دهه نودی ها میزبان یادواره ۵۰۰ شهید عشایر جنوب کرمان/ پرچم استکبار زیر پای میهمانان شهدا

یادواره ۵۰۰شهید عشایر جنوب استان کرمان به میزبانی شهرستان کهنوج برگزار شد که یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی استان بود در این یادواره شرکت کنندگان پرچم استکبار را زیر پای خود له کردند. به گزارش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،از چند روز قبل در شبکه های اجتماعی جنوب کرمان پوستر برگزاری یادواره ۵۰۰شهید عشایر جنوب […]

یادواره ۵۰۰شهید عشایر جنوب استان کرمان به میزبانی شهرستان کهنوج برگزار شد که یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی استان بود در این یادواره شرکت کنندگان پرچم استکبار را زیر پای خود له کردند.

به گزارش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،از چند روز قبل در شبکه های اجتماعی جنوب کرمان پوستر برگزاری یادواره ۵۰۰شهید عشایر جنوب استان کرمان و گرامیداشت سومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی به میزبانی عشایر کهنوج در حال انتشار بود.

 
بالاخره روز موعود فرار رسید زن و مرد و جوان و نوجوان همه با هر وسیله ای سعی می کردند از هر گوشه ای جنوب کرمان خود را به پایگاه عشایری شهرستان کهنوج برساند.
ثانیه به ثانیه به سیل جمعیت افزوده می شد در ورودی این یادواره خوش آمد گویی دهه نودی های پشت سنگر ها حکایت این موضوع را داشت که سربازان مکتب حاج قاسم میزبان برنامه هستند،آنها با خوش آمد گویی میهمانان را به سمت محل برگزاری یادواره هدایت می کردند.
نیزارهای که در دو طرف راه بود یاد آور روز های جنگ تحمیلی و رشادت رزمندگان و شهدا بود.
به تونل که رسیدیم در خروجی آن پرچم و عکس قاتلین شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود میهمانان لاله ها پرچم استکبار را زیر قدم های استوار خود له کردند.
سیاه چادرهای عشایر در دوطرف راهرو نشان از رشادت و بزرگ منشی این قشر از جامعه بود،در گوشه از آن چادری که بر روی آن تابلو دبستان عشایری شهید سلیمانی نصب شده بود نظرم را جلب کرد در آن چادر عکس سرکشی سردار دلها از مدارس عشایری نصب شده بود و تخته ای که عکس شهید علی اصغر گوئینی در گوشه آن بود شهید دانش آموزی که بزرگ شده مکتب حاج قاسم و از شهدای ترور حادثه شاهچراغ بود.
در حاشیه این یادواره عشایر غیور با برپایی سیاه چادرهای عشایری با پذیرایی از مهمانان یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
 
علاوه بر برپایی سیاه چادرهای عشایری نمایشگاه دست سازه های علمی که پرچم خوشرنگ ایران اسلامی و دستاوردهای نظامی بود طراحی شده بود.
سیاه چادری دیگر در مسیر ورودی به محل برگزاری چند بانوی عشایر مشغول بافت قالی بودند و تار و پود آن را می بافت،عشایر در دفاع  و امنیت آماده دفاع از خاک میهن اسلامیمان است، چرا که هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی است.


هر گوشه از ورودی یاد آور گوشه ای از رشادت های شهدا و جوانان غیور عشایر بود و همه آنها امروز آمده بودند تا بار دیگر به دشمن بگویند در صحنه هستند و انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بگیرند.

در حین بازدید از غرفه های نمایشگاه یکدفعه صدای سرود زیبای سلام فرمانده با اجرای زنده ابوذر روحی به گوش رسید و خود را به محل برگزاری رساندیم،جمعیت مملو و مشاق همگی سلام فرمانده و رفیق شهیدم را با بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران زمزمه می کردند.
نام حاج قاسم که می آمد گویا داغ دل همه تازه می شد عکس در دست،چشم پر اشک همه آمده بودند تا بار دیگر با فرمانده تجدید پیمان کنند.

در این یادواره سردار سرخیلی فرمانده قرارگاه مدینه،سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان،مسئولان کشوری،لشکری و بیش از ۸ هزار نفر از مردم شهید پرور سراسر استان حضور داشتند.


 انتهای پیام/پ




دهه نودی ها میزبان یادواره ۵۰۰ شهید عشایر جنوب کرمان/ پرچم استکبار زیر پای میهمانان شهدا

منبع:آرمـان
? دهه نودی ها میزبان یادواره ۵۰۰ شهید عشایر جنوب کرمان/ پرچم استکبار زیر پای میهمانان شهدا