دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله برگزار شد

دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله به میزبانی رابر در تالار کاخ برگزار شد. به گزارش صبح رابر؛ روز گذشته دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله با حضور سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، محمد مهدی فداکاراستاندار کرمان، سردار حاج محمود امینی فرمانده گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله ، امام جمعه شهرستان […]

دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله به میزبانی رابر در تالار کاخ برگزار شد.

به گزارش صبح رابر؛ روز گذشته دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله با حضور سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، محمد مهدی فداکاراستاندار کرمان، سردار حاج محمود امینی فرمانده گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله ، امام جمعه شهرستان های رابر و بم، همرزمان و همسران شهدای گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ثارالله به میزبانی زادگاه سردار دلها برگزار شد.

ایمان و عمل صالح دو ویژگی محبوبیت شهدا
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در جمع این رزمندگان گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ضمن خیر مقدم گفت: شهرستان رابر شاخصه های بی بدیلی دارد، روستای به نام گنجان با ۷۰شهید دارد که مقام معظم رهبری در سال ۸۴، استان کرمان را به علت شهرستان رابر و روستای گنجان یک استان ممتاز می نامند این قبل از شهادت شهید سلیمانی است که مقام معظم رهبری از رابر به نیکی یاد می‌کنند.

وی، با بیان اینکه استان کرمان در جمع ۲۳شهرستان با تقدیم ۳۵۰ شهید شهرستان رابر، از این رو بیشترین شهید متعلق به زادگاه شهید سلیمانی است، اظهار کرد: مقام عظمای ولایت بعد از شهادت سلیمانی از مکتبی یاد می‌کنند که افتخار این زادگاه است وجود روح ملکوتی و جبروتی شهید سلیمانی که یک ششم عمرش را؛ از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی در این دیار نفس کشیده است، این شهرستان مردمی ولایی و همیشه در صحنه دارد.

امام جمعه رابربا اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته گفت: بیشترین مشارکت حضور پای صندوق رأی متعلق به شهرستان رابر بود و در مسایل عبادی نیز چنین است؛ طبق آمار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حضور در خطبه های نماز جمعه که نبی بزرگوار اسلام از آن به عنوان حج مستضعفین یاد میکند؛ متعلق به مردم زادگاه شهید سلیمانی دارد.

وی با بیان اینکه شاخصه های متعددی این زادگاه دارد و علت این که دلها به این زادگاه شهید سلیمانی توجه دارد دو آیه دانست و افزود: خداوند منان می فرماید: اگر کسی عمل صالح انجام دهد او مومن است و به حیات طیبه دست پیدا کرده است.

امام جمعه رابر با بیان اینکه خداوند منان محبت را در دل شخصی قرار می‌دهد که دو ویژگی ایمان و عمل صالح داشته باشد، عنوان کرد : خداوند کسی را محبوب می‌کند مثل شهدای غواص از جای جای نقاط استان در این مکان گرد هم آمدند چرا که این دو ویژگی را داشتند ایمان و عمل صالح انجام دادند این دعای امام سجاد علیه السلام است.

وی با بیان اینکه شرط محبوبیت ایمان و عمل صالح است؛ چرا که شهید سلیمانی با این ویژگی ها محبوب دلها شدند، گفت: این حدیث حدیث قدسی است وقتی خدا کسی دوست دارد من فلان شخص دوست دارم جبرییل در آسمان و زمین ندامی دهد شخصی بر روی زمین قدم برمی‌دارد محبوب زمینیان است شما مومنین هم او را عزیز دارید.

علیدادی ادامه داد: اگر سردار دلها عزیز می شود این امر و وحی جبرئیلی است، وحی جبرییلی نفوذ در جسم، روان و روح انسان است که شهدای بی بدیلی ملکوتی و جبروتی که محبوب و عزیزمان می‌شود.

وی با بیان علت محبوبیت؛ گفت: وحی و پیام جبرییل در روح و جسم ما حلول پیدا کرده است؛ چه کنیم محبوب زمین و آسمان ها شویم ، این محبوبیت یک میل فطری و طبیعی است امامان معصوم علیه السلام از این محبوبیت یاد می کردند.

امام جمعه رابر بیان کرد: امیر المومنین علیه السلام می فرمایند: کسانی محبوب می شوند که دائم خود را محکوم و پیش خدا می شکنند، اگر شهید سلیمانی و شهدای غواص محبوب شدند نفس را شکستند و از خود گذشتند و منیت را کنار گذاشته و اخلاص و برتری را سرلوحه زندگی خود قرار دادند.

وی، گفت: اگر شهدای را با تکریم یاد می کنیم علت این ندای جبرییل امین است هر کس به شهید سلیمانی ارتباط روحی و محبت درونی دارد آن مومن است و بداند ندای جبرییل در این جسم حلول کرده است.

گردهمایی ها گرامیداشت یاد شهدا و بازخوانی آرمان هاست
محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این گردهمایی، گفت: برگزاری گردهمایی ها گرامیداشت یاد شهدا و بازخوانی آرمان هاست.

وی ، گفت: برگزاری چنین گردهمایی هایی باعث گرامیداشت یادوخاطره شهدا، دیدار صمیمی وبازخوانی آرمان های آنها می شود.

فداکار با گرامیداشت یادوخاطره شهدا بویژه شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی درجمع همرزمان خویش در گردان ۴۱۰ گفت: ما مفتخریم که به حرف امام خمینی(ره) و ولی خویش در زمان جنگ گوش کردیم و به جنگ رفتیم و بهترین لحظات ما در کنار پاک ترین و خالصترین انسان ها شکل گرفت.

استاندار کرمان در ادامه به سعادت شهدا و روحیه والای آنان که چه عاشقانه و خالصانه در جنگ حضور یافتند و پرکشیدند و خاطراتی از آنها پرداخت.

گفتنی است؛ از دیگر برنامه های گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله، سخنرانی سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان؛ خیر مقدم امام جمعه رابر، سخنرانی استاندار کرمان روایتگری سردار امینی فرمانده گردان ۴۱۰، اجرای سرودهای احمد افروغ، خاطر گویی امینی و شمس الدینی و با مداحی امام جمعه بم و تجلیل همراه بود.




دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله برگزار شد

منبع:آرمـان
? دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان۴۱۰غواص لشکر ۴۱ثارالله برگزار شد