دشمن دنبال این است جامعه را دچار دوگانگیِ طرفداران و مخالفان حجاب کند

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن به شدت دنبال این است جامعه را دچار دوگانگیِ طرفداران و مخالفان حجاب کند، گفت: باید در نگاهمان به حجاب و عفاف تجدیدنظر کنیم. حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی پیش از ظهر امروز ۲۴ دی ماه در دوره […]

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن به شدت دنبال این است جامعه را دچار دوگانگیِ طرفداران و مخالفان حجاب کند، گفت: باید در نگاهمان به حجاب و عفاف تجدیدنظر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی پیش از ظهر امروز ۲۴ دی ماه در دوره توانمندسازی تیم های تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر کرمان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسلّمات دین است و جایگاه آن را در دین همه می دانیم.

وی با بیان اینکه این فریضه بر همه واجب است اما چه اتفاقاتی افتاده که امروز چه در عفاف و حجاب و چه دیگر مسائل دغدغه داریم؟ افزود: در حال حاضر فقط چند مجموعه به صورت رسمی در این زمینه کار می کنند که یکی ستاد امر به معروف است. یکی بسیج و سپاه است که ساختار دارند در این زمینه و یکی نیروی انتظامی؛ ضمن اینکه مجموعه هایی نیز خودجوش امر به معروف و نهی از منکر می کنند و وظیفه را تشخیص داده و انجام می دهند.

علیدادی سلیمانی با مطرح کردن این سئوال که موانع چیست با این حجم کار، همه گلایه داریم؟ تصریح کرد: اگر گلایه ها واقعی است باید به عملکرد خودمان نگاه کنیم که اشکال کجاست.

امام جمعه کرمان بیان کرد: یکی از اشکالات این است که تلاش شد امر به معروف و نهی از منکر فقط به حجاب و عفاف محدود و از محدوده وسیع موضوعات دیگر خارج شود در حالی که این فریضه همه امور را از هر معروف و هر منکری در برمی گیرد.

وی گفت: اکنون تا می گوییم امر به معروف و نهی ازمنکر، فورا حجاب و عفاف به ذهن می آید. چرا اینگونه شد؟ باید تدبیری اندیشیده شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اولویت به معنی این نیست که تنها یک مورد را بچسبیم و بقیه را رها کنیم، افزود: به نظر می رسد در امر به معروف و نهی از منکر چند گیر داریم که باید حل شوند و نخستین مورد این است که به شدت آموزشی هستیم و عملیاتی نیستیم؛ آموزشی خوب است که نتیجه داشته و در صحنه عمل خود را نشان بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست بیان کرد: در دفاع از عملکرد جمهوری اسلامی نمی توانیم جناحی حرف بزنیم زیرا هر جناحی عملکرد خوب دارد آن را جزو عملکرد می آوریم و هر جناحی خوب عمل نکرده نمی توانیم بگوئیم به آنها رای نداده ایم. بنابراین باید از کلیت جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: ما مدعی هستیم(ادعای با سند) که جمهوری اسلامی با همه دشمنی ها و توطئه هایی که علیه او شده و می شود، به سرعت دارد پیشرفت می کند و دنیا به ویژه دنیای استکبار به شدت از آن وحشت دارد و امریکا در اسنادش می گوید جمهوری اسلامی دشمن اعتقادی ماست و دو حرف درباره ایران می زنند، اینکه ایران دشمنی است که رقیب ما نیز هست و همچنین ایران دشمنان دیگر را قدرتمند کرده و اگر ایران این جسارت را نداشت، آنها نیز جسارت نداشتند با ما مقابله کنند. لذا اگر همه مسئولان ایران بد هستند چگونه کشور به اینجا رسیده است؟

علیدادی سلیمانی در ادامه تصریح کرد: دشمن به شدت دنبال این است جامعه را دچار دوگانگی کرده و بگوید طرفداران و مخالفان حجاب که مقام معظم رهبری با درایت دوگانگی را به هم زده و فرمودند”برخی ضعیف الحجاب اما معتقدند و اینها در اغتشاشات تودهنی به استکبار زده اند”.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه باید در نگاهمان به حجاب و عفاف تجدیدنظر کنیم، گفت: هرکس حجابش ضعیف بود، به معنی این نیست که عفافش هم دچار مشکل است؛ برخی خیلی عفیف هستند اما به صورت سنتی در خانواده بیش از این از حجاب نفهمیده اند و کسی به آنها نگفته است.

وی با اشاره به اینکه ما از یک مورد بی حجابی هم رنجیده خاطر هستیم اما باید تدبیر درستی انجام بدهیم، اظهار کرد: اگر در دستگاه های اجرائی که می توانیم، کار کنیم، بخش قابل توجهی از مسئله بدحجاب ها حل می شود ضمن اینکه تمرکز نباید صرفا روی خانم ها باشد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: معتقدم در حجاب و عفاف و کلیه مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می توانیم پیشرفت کنیم و نتیجه بگیریم اما حقیقت این است بیشتر به گزارشات اکتفا کرده ایم تا عمل.

وی تصریح کرد: اگر خالصانه وظیفه را انجام بدهیم، در هر کاری پیشرفت می کنیم، در این زمینه باید گزارش دهی اولویت دوم و عملکرد اولویت نخست باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: به گونه ای ما را مشغول کرده اند که فقط حجاب را در دستور کار گذاشته ایم در حالی که امر به معروف و نهی از منکر می توانست در جلوگیری از فساد کار کند و اگر به همه شئون توجه می کردیم و شرایط ایده آل می شد، جامعه سالم در همه حوزه ها و تمدن اسلامی محقق می شد.

انتهای پیام




دشمن دنبال این است جامعه را دچار دوگانگیِ طرفداران و مخالفان حجاب کند

منبع: ایـسنا
? دشمن دنبال این است جامعه را دچار دوگانگیِ طرفداران و مخالفان حجاب کند