دلجویی رئیس دانشگاه باهنر کرمان از خبرنگاران

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با دلجویی از اصحاب رسانه استان گفت: فرآیند حضور خبرنگاران در دانشگاه برای پوشش خبری نشست‌ها و رویدادها تسهیل می‌شود. نشست بررسی اتفاق اخیر در دانشگاه شهید باهنر کرمان مبنی بر ممانعت از ورود خبرنگاران به نشست دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار وحدت […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با دلجویی از اصحاب رسانه استان گفت: فرآیند حضور خبرنگاران در دانشگاه برای پوشش خبری نشست‌ها و رویدادها تسهیل می‌شود.

نشست بررسی اتفاق اخیر در دانشگاه شهید باهنر کرمان مبنی بر ممانعت از ورود خبرنگاران به نشست دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار وحدت دانشگاه و برخورد فیزیکی با خبرنگار تسنیم، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئول سازمان بسیج رسانه استان، مدیرعامل خانه مطبوعات استان، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و مدیران خبرگزاری‌های استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

محسن روحی در این نشست با اشاره به اینکه وظیفه سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از خبرنگاران و پیگیری مشکلات آنهاست، گفت: اقدام اخیر دانشگاه در ممانعت از حضور خبرنگاران و در نهایت برخورد فیزیکی با خبرنگار تسنیم را اقدام فردی می‌دانیم و حتماً دانشگاه با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از موضع استاندار در حمایت از خبرنگاران و پیگیری موضوع بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده توسط دانشگاه، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

روحی با بیان اینکه دانشگاه باهنر کرمان یک ظرفیت علمی عظیم برای استان بوده و در جهت امیدآفرینی و بیان دستاوردها بسیار اهمیت دارد، افزود: تعامل بین دانشگاه و رسانه بسیار اثرگذار است و دلخوری‌های ایجاد شده را باید کنار گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و وظیفه همه ما افزایش مشارکت عمومی مردم در انتخابات است و رسانه در این زمینه نقش اثرگذاری دارد، گفت: باید زمینه حضور رسانه را برای این امر مهم تسهیل کرد و از این جهت نیازمند همکاری دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان فضای دانشگاه و ارتباط با قشر جوان جامعه برای ایجاد شور انتخاباتی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: همه این اتفاقات با کمک رسانه به نتیجه مطلوب می‌رسد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش نذیر کرمان، دکتر حسین اکبری رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز با بیان اینکه از اتفاقی که در دانشگاه افتاد ناراحت هستیم، گفت: حتماً با برنامه‌ریزی که می‌شود، در آینده شاهد اینگونه اتفاقات در دانشگاه نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باهنر کرمان سیزدهمین دانشگاه جامع کشور بوده و نقش مهمی در توسعه علم و دانش دارد و این نقش غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مسائلی که در جریان نشست دکتر جلیلی با دانشجویان برای خبرنگاران پیش آمده است ناخواسته و خطای فردی بوده و خواسته دانشگاه نبوده است.

اکبری با بیان اینکه ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه باهنر کرمان تحصیل می‌کنند و با کارکنان و همچنین حضور سایر دانشجویان در این دانشگاه به ۱۵ هزار نفر هم می‌رسد، افزود: قطعاً این جمعیت کار نظارتی را سخت می‌کند اما جایگاه خبرنگار برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که مجاهدانه برای تنویر افکار عمومی و جهاد تبیین تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم خبرنگاران در دستور کار دانشگاه قرار می‌گیرد و اصلاً جای این رفتار در دانشگاه نبود و دانشگاه باهنر در صدد جبران است، گفت: فرآیند حضور خبرنگاران در دانشگاه باهنر برای پوشش خبری نشست‌ها و رویدادها تسهیل می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، در این جلسه رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با دلجویی از اصحاب رسانه استان کرمان، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده دیگر شاهد این اتفاقات در دانشگاه نخواهیم بود.

انتهای پیام




دلجویی رئیس دانشگاه باهنر کرمان از خبرنگاران

منبع: ایـسنا
? دلجویی رئیس دانشگاه باهنر کرمان از خبرنگاران