دهه هشتادی‌ها اداره شهر رفسنجان را برعهده می‌گیرند

نذیر کرمان/کرمان بر اساس پویش رقابتی «شهردارشو» که توسط معاونت هنری شهرداری رفسنجان به‌راه افتاده، قرار است دهه هشتادی‌ها اداره شهر را با حدود اختیارات واقعی شهردار، در محلات خود به‌دست بگیرند. معاون هنری شهرداری رفسنجان در گفت‌وگو با نذیر کرمان از استقبال بسیار خوب دهه هشتادی‌ها از این پویش خبر داد و اظهار کرد: […]

نذیر کرمان/کرمان بر اساس پویش رقابتی «شهردارشو» که توسط معاونت هنری شهرداری رفسنجان به‌راه افتاده، قرار است دهه هشتادی‌ها اداره شهر را با حدود اختیارات واقعی شهردار، در محلات خود به‌دست بگیرند.

معاون هنری شهرداری رفسنجان در گفت‌وگو با نذیر کرمان از استقبال بسیار خوب دهه هشتادی‌ها از این پویش خبر داد و اظهار کرد: نه‌تنها از محلات شهر که بسیاری از ساکنین روستاها نیز در این چالش نام‌نویسی کردند که اگرچه امکان آن برای ساکنین روستا وجود نداشت اما اطلاعات این افراد به شهرداران منتخب داده می شود تا در چالش سوم یعنی در تیم مدیریتی شهرداری محله حضور داشته باشند.

دکتر سید عباس حسینی افزود: با پشت سر گذاشتن نخستین چالش که همان جسارت برای ثبت نام و تصمیم‌گیری برای کسب تجربه مدیریتی بود، داوطلبان باید خود را آماده کنند تا در چالش دوم که دفاع از برنامه‌ها و توانمندی‌های خود است، حاضر شوند.

وی توضیح داد: در این چالش که در روزهای آینده آغاز خواهد شد داوطلبینی که با آنان تماس گرفته می شود، باید با حضور در شورای محله از خود دفاع کنند و شورا را قانع کنند که می‌توانند شهردار خوبی برای محله باشند. در این چالش اعضای شورای محله با توجه به شاخص هایی موجود چون نحوه بیان، آشنایی با مشکلات محله، خلاقیت و میزان علاقه مندی، یک نفر را به عنوان شهردار محله انتخاب و به شهرداری معرفی خواهند کرد.

مشاور شهردار رفسنجان با اشاره به حضور تقریباً مساوی دختران و پسران در این پویش، گفت: میان داوطلبینی که ثبت‌نام کردند نسبتی برابر میان دختران و پسران برقرار است و قطعاً این مسئله رقابت را جذاب‌تر می‌کند.

حسینی عنوان کرد: بیشترین میزان رقابت میان داوطلبین در محله‌های یادگار امام، حجت، کمال آباد، الله آباد، ۱۵ خرداد، شهید نوری، صادق آباد و خلیل آباد خواهد بود به‌طوری که در یکی از محلات ۱۵ نفر باید برای کسب شهرداری آن محله باهم رقابت می‌کنند.

معاون هنری شهرداری رفسنجان تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه سکونت در محله‌های شهری از الزامات شهردار محله است، اما با این حال تعداد بسیاری از علاقه‌مندان ساکن روستا در این پویش ثبت‌نام کردند که این افراد اگرچه نمی‌توانند شهردار محله شوند اما اطلاعات آنها به شهرداران منتخب داده می‌شود تا در چالش سوم یعنی در تیم مدیریتی شهرداری محله حضور داشته باشند.

به‌گفته وی، عدم حضور هر یک از داوطلبین در روز دفاع و یا عدم پاسخگویی به منزله انصراف از پویش تلقی می شود. از این رو لازم است تا داوطلبین علاقه مند، آمادگی کاملا داشته باشند.

انتهای پیام




دهه هشتادی‌ها اداره شهر رفسنجان را برعهده می‌گیرند

منبع: ایـسنا
? دهه هشتادی‌ها اداره شهر رفسنجان را برعهده می‌گیرند