دفتر شعر و ادبیات رضوی پایه‌گذاری می‌شود

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که شهر کرمان و جشنواره شعر رضوی بیش از ۲۸ دوره است که جریان شعر را در فضای کشور راهبری و مدیریت می‌کند،گفت:«همت مضاعف و انگیزۀ الهی و معنوی جناب آقای سیدجواد جعفری که از بنیان‌گذاران این جشنواره در دوران مدیریت خود در اداره […]

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که شهر کرمان و جشنواره شعر رضوی بیش از ۲۸ دوره است که جریان شعر را در فضای کشور راهبری و مدیریت می‌کند،گفت:«همت مضاعف و انگیزۀ الهی و معنوی جناب آقای سیدجواد جعفری که از بنیان‌گذاران این جشنواره در دوران مدیریت خود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مدیر بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بودند،قابل تقدیر است».

مرتضی سعیدی‌زاده از پایه‌گذاری دفتر شعر و ادبیات رضوی در بنیاد امام رضا(ع) خبر داد و با بیان این‌که در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تاکید داریم که به جریان شعر و ادب باید به‌صورت جدی پرداخته شود،افزود:«این دفتر علاوه بر جریان شعر فارسی قرار است در حوزۀ شعر عربی،شعر ترکی و آذری،شعر کودک و نوجوان،ادبیات،داستان،طرح رمان و تولید رمان‌های مختلف در حوزۀ کودک و نوجوان و بزرگسال فعالیت کند». 

وی تاکید کرد:«آن‌چه که ما برای ادامۀ این جریان نیاز داریم،تلاش و همت همۀ شعرا و ادبا و جریان شعری و ادبی کشور است که به ما در بنیاد امام رضا(ع) کمک کنند،تا بتوانیم رسالت فرهنگی خود را پایه‌دار و روزافزون ادامه بدهیم».

سعیدی‌زاده همچنین با بیان این‌که جشنواره شعر فارسی رضوی امسال به‌صورت بین‌المللی برگزار شده است،گفت:«در کشور افغانستان قریب به یک ماه آینده اختتامیه داریم و امیدواریم که سال‌های آینده بتوانیم در کشورهای دیگر نیز اختتامیه‌های بیشتری داشته باشیم و این جریان ادامه پیدا کند».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، وی در مراسم اختتامیۀ بیست‌وهشتمین دورۀ جشنواره شعر رضوی که ۲۳ اردیبهشت‌ماه در تالار فرهنگ‌وهنر کرمان برگزار شد،بیان کرد:«ما در شرایط کنونی جامعه نیاز داریم که به‌صورت جدی به جریان تبیین بپردازیم و بنیاد امام رضا(ع)،ماموریت خود را در جریان جهاد تبیین،گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت با محوریت امام هشتم تعریف کرده است».

سعیدی‌زاده خاطرنشان کرد:«شخصیت برجستۀ تاریخ اسلام ما،حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)،در مدت ۲۰ سال امامت خودشان در صدر اسلام،زوایای مختلفی برای این جریان تبیین دارند اما متاسفانه فقط پنج سال از این مدت روایت شده که آن هم کامل نیست».

وی تاکید کرد: «جریان شعری و ادب می‌تواند در فضای تبیین ابعاد وجودی این شخصیت برجستۀ اسلام و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به شدت پرفروغ باشد».

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه با بیان این‌که در چند سال گذشته یک رکود در جشنواره اتفاق افتاده بود،خاطرنشان کرد:«به همت همۀ دوستان،جناب آقای روحی،آقای میرتاج‌الدینی و همکارانشان در ارشاد اسلامی استان کرمان و زحماتی که استاندار محترم کشیدند و واقعا در دیداری که داشتیم،به ما کمک کردند و به ما انگیزه دادند،اتفاقات خوبی را رقم زدند و برای این‌که ما بتوانیم دفتر شعری رضوی را با رویکرد توسعه،افزایش و تعالی مدیریت کنیم،همت‌های ما را انگیزۀ بیشتری دادند».

گفتنی است در این مراسم،محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و سیدمحمدجواد شرافت دبیر جشنواره نیز سخنرانی کوتاهی داشتند و در ادامۀ مراسم پس از شعرخوانی تعدادی از برگزیده‌ها،از شاعران برگزیده و شایستۀ تقدیر جشنواره تقدیر شد. /پ

 

 




دفتر شعر و ادبیات رضوی پایه‌گذاری می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

دفتر شعر و ادبیات رضوی پایه‌گذاری می‌شود

:اخبار استان کرمان – فرهنگ