دفاتر تسهیل گری کم کاری برخی مسئولین را جبران می کنند/ نیاز الله آباد کرمان به پایگاه پیشگیری

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دفاتر تسهیل گری مستقیما شناسایی و ارزیابی آسیب ها را برعهده داشته و به نوعی کم کاری و ترک فعل برخی مسئولین را جبران می کنند.  “سیدمهدی قویدل” ۱۰ آبان ماه در بازدید از روستای الله آباد کرمان و دفتر تسهیل […]

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دفاتر تسهیل گری مستقیما شناسایی و ارزیابی آسیب ها را برعهده داشته و به نوعی کم کاری و ترک فعل برخی مسئولین را جبران می کنند.

 “سیدمهدی قویدل” ۱۰ آبان ماه در بازدید از روستای الله آباد کرمان و دفتر تسهیل گری این منطقه افزود: راه اندازی دفاتر تسهیل گری ابتکار خلاقانه ای از سوی مقام معظم رهبری بوده که پل ارتباطی بین مردم و مسئولین به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل گری برای شناسایی آسیب ها و ارائه راهکار ایجاد شده اند، ادامه داد: این دفاتر به معرفی آسیب ها، موانع، مشکلات و چالش های سطح جامعه پرداخته و دغدغه های آنها با عدم توجه مسئولین و کوتاهی آنها دوچندان و دشوارتر شده است.

قویدل با بیان اینکه بحث آموزش ها، توانمندسازی و فرهنگ سازی در سطح جامعه و مردم وظیفه مسئولین است، تصریح کرد: مسئولین اجرایی و فرهنگی برابر قانون وظیفه دارند در راستای فرهنگ سازی و آموزش آحاد جامعه و ایجاد زیرساخت های لازم اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان مصمم است برابر وظایف و اختیارات قانونی، علل و عوامل بروز آسیب ها را شناسایی و با همکاری سایر دستگاه ها نسبت به پیشگیری و کاهش آن اقدام کند، افزود:  نخست باید دفاتر تسهیل گری مشکلات را به صورت موضوعی به این معاونت اطلاع دهند تا بتوانیم از دستگاه های مختلف مطالبه کنیم.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: در برنامه هایی که در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد و همچنین در اقدامات پیشگیرانه، مسئله حاشیه نشینی و آسیب های آن بارها مطرح شده و مورد تاکید قرار گرفته و معضلاتی همچون انشعابات غیرمجاز آب، برق و گاز، فعالیت کودکان کار، تکدی گری، اعتیاد و سایر آسیب ها عنوان شده است.

وی بیان کرد: پیگیری این مشکلات تا رسیدن به نتیجه مطلوب از وظایف ما به شمار می رود و لازم است به مقوله حاشیه نشینی نگاه خاصی داشته باشیم.

قویدل گفت: البته بخشی از مطالعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان پیرامون حاشیه نشینی است که این موضوعات به صورت سهم هریک از دستگاه ها در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح، پیگیری و مطالبه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت های ۲۳ گانه به فرزندان و والدین و همچنین ارائه به روزترین محتواها به اهالی این منطقه از ضروریات است، گفت: مانند پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی- قضایی که در محله شهید همت(صنعتی) راه اندازی شد، نیاز است در روستای آلله آباد نیز این پایگاه ایجاد شود چراکه حضور دستگاه قضایی در این محلات به منظور انسجام و همگرایی سایر دستگاه ها تاثیر بسزایی در رفع مشکلات و معرفی معضلات حاشیه شهر خواهد داشت.

قویدل افزود: دغدغه رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز بر شناسایی و رفع مشکلات حاشیه شهر است و می توان از ظرفیت خیرین،  نهادهای مردمی، سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه ها و با ساماندهی، انسجام و تقسیم کار به حل این معضلات پرداخت.

انتهای پیام




دفاتر تسهیل گری کم کاری برخی مسئولین را جبران می کنند/ نیاز الله آباد کرمان به پایگاه پیشگیری

منبع:ایـسنا
? دفاتر تسهیل گری کم کاری برخی مسئولین را جبران می کنند/ نیاز الله آباد کرمان به پایگاه پیشگیری