی زیاد است و مانع فرود بالگرد می‌شود.

صابری با اشاره به فوت مادر باردار و فرزندش گفت: این مادر دو روز بعد از انتقال به کرمان و در بیمارستان کرمان فوت کرده و علت مرگ بعداً اطلاعرسانی خواهد شد اما احتمال زیادی وجود دارد که اگر این مادر با بالگرد هم منتقل می‌شد باز هم جان خود را از دست می‌داد.

وی با بیان اینکه به طور قطع نمی‌توان گفت که فوت این مادر و فرزندش به عدم انتقال هوایی آنها مربوط است گفت: هر صورت در شرایط فعلی امکان فرود بالگرد در این پد پروازی وجود ندارد و این پد به دلیل احداث دکل مخابرات در حریم پروازی آن بلااستفاده شده است.

روایت تسنیم از ‌علت مرگ مادر باردار در ‌زرند/ اختلافی که به گرفتن جان مادر و فرزندش ختم شد
جزئیاتی جدید از حادثه ناگوار جان‌باختن مادر باردار زرندی و نوزادش؛ دادستانی به این پرونده ورود کرد
دادستان زرند: برخورد قانونی با مقصران تعطیلی پد هوایی بیمارستان امام علی (ع) زرند انجام می‌شود

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کاهلی‌هایی در این امر انجام شده و تا کنون پیگیری‌های لازم انجام نشده است افزود: بیمارستان امام علی (ع) زرند نامه‌ای را ارائه کرده که در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۰ با اداره مخابرات زرند مکاتبه داشته و ضمن تشکر از جمع‌آوری دکل قبلی درخواست کرده که در زمان احداث دکل جدید با این بیمارستان هماهنگی لازم انجام شود تا این پد بلااستفاده نماند که متاسفانه این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان مخابرات هم اظهار داشتند که در این ارتباط با بیمارستان هماهنگ کرده و بیمارستان در جریان احداث پد جدید قرار داشته گفت: البته تا کنون در این ارتباط مستندی از سوی مخابرات ارائه نشده است.

صابری با اشاره به رایزنی های انجام شده گفت: مشکل زیادی برای جمع آوری دکل مخابراتی وجود نداشته و قول‌های مساعدی داده شده و امیدواریم که با جمع آوری دکل این پد قابل استفاده شده و بتوانیم خدمات اورژانسی لازم را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در این ارتباط مشکل خلا قانونی وجود داشته افزود: هم فرمانداری و هم دادستانی به این مسئله ورود کرده‌اند تا این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود اما بهتر بود حساسیت امروز در زمان آغاز احداث دکل وجود داشت تا خسارت و هزینه کمتری به دنیل داشت.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه باید موارد مطرح شده به طور دقیق بررسی شود تا مشخص شود کوتاهی از سوی چه کسی بوده تصریح کرد: این مسئله به دفتر مدیریت بحران استانداری و استانداری کرمان نیز منعکس شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین مرتبه به همراه کارشناسان هوانیروز از محل بازدید داشتیم و وضعیت پد بررسی شده اما کاهش ارتفاع دکل هم مشکل فرود بالگرد را حل نمی‌کند گفت: البته با جمع آوری این دکل، ارتباطات سیار این بیمارستان مجدداً با مشکل مواجه می‌شود.

حاج غلامعلی معاون شبکه مخابرات استان کرمان نیز با بیان اینکه این دکل مخابراتی با مجوز نصب شده اظهار داشت: طی جلساتی که داشتیم اگر چاره‌ای جز جابه‌جایی این دکل وجود نداشته باشد این آمادگی وجود دارد که دکل جابه‌جا شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر هستیم که این مشکل حل شود تصریح کرد: جمع آوری دکل زمان زیادی نمی‌برد و ظرف چند هفته این کار انجام می‌شود اما راه اندازی دکل جدید زمان بر است و ممکن است حتی تا سال آینده راه‌اندازی کل جدید انجام نشود.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




دکل مخابراتی در بیمارستان زرند خدمت‌رسانی اورژانس هوایی را غیرممکن کرد

منبع: تسنــیم
? دکل مخابراتی در بیمارستان زرند خدمت‌رسانی اورژانس هوایی را غیرممکن کرد