دفن فوتی های کرونا در کرمان کجا صورت می گیرد؟/ هوای مدافعان خاموش جامعه در برابر کرونا را داشته باشیم

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان درباره محل و نحوه دفن اموات کرونایی در کرمان توضیحاتی را ارائه داد.   به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، روح‌الله خواجویی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه توان کارکنان اجرایی سازمان آرامستان‌ها تحلیل رفته، از مردم خواست در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل های […]

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان درباره محل و نحوه دفن اموات کرونایی در کرمان توضیحاتی را ارائه داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، روح‌الله خواجویی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه توان کارکنان اجرایی سازمان آرامستان‌ها تحلیل رفته، از مردم خواست در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا کمتر شاهد مرگ افراد باشیم.

او افزود: همکاران ما مدافعان خاموش جامعه در برابر کرونا هستند و از مردم می‌خواهیم با رعایت دستوالعمل های بهداشتی و کاهش آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ به خود و خانواده‌هایشان، کادر درمان، نیرو‌های آرامستان و جامعه یاری رسانند.

خواجویی با بیان اینکه با توجه به گذشت ۱۹ ماه از شیوع بیماری کرونا، کادر درمان و کارکنان اجرایی سازمان آرامستان‌ها، خسته و کم‌توان شده‌اند،  بیان کرد: در حال حاضر، نیرو‌های غسال سازمان، شامل: سه خانم و چهار آقا هستند که این تعداد با توجه به افزایش آمار فوتی‌های کرونا، جوابگو نیست.

او ادامه داد: کار برای سایر همکاران ما هم که متوفیان ناشی از کرونا را بایستی طبق دستورالعمل های بهداشتی در ۲ متری عمق زمین به خاک بسپارند، دشوار شده و آن‌ها نیز خسته شده‌اند، بیان کرد: گاهی مرحله‌ دفن اموات به‌خاطر سختی خاک، ساعت‌ها زمان می‌برد و به دلیل افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، همکاران ما در بخش اجرایی تا ساعت پایانی بعدازظهر درگیر دفن اموات می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان ادامه داد: از مردم تقاضا داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در ارتقای سلامت جامعه و کاهش فشار بر اقشار یادشده قدم بردارند.

او  در ادامه با بیان اینکه فوت‌شدگان ناشی از کرونا نیز در آرامستان بهشت کریمان دفن می‌شوند و قطعه‌ جداگانه‌ای برای دفن آن‌ها وجود ندارد، بیان کرد: تفاوت دفن فوت‌شدگان ناشی از کرونا با بقیه فوت‌شدگان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عمق دفن آن ها است.

خواجویی افزود: این افراد در طبقه پایین قبور دفن می‌شوند؛ چراکه طبق دستورالعمل های مصوب باید عمق محل دفن آن‌ها ۲ متر باشد.

 انتهای پیام/ م 




دفن فوتی های کرونا در کرمان کجا صورت می گیرد؟/ هوای مدافعان خاموش جامعه در برابر کرونا را داشته باشیم

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? دفن فوتی های کرونا در کرمان کجا صورت می گیرد؟/ هوای مدافعان خاموش جامعه در برابر کرونا را داشته باشیم